Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vilket chip har jag och hur startar jag den?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Vilket chip har jag och hur startar jag den?

    Hallå där!

    Jag har ett problem, jag har köpt en ps2 fat v50004 som är chippad hos er enligt uppgift men han vet inte vilket chip det är. Jag vet därför inte hur jag ska göra för att chipet ska köra. Beteendet är som följer:

    (Jag har inget minneskort i - kan det påverka?)

    a) starta ps2 "normalt" -> svart skärm inget händer
    - spelar ingen roll om skivan sitter i eller om man sätter i skiva (orginal eller backup) efter start
    b) starta ps2, sen trycka tre gånger på reset -> orginal firmware laddar, kommer till meny där man kan välja browse / configure.
    - i detta läge fungerar orginalspel, vid backupversion av orginal så blir det rosa och den säger att man måste sätta i playstation 2 format disc

    c) starta ps2 med tre tryck (snabba, eller först en lång och två korta) -> svart skärm inget händer

    d) trycka på triangel o ring vid start -> svart skärm inget händer

    Någon som har en idé om vad det kan vara för chip och hur jag "aktiverar" det eller hur jag tar reda på vilket chip det är (helst utan att öppna ps2:an)?

    Tacksam för alla tips!
    Last edited by basunen; 2011-09-25 at 21:49.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Lättast om du inte har något kvitto med info eller något i minnet är att öppna up konsolen och titta på chippet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Löst

    Hallå där. Försökte plocka isär den men jag avbröt långt in i nermonteringen när man behövde dra ut sladdar från moderkortet för att komma vidare. Det var dock en jäkla massa damm i maskinen, efter att jag monterat ihop det så startade chippet! Det var Toxic...

    Tack för tipset ändå

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Låter grejjt <3
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Damn it! Nu är det helt omöjligt att få den att starta upp toxic.
    Om jag håller inne L1 när jag startar, händer ingenting (förut så stod det dms4 disabled).
    Om jag trycker 3 ggr på chippet (i rätt takt) så går det att köra orginalskivor, backupversioner av dessa som fungerade förut får det röda meddelandet (please insert playstation formatted disc).

    Jag har dms4 och toxic men jag tror inte att det är toxic os. Finns ju något som heter toxic bios också men jag hittar inte hur man hanterar denna mjukvara (om den nu skiljer sig från toxic os, för intruktioner för denna var lätt att hitta).

    Någon som har tips om vad jag kan göra ? Jag vill egentligen att toxic alltid ska boota men nu kan jag som sagt inte starta backupspel alls (orginal fungerar varje gång så det är inte lasern som är trasig).

    Finns det något sätt att tvinga ps2 att starta toxic så att man kommer in i ngn meny eller kan man nollställa eventuella inställningar? Känns som att det är deaktiverat på ngt sätt (jag har startat om och resetat hundra gånger med samma resultat)

Liknande diskussioner

  1. Chip startar en men ms-dash gör
    By mace_capri in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-04, 20:37
  2. startar med chip men ej utan
    By Henke_Bergström in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-23, 16:25
  3. Vilket chip ska man ha?
    By PiGGELiN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 14:22
  4. Vilket Dashboard startar när chippet är av?
    By Jisc in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 10:46
  5. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 13:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •