Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Problem med flash (PHAT BenQ)

Registrerade
    Sep 2011
    Respekt
    0

Problem med flash (PHAT BenQ)

Tjena!

Har problem med att flasha min Xbox 360 och vill gärna ha hjälp. Är väldigt "ny" inom ämnet. Beskrivning av problemet finns nedan.

Först försökte jag med min laptop. Ganska snabbt insåg jag att inte hade någon SATA-port på min dator, bara en eSATA. Jag drog iväg till närmsta affär och införskaffade en SATA till eSATA-sladd. Problemet är bara att när jag startar JungleFlashar (programmet som jag använder för att flasha) inte hittar min eSATA-port. Det hittar bara mina SATA-portar som finns i laptopen, och jag vill inte öppna laptopen. Någon som vet vad jag ska göra?

Då kom jag på den superduperultramegabriljanta idén att låna min farsas gamla stationära burk som inte använts på ca 1-2 år. Tar fram den och allt funkar fint, tills jag ska flasha. Den hittar SATA-portarna, men inte Xbox-DVD:n som är inkopplad. Har även testat att byta SATA-port. Någon som har en lösning?

Har någon svar på någon av mina 2 frågor skulle jag vara sjukt tacksam om ni hjälpte mig. Xboxen är inkopplad korrekt och startad, så det borde nog inte vara felet.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Låter som chipset problem

Skaffa detta: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89 så får du rätt chipset i datorn

När du säger "Xboxen är inkopplad korrekt och startad" menar du då att du använder Xboxen som ström källa? isåfall är det viktigt att du kopplat ihop datorns chassi med konsollens chassi... det är för övrigt inte rekomenderat att du kör så även om det går eftersom konsollen kan få för sig att stängas av då står du där med en badflash inte så farligt på just BenQ men... jag skulle rekomendera att du kopplar in läsaren med ström från: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942&xSec=89 istället för moderkortet på konsollen...

Om du vill slippa problem med att datorn eventuellt hänger sig när du får in läsaren i vendor mode kan du istället köpa: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1473&xSec=89
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2011
    Respekt
    0
    Tack för svar! Ja, jag använder Xboxen som ström-källa. Hur ska jag koppla mellan chassit på xboxen och datorn?

Men då blir det ju tyvärr dyrare än att lämna in den och flasha... Du vet inte om jag skulle kunna flasha med min laptop? Alltså så att Jungleflasher hittar min eSATA-port, går det?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ReMemberMe Visa Inlägg
    Tack för svar! Ja, jag använder Xboxen som ström-källa. Hur ska jag koppla mellan chassit på xboxen och datorn?

Men då blir det ju tyvärr dyrare än att lämna in den och flasha... Du vet inte om jag skulle kunna flasha med min laptop? Alltså så att Jungleflasher hittar min eSATA-port, går det?
    Du kan använda en laptop med PCMCIA kort, det har jag gjort eller med X360USBPro

Du kopplar mellan datorn och konsollens chassi med en kabel... gärna med krokodil klämmor i båda ändarna, detta är för att båda ska ligga på samma jordnings nivå (så att du inte av misstag råkar förstöra DVD/moderkort/dator)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2011
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan använda en laptop med PCMCIA kort, det har jag gjort eller med X360USBPro

Du kopplar mellan datorn och konsollens chassi med en kabel... gärna med krokodil klämmor i båda ändarna, detta är för att båda ska ligga på samma jordnings nivå (så att du inte av misstag råkar förstöra DVD/moderkort/dator)
    PCMCIA kort? Jag är verkligen inte insatt i det här, har bara sett x antal guider om hur man flashar just min box. Vad är det och vart kan jag få tag på ett?

Med kabel, menar du typ en koppartråd då eller?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://sv.wikipedia.org/wiki/PCMCIA <--- står inte så mycket där... men... http://en.wikipedia.org/wiki/PCMCIA <--- där har du mer info

Du hittar dom på typ ebay

Ja, Koppartråd funkar också, vad som helst som leder ström! bara det är anslutet till varandra...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2011
    Respekt
    0
    Okej, tack!

Men du, när jag startar JungleFlasher på min farsas gamla stationära burk får jag upp ett meddelande om att jag inte är ansluten till internet. Måste jag vara det för att flasha via JungleFlasher? Nätverkskortet fungerar tyvärr inte på den datorn.

EDIT: Är http://*****************/-Ny-Campact...0103_139623670 ett sånt kort som jag behöver för att flasha via laptopen? Det hette ju PCMCIA, men verkar mest vara för att få fler USB-portar. Eller?
    Last edited by ReMemberMe; 2011-09-14 at 21:53.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ReMemberMe Visa Inlägg
    Okej, tack!

Men du, när jag startar JungleFlasher på min farsas gamla stationära burk får jag upp ett meddelande om att jag inte är ansluten till internet. Måste jag vara det för att flasha via JungleFlasher? Nätverkskortet fungerar tyvärr inte på den datorn.

EDIT: Är http://*****************/-Ny-Campact...0103_139623670 ett sånt kort som jag behöver för att flasha via laptopen? Det hette ju PCMCIA, men verkar mest vara för att få fler USB-portar. Eller?
    Det finns olika typer av PCMCIA kort, PCMCIA = en standard "PC-Card" det vill säga kort du sätter i datorn för att få extra portar, det du vill ha är ett SATA kort med VIA krets i
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2011
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det finns olika typer av PCMCIA kort, PCMCIA = en standard "PC-Card" det vill säga kort du sätter i datorn för att få extra portar, det du vill ha är ett SATA kort med VIA krets i
    Okej, då vet jag!

Tack ska du ha för all hjälp, nu har jag lite koll iaf.

EDIT: Det är alltså detta, eller? http://www.ebay.com/itm/PCMCIA-Seria...ht_3887wt_1163
    Last edited by ReMemberMe; 2011-09-14 at 23:33.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jao, den ska funka... se till att din dator har PCMCIA slot också inte alla laptops som har det
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Nyare laptops har oftast ExpressCard 54 eller ExpressCard 34, inte PC Card eller Cardbus (PC Card kallades PCMCIA fram till -95).. det är lite föråldrat nu.
    Last edited by N!klas; 2011-09-14 at 23:43.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Registrerade
    Sep 2011
    Respekt
    0
    Hm, min laptop har varken PC CARD eller ExpressCard vad jag kan se.

Får nog lämna in boxen för flash istället, om ingen har någon annan bättre och billig lösning...

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 15:35
  2. Problem vid Benq flash
    By danoij in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 11:55
  3. Flash av en redan flashad Benq
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 10:37
  4. Flash benQ 1.5 hjälp
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 00:08