Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Bannad konsoll, går att använda till något?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Bannad konsoll, går att använda till något?

    Hallå!

    Det är såhär att min gamla360 konsol blev bannad för ett tag sedan och jag införskaffade en ny 4gb slim nyligen.

    Jag var i valet och kvalet på om jag skulle ha en 4gb eller en 250gb..Och de blev 4:an. Vilket jag tror räcker för mig men utifall att jag ångrar mig så har jag kikat runt lite..

    Såg på tuben att de går att nyttja en gammal hårddisk. Men min fråga är om min hdd är förstörd efter den blev bannad?

    Jag har inget emot att formatera min gamla om de skulle vara så. Den nya är inte flashad och skall inte bli heller.


    Vad går att göra?

    Vad finns de för andra lösningar?

    Väldigt tacksam för svar, trevlig helg på Er!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är möjligt att den är låst till gamla maskinen, vi låser upp dina profiler och skit för 250:- men då finns det risk att ms profilbannar dig sen eftersom vi ändrar om i datan på profilen och signerar om den igen... (samma med gamesaves) det kan ses som att du försökt modda din profil/dina sparningar för att få övertaget när du lirar typ...

    Du kan ju alltid fortsätta lira dina backups på den bannade boxen, det är vad dom flesta gör, dom skaffar en ny omoddad maskin och kör online med, sen kör dom offline med en bannad maskin, det har jue ingen betydelse för dom flesta eftersom man ska köpa dom spel man verkligen gillar så att man stödjer utvecklarna lite iaf

    Har du tur och du har en maskin med HDMI kan du utföra JTAG-Hack på den, då blir den sjukt mycket mer användbar, dock kan jag säga att det JTAG hack som finns just nu inte är någe värdefullt i skrivande stund, men kommer bli det inom kort (alltså det som kallas Reset Glitch Hack och skrivs om här: http://forum.psxcare.com/support/sho...åden)?p=245816 )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Utveckla spel på bannad konsoll?
    By beeimages in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 11:42
  2. konsoll update utan internet till wiit
    By nimrath in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 12:32
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 21:26
  4. X3 1943 GOLD något att använda?
    By Wizardspike in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-24, 00:53
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-28, 22:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •