Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 52

Diskussion: Fel på min Psxcare jtag:ade xbox360

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15

    Fel på min Psxcare jtag:ade xbox360

    Tjena

    Haft min Psxcare jtag:ade xbox ett bra tag nu och allt har fungerat kanon, igår la jag in underbara Gears of War 3 men som så många gånger förr gick inte spelet att spela pga för gammal dash så som så många gånger förr uppdaterade jag min dashboard med hjälp av era guider...dock så valde mitt xbox att krasha mitt i flash360 dock innan jag flashat eller dumpat nand ect så jag bootade bara om xboxen, sedan dess har jag inte kunnat få igång min xbox mer, jag trycker på power knappen, fläktarna går igång, power knappen lyser (dock är knappen i mitten av circeln det enda som lyser) men ingen bild, eject knappen fungerar, trycker jag på sync knappen så snurrar det som vanligt, men vad jag än gör så kan jag inte få bild..eller ljud. Vad kan detta vara ? SJUKT tacksam för hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Tjena

    Haft min Psxcare jtag:ade xbox ett bra tag nu och allt har fungerat kanon, igår la jag in underbara Gears of War 3 men som så många gånger förr gick inte spelet att spela pga för gammal dash så som så många gånger förr uppdaterade jag min dashboard med hjälp av era guider...dock så valde mitt xbox att krasha mitt i flash360 dock innan jag flashat eller dumpat nand ect så jag bootade bara om xboxen, sedan dess har jag inte kunnat få igång min xbox mer, jag trycker på power knappen, fläktarna går igång, power knappen lyser (dock är knappen i mitten av circeln det enda som lyser) men ingen bild, eject knappen fungerar, trycker jag på sync knappen så snurrar det som vanligt, men vad jag än gör så kan jag inte få bild..eller ljud. Vad kan detta vara ? SJUKT tacksam för hjälp
    Hängde den sig när du skulle dumpa eller skriva till den? Vilken dashlaunch version hade du på den? Startar Xell(ous)?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Jag skulle dumpa men jag han aldrig göra det då det hängde sig när flash360 "bootade" ifrån xexmenu, jag har 9199 atm, Gow3 kräver 12611.
    Xellous startar inte, eller ja tror inte det iaf får ju ingen bild

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Jag skulle dumpa men jag han aldrig göra det då det hängde sig när flash360 "bootade" ifrån xexmenu, jag har 9199 atm, Gow3 kräver 12611.

    Hur bootar jag xellous nuigen
    med eject knappen, låt trayen vara ute och se om det händer något

    I värsta fall får du svänga förbi så får vi programmera om nanden åt dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Jag tycker det är jävligt mysko för när jag startat boxen, tex nu när jag försökte starta xellous med ejectknappen, jag höll inne den en stund, fläktarna startar osv, sen när jag ger up åker eject in, xboxen läser av skivan, laddar lite osv, är precis som att allt är som det ska MEN ingen bild, testat kabeln med både TV och HDTV med olika ingångar i TVn, bootar jag xboxen utan kabeln i blir det ju röda färger osv, kan det vara grafikkortet som pajjat ? eller har det någon röd diod kombination ?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, du får varken ljud eller bild... och den snurrar inte runt? bara mitten lampan som lyser?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Japp exact, trycker jag på sync knappen så snurrar det runt som vanligt dock

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Japp exact, trycker jag på sync knappen så snurrar det runt som vanligt dock
    då är det bootloadern som failat... Vet du vilken dashlaunch version du använde?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    inte 100 på vilken dashlaunch version jag har faktiskt :/

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    inte 100 på vilken dashlaunch version jag har faktiskt :/
    oh well, jag tippar i vilket fall som på att det är bootloader fuckup och du behöver få den omflashad igen bara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Ok och det krävs hårdvara för att flasha om va ? inget jag kan göra hemma ?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Ok och det krävs hårdvara för att flasha om va ? inget jag kan göra hemma ?
    Du kan göra det hemma, men ja du behöver hårdvara... antingen usb programmerare eller special byggd LPT (ej rekomenderat)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Skulle jag kunna skicka min box till er för lagning ? och isåfal vad tar ni för det ?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Skulle jag kunna skicka min box till er för lagning ? och isåfal vad tar ni för det ?
    Japp, 350:- + eventuell frakt tillbaka
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Ok jag skickar den på måndag

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    en liten noob fråga, jag har för tillfället en 20gig xbox intern hd, om jag skulle köpa en tex 320giggare, är det bara för mig då att föra över alla filer eller måste man "flasha" hdn med jtag eller liknande ?

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    en liten noob fråga, jag har för tillfället en 20gig xbox intern hd, om jag skulle köpa en tex 320giggare, är det bara för mig då att föra över alla filer eller måste man "flasha" hdn med jtag eller liknande ?
    om du köper en original xbox disk på 320GB från microsoft så får du nog med en transfer cable. Den kan du sedan använda för att överföra filerna från den gamla disken till den nya.

    Om du köper en vanlig lös 2.5" sata disk som du planerar att mecka in så måste du antingen ha en JTAGad konsol för att använda den, eller så måste du flasha in hddss.bin på den med hjälp av hddhackr (för användning på icke-JTAG maskiner), observera att det bara funkar på vissa diskmodeller så kolla upp noga innan du köper.

    Jag har för mig att även Xecuter säljer någon form av hdd hacking verktyg också, men vet inte riktigt hur den fungerar och vilka modeller den är kompatibel med. Kan nog vara värt för dig att kolla upp!

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    tack som fan för svar, det är en orginal microsoft disk jag köper, och jag har redan en kabel så då är det bara alltså att föra över allt så kommer xex menu osv att fungera ?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    tack som fan för svar, det är en orginal microsoft disk jag köper, och jag har redan en kabel så då är det bara alltså att föra över allt så kommer xex menu osv att fungera ?
    Ja, det kommer funka utan problem (under förutsättning att överföringen går som den ska)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    tack som fan för hjälpen, mitt xbox ligger på posten till er nu, vore klockrent om ni kunde uppdatera jtag:en dashboarden osv när ni ändå lagar den

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    tack som fan för hjälpen, mitt xbox ligger på posten till er nu, vore klockrent om ni kunde uppdatera jtag:en dashboarden osv när ni ändå lagar den
    det gör vi alltid ingen mening att skicka tbx med gamla mjukvaran
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Inte äns säker på om jag har dashlaunch och diskswapper correct installerat heller, vore underbart om ni kunde titta på det också, och ursäkta min embalering hittade inget annat än en massa kläder

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dashlaunch installerar vi alltid, kan kika på diskswapper också måste ändå ändra settings för dashlaunch för att det ska starta också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    skit najs, har ni fått min box än förästen ?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    skit najs, har ni fått min box än förästen ?
    ingen aning, jag var sjuk igår... men har du kolli-id eller om du skickar ditt namn till mig i ett PM kan jag kika om jag kan hitta den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Jag är sådär lagom anonym mitt användarnamn här är mitt efternamn och jag heter Alexander i för namn

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Jag är sådär lagom anonym mitt användarnamn här är mitt efternamn och jag heter Alexander i för namn
    ok :P ska se om jag kan hitta den bland maskinerna vi fått in, har du annars möjlighet att söka på den så vore det jätte bra om du kunde kolla hur långt den kommit enligt posten, och när den kommit fram om dom säger att den kommit fram... (Stämmer inte alltid)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Här är din försändelse:
    6 okt kl 13:27
    ICA Supermarket Ringen

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Här är din försändelse:
    6 okt kl 13:27
    ICA Supermarket Ringen
    Ring Posten o klaga på dem för att du inte skickade försändelsen som företagspaket
    Sist jag jobbade på PSXCare och fortfarande så har de ett avtal som säger att de skall köra ut försändelserna!

    Kika här: http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html

    Vissa delar citeras:
    Vi rekommenderar att man skickar paketet med fraktalternativet "Företagspaket 16.00" om man vill att vi ska börja med maskinen så fort som möjligt. Då måste du skicka maskinen direkt till vår butik.

    Detta innebär att vi får paketet leverat direkt till vår dörr redan arbetsdagen efter du skickar det om du lämnar in det till ditt postkontor före 16.00.

    Du kan även spara några kronor och skicka som "Postpaket". Det alternativet tar 3-4 dagar för att komma till vårt postkontor. Då måste du skicka maskinen till vår postbox.

    Sedan ligger paketet på postkontoret tills det blir utkört till oss. Utkörning av postpaket sker två dagar i veckan.

    Spara paketkvittot. På detta kvitto finns ett kollinummer, oftast längst ner till höger. Med hjälp av detta kollinummer kan du på postens hemsida se exakt var paketet befinner sig i postens hantering. Det är ingen större idé att ringa och fråga oss om hur det går innan vi ens fått paketet levererat...

    När du ser att paketet är utlämat till oss kan du se denna infosida för att se om vi hunnit börja hantera det du skickat till oss.

    OBS! Använd RÄTT adress enligt nedan, annars blir försändelsen till oss försenad eller i värsta fall returnerad innan vi hinner hämta den manuellt:

    Postpaket och REK
    NETCARE AB
    Box 17020
    104 62 Stockholm


    Företagspaket och/eller BREV
    Netcare AB
    Blekingegatan 16
    118 56 Stockholm
    Ps. Tag sådan information på PSXCares e-postadress eller via samtal till butiken, tycker inte riktigt sån information har ute på nätet att göra för din skull
    Jag tror inte det har ändrats *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Aj fan, jag skickade nog inte som företagspaket nej

    Ang vad jag heter så är jag inte blyg, inte direkt någon som vill göra mig något privat på dessa forum, och skulle dom vilja det hade dom tagit reda på det ändå :P

    Så hur löser vi detta att jag skickat fel ?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Dead.Island.XBOX360-COMPLEX vs Dead.Island.JTAG.XBOX360-COMPLEX Hälp
    By Boz666 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 14:42
  2. Kan inte spela nya spel på Jtag Xbox360
    By Swestar in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 11:17
  3. Psxcare Jtag:ad consoll, förstörd av update ?
    By Hausmanis in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 23:11
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:40
  5. Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 08:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •