Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Föra över saves mm från min 360 till 360 slim ( via mac)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18

    Föra över saves mm från min 360 till 360 slim ( via mac)

    Hej på er..
    Vill bara säga att jag försökt söka o även kollat faq:en.
    Har en 360 o en 360 slim.
    Har även fixat transfer cable o skiva med prog.
    Nu till min fråga..
    Min pc e knäpp så jag måste hem till en polare men han har mac...Funkar det via mac och os ja ni hajjar.
    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Varför ska du gå genom datorn för??? det finns en inbyggd funktion för det där!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Swizzy..jag har noll aning hur man gör det där så jag antog att det va via datorn..
    Beställde mitt kit via ebay o ser nu att den inte är slim kompatibel så där fick man för att man inte läste allt
    Sladde o skit ser likadant ut men not compatible.
    Hur gör man då??
    När man har rätt sladd dvs.
    mvh

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När man har rätt kabel kopplar du in gamla hårddisken på kabeln, in i valfri usbport på nya konsollen, går in på memory och väljer transfer content
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Swizzy du e kung
    Inte värt o prova med kabeln jag har??
    Den ser ju likadan ut

    ps tar jag ut den gamla hårddisken ur konsolen?
    ursäkta dumma frågor

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
    Swizzy du e kung
    Inte värt o prova med kabeln jag har??
    Den ser ju likadan ut

    ps tar jag ut den gamla hårddisken ur konsolen?
    ursäkta dumma frågor
    Testa, funkar det så funkar det... annars inte...

    Ja, du måste obviously ta ut hårddisken från gamla konsollen, annars kan du jue inte sätta den på kabeln?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Tusen tack du tålmodige vän!!
    Ska nog testa..se vad som sker haha..
    Håll tummarna

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Läste att man kan använda en usb sticka om det inte var för stora filer.
    Ska nog prova lite allt möjligt idag

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
    Läste att man kan använda en usb sticka om det inte var för stora filer.
    Ska nog prova lite allt möjligt idag
    Japp, det går också att göra, med samma metod... men då är det mer eller mindre att du formaterar USB minnet på en av maskinerna (max 16GB kan utnyttjas) därefter kopierar du allting till USB Minnet, flyttar minnet till nya maskinen, gör omvänt (flyttar från minnet) har du en 20GB hårddisk går allting med 1 "sittning" alltså du behöver inte upprepa stegen, har du däremot 60, 120, eller 250GB hårddisk kan det behöva köras flera gånger och du får ta lite i taget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    låter ju fantastiskt!!!
    Tror jag sitter på en arcade med max 20 gig i hårddisk...så det här ska väl gå vägen

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    dum fråga nu ...
    man behöver väl inte ta ut disken när man ska använda stickan??

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
    dum fråga nu ...
    man behöver väl inte ta ut disken när man ska använda stickan??
    Nej, det är också rätt självklart du sätter disken på gamla konsollen, kopierar till minnet, flyttar minnet till nya och gör motsatt mot tidigare... du fattar nog när du väl sitter där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Hahah...
    Seriöst..vad skulle jag gjort utan dig Swizzy..tusen tack!!!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Nu ett annat problem..
    Kopplade in min xbox..i med usb stickan o xboxen kände inte av den...
    i med stickan i polarns box o inget där heller..wtf??
    När lillan somnat ikväll ska jag testa o köra in den i min slim, se om det e nån skillnad..
    I can´t catch a break tydligen,,
    Kanske in o köpa en sån där nedrans sladd imorrn eller nåt..aarrgghh

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    se till att du har dashboard version 2.0.9199.0 eller högre, och att minnet är FAT32 innan du börjar använda det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    aahha,,,,då formaterar jag stickan..o sen uppdatera dashboarden via mitt trådlösa nätverk..borde ju funka???

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Minnet va fat...dashboarden kan jag inte kolla innan lillan lagt sig..gud förbjude att man kommer mellan bollibompa o henne haha

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
    Minnet va fat...dashboarden kan jag inte kolla innan lillan lagt sig..gud förbjude att man kommer mellan bollibompa o henne haha
    Om maskinen är flashad kan det vara dumt att uppdatera till det senaste, då skulle jag hellre rekomendera att du lägger in 12625 på USB minne, du hittar den här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12625.zip hur du använder filen sedan finner du här: http://swizzy.se/Guider/dashboard_update.php
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Min slim e inte flashad o kommer förbli orörd då jag blir hagalen o laddar ner allt annars haha.
    men kommer absolut o uppdatera dashboarden..bäst med sticka eller vi wifi?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
    Min slim e inte flashad o kommer förbli orörd då jag blir hagalen o laddar ner allt annars haha.
    men kommer absolut o uppdatera dashboarden..bäst med sticka eller vi wifi?
    alltså, ingen av dina maskiner är flashade? bästa är väl isåfall online... då får du jue ner senaste och slipper bekymmer med att du kanske råkar göra fel eller hittar ett minne som inte funkar med 360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    aha,...min arcade eller premium eller vad det nu va den hette e flashad på psxcare såklart..men min slim e orörd

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
    aha,...min arcade eller premium eller vad det nu va den hette e flashad på psxcare såklart..men min slim e orörd
    Ok, slimmen levererades med 9199 om jag inte minns fel (första slim som kom alltså)

    men den gamla bör du inte uppdatera längre än till 12625 om du inte vill bli av med flashen (om du inte uppdaterat typ senaste månaden eller så)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    ok så uppdatera till 12625 via sticka om jag nu får det o funka..
    sen föra över downloads, tags mm radera min profil?
    shit va det ska va omständigt för mig haha..Karma´s a biatch

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, uppdatera... överföra, det raderas automagiskt från gamla hårddisken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    ska tydligen få en transfer cable gratis av xboxsweden via facebook..så jag väntar på den..
    Men swizzy...Fan va skön du är..Är superduper tacksam för all hjälp o jag lär be om mer längre fram..Så ändra inte på dig..>
    Är så less på alla som hänvisar till faq:en när man läst 700 sidor o e lite trög.
    Så skickar God Karma din väg!!!

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Funkar det inte på din Mac så stata Bootcamp och installera Windows XP Pro, Bootcamp ingår i alla maccar från o med Snow Leopard 10.6.8 till Lion 10.7.1 <3
    http://manuals.info.apple.com/sv_SE/...ndbok_10.6.pdf
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Funkar det inte på din Mac så stata Bootcamp och installera Windows XP Pro, Bootcamp ingår i alla maccar från o med Snow Leopard 10.6.8 till Lion 10.7.1 <3
    http://manuals.info.apple.com/sv_SE/...ndbok_10.6.pdf
    Finns ingen anledning att mellanlagra skiten på datorn när man kan köra direkt disk -> disk eller köra med USB minne, och då inte riskera att något blir fel med mjukvaran eftersom man kan köra med officiella funktioner från microsoft, dom lär jue då funka bättre än 3:e parts program för PC, jag vet att Xplorer360 kan bugga ibland, även Xport360 kan göra det (och få fnatt när den ska skriva till disken, då står du där med korrupt data)

    Mitt personliga tips är att skaffa en vettig kabel (inte 3:e parts kina skit från ebay utan en äkta transferkit kabel från microsoft) och köra HDD på kabeln in i nya boxen, har man inte möjlighet att få tag på kabeln, eller inte vill slänga pengar på det skulle jag rekomendera att man köra USB minne/hårddisk att överföra till temporärt på den gamla konsollen, sedan motsatt på nya... lite mer omständigt, men bra mycket lättare/snabbare än att mellanlagra på datorn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Finns ingen anledning att mellanlagra skiten på datorn när man kan köra direkt disk -> disk eller köra med USB minne, och då inte riskera att något blir fel med mjukvaran eftersom man kan köra med officiella funktioner från microsoft, dom lär jue då funka bättre än 3:e parts program för PC, jag vet att Xplorer360 kan bugga ibland, även Xport360 kan göra det (och få fnatt när den ska skriva till disken, då står du där med korrupt data)

    Mitt personliga tips är att skaffa en vettig kabel (inte 3:e parts kina skit från ebay utan en äkta transferkit kabel från microsoft) och köra HDD på kabeln in i nya boxen, har man inte möjlighet att få tag på kabeln, eller inte vill slänga pengar på det skulle jag rekomendera att man köra USB minne/hårddisk att överföra till temporärt på den gamla konsollen, sedan motsatt på nya... lite mer omständigt, men bra mycket lättare/snabbare än att mellanlagra på datorn
    För att ens kunna köra Windows på en Mac måste man installera den via Bootcamp!
    Det var det jag skrev o det jag länkade en manual till för hur man gör *Apples officiella dokument*
    Ang. Tredjeparts applikationer som VmWare eller Parallells har jag inte tagit med då jag personligen inte kört det på en frukt dator <3

    Det var det jag syftade på med inlägget

    Men ja 360 maskiner har inbyggt stöd för överföring av data sedan dash 9199
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Föra över data från bannad xbox till ny?
    By Draedon in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 15:45
  2. Föra över saves via hackad ps3?
    By samm in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 22:24
  3. Föra över spel från pc till xbox 360!
    By Rizzoz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 08:35
  4. Går det att föra över en save fil från en profil till en annan?
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 05:14
  5. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 01:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •