Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Permanent lösning ist. för flashning?

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0

Permanent lösning ist. för flashning?

Hej!

Jag har en bannad xbox 360 och undrar om det finns någon permanent lösning till att kunna spela brända spel i och med att jag varken kan eller har lust att lära mig att flasha. Har heller ingen lust att uppdatera firmware stup i kvarten då jag helt enkelt inte spelar så ofta. Finns det nåt chip eller liknande som är oberoende av dashboard som gör att det går att spela brända spel oavsett vad som händer?

Mvh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nej, det finns inget chip eller whatever som låter dig köra brända skivor oberoende av dashboard/kopieringsskydd

Det finns 3 lösningar på ditt problem:

1. Köp spelen istället, inga problem med att du måste uppdatera firmware eller liknande... (om du kör original firmware på dvd'n och allt sådär)
    2. JTAG:a din konsoll istället, du kör då spelen från hårddisk och behöver egentligen inte bry dig om nya kopieringsskydd eller regioner... dock är det lite jobbigare att uppdatera dessa än en "vanlig" konsoll eftersom du inte kan köra en uppdatering från microsoft bara... den skriver över hacket
    3. Köp XKey och kör tills den slutar funka med dashboard update och hoppas på att dom löser det (om den nu slås ut av en dashboard update, vilket är väldigt enkelt för MS om dom bara vill )
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Tack för svaret. Jtag, kan man jtagga en konsoll nu för tiden som har en senare dashboard? Har den som kom i samband med nfs hot pursuit om jag inte vill minnas helt galet.

Ursäktar det sena svaret.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av RazZ91 Visa Inlägg
    Tack för svaret. Jtag, kan man jtagga en konsoll nu för tiden som har en senare dashboard? Har den som kom i samband med nfs hot pursuit om jag inte vill minnas helt galet.

Ursäktar det sena svaret.
    Det ända du kan använda då är Reset Glitch Hack (RGH) och änsålänge startar det bara linux och emulatorer kodade för libxenon...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. HDD Lösning?
    By Makaveli1 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 23:45
  2. Går det att fixa 3RROL permanent?
    By roobarb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 22:01
  3. Vill använda min xbox som permanent FTP?
    By zaphirnr1 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 01:15
  4. Lösning på slö FTP?
    By sparCo in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 10:55
  5. lösning!
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-06, 16:18

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner