Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: problem. RROD

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14

    problem. RROD

    Nu har min 360 fått ett litet problem. föst börjar allt bra och man får bild men strax innan xbox startupen är klar så börjar 2st leds att lysa. 1 och 3.
    kollade error koden och den lyder 0011. vilket är överhettning enligt http://www.llamma.com/xbox360/repair...rror-codes.htm
    fläkten går upp i fullvarv nån sekund sen stänger den av sig och inget blir ens varmt.
    vad skall jag göra? installerade M5 skruvar med brickor och allt förra veckan och alla skruvarna sitter ordentligt och har funkat fram tills nu. bytte kylpasta då också till arctic silver 5.
    vad skall jag göra?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    har 2 st metall brickor som sitter mellan kylflänsen och moderkortet och en på undersidan mellan skruven och moderkortet om det hjälper nå.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    testade nyss att starta utan CPU kylare och CPU:n blir lite varm men inte direkt jätte varm. kan hålla fingret på cpu:n utan problem.
    glömde tillägga att innan jag tog av CPU kylarn så slutade den ge bild också helt plötsligt.
    Last edited by flizc; 2011-09-15 at 18:17.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    tog bort så det bara sitter 1 metall bricka vid varje skruv. nu får jag error 0002 som är Network Interface problem. vad skall man göra nu då?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flizc Visa Inlägg
    tog bort så det bara sitter 1 metall bricka vid varje skruv. nu får jag error 0002 som är Network Interface problem. vad skall man göra nu då?
    Nej 0002 är inte alls network interface problem, 0002 är kortis

    http://xboxexperts.com/errorcodes.php <--- lista med felkoder

    http://xboxexperts.com/errorcode/E02/0002/ <--- specifikt det felet du hade senast
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    okay :P
    Nu när jag installerade den i chassiet så får jag ist 0020 >.< den här fucking 360n mobbar mig totalt! xD

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flizc Visa Inlägg
    okay :P
    Nu när jag installerade den i chassiet så får jag ist 0020 >.< den här fucking 360n mobbar mig totalt! xD
    GPU error
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    I hate this xbox >.<
    men går att laga va?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flizc Visa Inlägg
    I hate this xbox >.<
    men går att laga va?
    Jag brukar kunna laga dom flesta RROD jag stöter på, lagat någonstans mellan 80-90% av alla maskinerna jag stött på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    okay. nå tips på nå enkelt sätt att laga detta RROD på?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flizc Visa Inlägg
    okay. nå tips på nå enkelt sätt att laga detta RROD på?
    Experience? varmluftpistol är det magiska knepet jag har... det är ingenting jag lär ut hur man gör tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    varför lär du inte ut?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flizc Visa Inlägg
    varför lär du inte ut?
    För att jag jobbar med det, och det tar tid att lära sig exakt hur man ska göra, det handlar mycket om känsla... visst, många kör med specifika tider dom värmer, jag kör på känsla med en IR termometer för att det inte ska gå allt för högt men jag gör bara mätning 2-3 gånger på olika ställen på moderkortet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Varför låter du inte folk som har erfarenhet laga din box

    Vissa metoder är mer nödlösningar o fungerar kanske inte lika bra som metoder verkstäder som gör det mer seriöst använder sig av.
    Många tycker det är okej att följa handdukstrick på youtube, eller Penny, Topz, Stå på maskinen trick med för den delen.

    Om du skall veva runt med en varmluftspistol eller med munstycke via en SMD station så skall du defenetivt veta vad du gör eller ger dig in på

    Kurser för ytmontering kan tas på diverse gymnasium eller storföretag o företagen är dyrare *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    Aha :P men jag får nog prova mig fram så får vi se hur det går för mig :P värsta som kan hända är att jorden exploderar eller hur?

    Har inte råd och jag vill lära mig

    Allt jag kan om datorer har jag lärt mig av att testa lärt mig löda själv också dock inte gett mig in på ytmontering än xD
    Samt jag har en till 360 som är helt fungerande

    Funderar på att ta kurs. funderar på att kolla om skolan kan sponsra med en kurs eller nåt :P

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    provade en snabbis utan GPU kylaren och då fick jag bild. så fort jag ens fick en skymt av bild så drog jag ut elen. så är GPU:kylnings fastsättningen som bajsar till det nu alltså.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    nu när jag monterat tillbaka kylarn med 2 brickor ist för 1 så får jag bild och loggan kommer fram sen blinkar alla gröna som dom ska, sen får jag error kod 0012 som är GPU överhettning. flänsen blir varm men inte farligt varm och undersidan av moderkortet blir inte så varm heller. och fläkten går upp i fullvarv och stannar sen.

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    tog bort en metallbricka vid varje skruv. drog åt så det inte gick dra åt mer. fick RROD. släppte lite på dem och nu har jag bild och det värkar funka som det ska

Liknande diskussioner

  1. RROD kit, lim ?
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 10:29
  2. Enklare RROD-problem, lösning?
    By Zartok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 11:38
  3. Problem vid RROD fix...
    By fowley86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 13:14
  4. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 08:08
  5. Rrod
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •