Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Vågar jag uppdatera min xbox. Xbox live. Slim 0225, LT+ 1.91. Thnx

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14

    Vågar jag uppdatera min xbox. Xbox live. Slim 0225, LT+ 1.91. Thnx

    Vet nån om jag kan ladda ner senaste xbox live uppdateringen? Loggade in där nyss. Står i denna tråd vilken firmware jag har iallafall. Men xbox live kanske bara sabbar nått? Flashning eller så?
    Jag har slim med 0225...Och LT+ 1.91, som jag skrev i rubriken
    Nån som vet? Vill inte att den ska flasha om driven eller så genom en uppdatering på 35 mb. tackar.

    edit. Kan tilläggas att den ville uppdatera när jag gick in på zuna eller vad det hette. Film och sånt...
    Last edited by AFX3D; 2011-09-27 at 22:01.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, då är det nog en update för Zune eller något eftersom jag inte fick en update när jag loggade in med min slim nyss den BORDE vara säker, men kan inte garantera något... undvik den om du inte behöver Zune just in case
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ok, då är det nog en update för Zune eller något eftersom jag inte fick en update när jag loggade in med min slim nyss den BORDE vara säker, men kan inte garantera något... undvik den om du inte behöver Zune just in case
    Alrighty. Jag undviker den. Behöver ändå inte den tjänsten...
    arigato

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Inte vart inne på live sen jag postade detta sist. Men kan jag logga in nu som vanligt eller är det nån uppdatering som kommit så att man inte ska uppdatera iom att jag har ett äldre firmware...
    mvh och sorry om det blir tjatigt. Jag behöver inte logga in på live iöverhuvudtaget igentligen..
    Har bara inte pallat uppdatera min firmware än. Lagt spel på hyllan ett litet tag..
    Last edited by AFX3D; 2011-12-19 at 22:15.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Inte vart inne på live sen jag postade detta sist. Men kan jag logga in nu som vanligt eller är det nån uppdatering som kommit så att man inte ska uppdatera iom att jag har ett äldre firmware...
    mvh och sorry om det blir tjatigt. Jag behöver inte logga in på live iöverhuvudtaget igentligen..
    Har bara inte pallat uppdatera min firmware än. Lagt spel på hyllan ett litet tag..
    Du bör inte uppdatera dashboarden över 13604, och definitivt inte gå ut på live i dagsläget med en Flashad konsoll, det aktiverar nya varianten av AP25 som är unik för varje konsoll, för att lira dom spelen sen måste man ha LT+ 3.0 som beräknas släppas den 24:e december och då endast till tjockis Liteon och BenQ
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du bör inte uppdatera dashboarden över 13604, och definitivt inte gå ut på live i dagsläget med en Flashad konsoll, det aktiverar nya varianten av AP25 som är unik för varje konsoll, för att lira dom spelen sen måste man ha LT+ 3.0 som beräknas släppas den 24:e december och då endast till tjockis Liteon och BenQ
    Ok tack. Då får jag spela klart La noire sen...halvvägs igenom, men har endel spel jag kan spela innan jag behöver uppdatera firmware så det är lugnt. Och jag ska inte gå in på xbox live, marketplace osv då. För att det finns en uppdatering som du skriver. tack

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    *bump*
    Jag har inte spelat på länge nu, men vill köra senaste GTA V såklart! Undrar om jag kan lämna in min gamla box och mitt firmware och köra JTAG och allt senaste. Vad kostar det att uppdatera? Vill kunna köpa spelet och sen spela det...
    Men också kunna spela andra spel. Vill kunna uppdatera firmware själv och sånt och med JTAG kanske det blir mycket enklare! Kan Swizzy eller nån svara på detta tro? Tack så mycket!
    Vet inte vad jag behöver uppdatera för att kunna spela senaste GTA. Men kommer köpa spelet såklart. Det är rockstars liksom..

    edit: Vad händer om jag bara köper spelet och stoppar in? Kommer min gamla flashning att skrivas över eller? Jag har liksom inte rört xboxen sen dess
    Antar att spelet har en patchning och förstör det jag köpte av er sist. Jag har inte kopplat upp mig över xbox live eller annat..
    Spelade bara L.A noire där sist.. vet inte vad som hänt efter det...

    Om det är säkert att köra ett spel idag eller inte, eller om jag måste flasha nytt? Alt, fixa JTAG. Tackar!
    Last edited by AFX3D; 2013-09-25 at 05:55.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nu minns jag inte vad du har för hack i din maskin, men uppdatering av hacket kostar 350:- oavsett om det är JTAG, Flash eller Xk3y

    För att lira GTA V måste man ha minst 16197 på JTAG/RGH eller 16202 om man har flash/xk3y, flashningen man måste ha är då LT+ 3.0, om du uppdaterar dashboarden och inte har LT+ 1.9 eller högre kommer den ta bort flashningen (om du har läsaren flashad)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nu minns jag inte vad du har för hack i din maskin, men uppdatering av hacket kostar 350:- oavsett om det är JTAG, Flash eller Xk3y

    För att lira GTA V måste man ha minst 16197 på JTAG/RGH eller 16202 om man har flash/xk3y, flashningen man måste ha är då LT+ 3.0, om du uppdaterar dashboarden och inte har LT+ 1.9 eller högre kommer den ta bort flashningen (om du har läsaren flashad)

    Ok! Tackar. Jag har det orört sen sist där för länge sen. Men jag vill gärna kunna flasha min maskin själv. Så jag slipper komma dit och sånt..
    Vad kostar det att uppdatera en maskin jag köpte förut till JTAG eller liknande då?

    Jag har en vanlig maskin med gammalt flashat firmware bara liksom. (Köpte bara en ny slim då som låg på första-sidan här då typ och som var det "senaste" då. Förutom Jtag, vilket jag borde ha fixat istället, men kommer inte ihåg om det fanns för slim just då.)
    JTAG är lite roligare om man säger så. Och man kan fixa emulatorer och hänga med lite...
    Sen som sagt vill jag kunna uppdatera firmware och allt själv på egen hand sen...

    mvh

    Hittade lite priser här nyss.
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=89&xPage=1

    Men jag vet inte om ni kan låsa upp en xbox om jag bara skulle köpa spelet, och om den skulle skriva över firmware:t?
    Annars väntar jag lite. Inge bråtska eller så, men jag lär kika in hos er längre fram! Fixa det senaste typ, och sen kunna hålla efter själv som sagt...
    Last edited by AFX3D; 2013-09-27 at 00:37.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Ok! Tackar. Jag har det orört sen sist där för länge sen. Men jag vill gärna kunna flasha min maskin själv. Så jag slipper komma dit och sånt..
    Vad kostar det att uppdatera en maskin jag köpte förut till JTAG eller liknande då?

    Jag har en vanlig maskin med gammalt flashat firmware bara liksom. (Köpte bara en ny slim då som låg på första-sidan här då typ och som var det "senaste" då. Förutom Jtag, vilket jag borde ha fixat istället, men kommer inte ihåg om det fanns för slim just då.)
    JTAG är lite roligare om man säger så. Och man kan fixa emulatorer och hänga med lite...
    Sen som sagt vill jag kunna uppdatera firmware och allt själv på egen hand sen...

    mvh

    Hittade lite priser här nyss.
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=89&xPage=1

    Men jag vet inte om ni kan låsa upp en xbox om jag bara skulle köpa spelet, och om den skulle skriva över firmware:t?
    Annars väntar jag lite. Inge bråtska eller så, men jag lär kika in hos er längre fram! Fixa det senaste typ, och sen kunna hålla efter själv som sagt...
    DVD Firmware flashning är bara jobbigt om du vill uppdatera på egen hand, JTAG/RGH kostar 700-1195:- beroende på modell och dashboard version... skulle väl räkna med 995 - 1195:- för din del då JTAG är ganska gammalt och kräver en dashboard som är 7371 eller äldre, den är typ 4 år gammal, så man måste istället installera RGH, i vanliga fall är det 995:- för den installationen, men har du ett corona moderkort där det krävs en PostFix adapter är det 1195:- som det kostar...

    Ett alternativ till flashning är Xk3y, med det kan man köra samma saker som med flashningen (men från usb hårddisk) det går också att uppdatera det på egen hand, bara ladda hem uppdaterings filerna från deras hemsida och lägga på usbminne
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    DVD Firmware flashning är bara jobbigt om du vill uppdatera på egen hand, JTAG/RGH kostar 700-1195:- beroende på modell och dashboard version... skulle väl räkna med 995 - 1195:- för din del då JTAG är ganska gammalt och kräver en dashboard som är 7371 eller äldre, den är typ 4 år gammal, så man måste istället installera RGH, i vanliga fall är det 995:- för den installationen, men har du ett corona moderkort där det krävs en PostFix adapter är det 1195:- som det kostar...

    Ett alternativ till flashning är Xk3y, med det kan man köra samma saker som med flashningen (men från usb hårddisk) det går också att uppdatera det på egen hand, bara ladda hem uppdaterings filerna från deras hemsida och lägga på usbminne
    Ok! Sjysst.
    Men då låter Xk3y som ett alternativ...
    Men om man kör JTAG/RGH. Är det lika enkelt att uppdatera firmware som utan? Eller måste man fortfarande håla på med sata kablar eller vad det heter och krångla?
    Tack för svaret! Ska läsa mer om Xk3y.
    mvh

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Ok! Sjysst.
    Men då låter Xk3y som ett alternativ...
    Men om man kör JTAG/RGH. Är det lika enkelt att uppdatera firmware som utan? Eller måste man fortfarande håla på med sata kablar eller vad det heter och krångla?
    Tack för svaret! Ska läsa mer om Xk3y.
    mvh
    JTAG/RGH har inget med DVD spelaren att göra... that said; http://xebuildtut.xeupd.com är en tutorial för att uppdatera en maskin med JTAG eller RGH
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 01:14
  2. Slim 0225
    By radical2005 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 14:51
  3. Xbox360 slim 0225
    By radical2005 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 23:39
  4. Uppdatera xbox live med flashad hitachi xbox360?
    By kozmoz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 12:03
  5. Xbox Live vill göra en uppdatering, vågar jag?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 15:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •