Hej!
Behöver jag ett CK3-kit för att flasha lite-onläsaren även fast jag redan har nyckeln?
Vad är en VIA Sata controller? Jag har fullt av sata-portar i datorn, räcker ej detta?
Hej!
Behöver jag ett CK3-kit för att flasha lite-onläsaren även fast jag redan har nyckeln?
Vad är en VIA Sata controller? Jag har fullt av sata-portar i datorn, räcker ej detta?
Du rekomenderas använda CK3 kit ändå, eftersom du annars riskerar att bränna moderkortet i 360'n om du kör med den som strömkälla... jag skulle även rekomendera att du dumpar läsaren igen innan du flashar den...
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89 <--- VIA SATA Controller, det har att göra med chipseten, alla funkar inte.... spelar ingen roll hur många SATA portar du har på moderkortet, kommer inte funka om du har en chipset som inte stödjer 360 flashning...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Tjänar nog på att lämna in skiten för flashning... Varför skall man dumpa nyckeln igen? Kan den ändras?
Mvh
Nej, den kan inte ändras (eller jo, den kan, men har inte gjort det änsålänge), men jag brukar alltid rekomendera att man dumpar innan även om man har en dump, det finns alltid en risk att du råkar ta fel firmware, eller tror dig ha rätt key men egentligen inte har det då står du där utan nyckeln, dumpar du alltid inför varje flash är du 110% säker på att det är rätt
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Bookmarks