Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Installera/kopiera spel till hårddisken.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17

    Installera/kopiera spel till hårddisken.

    Hej,

    Jag är en XBOX360are men har skaffat mig ett tag sen PS3 också. I XBOX360 kan man kopiera spelet i hårddisken och för att snabbare laddning men självklart behövs skivan också när man ska spela.

    Har precis skaffat FIFA12 till PS3 där hittar jag inte nån funktion som kopiera in spelet till hårddisken. Jag hör ofta att PS3 läser från skivan under tiden jag spelar.

    Hur är det egentligen? Bluray spelaren kommer inte att mår så bra och man spelar ett par timmar ju.

    Kan man kopiera ner spelet till hårddisken för att inte slita på BD-spelaren samt få snabbare laddning självklart krävs skivan också.?
    Last edited by feifam; 2011-10-02 at 10:19.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nix, det går inte att göra med en original maskin, har du moddad maskin med t.ex. Custom firmware (funkar upp till system version 3.55, senaste system versionen är 3.72 i skrivande stund) kan du kopiera spelen med t.ex. MultiMAN som även kan ladda spelen, du behöver då inte ha samma spel skiva i maskinen för att kunna spela senare, du kan då använda ett skit spel istället att emulera mot...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 128
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 08:13
  2. kopiera hela hårddisken?
    By nnorman in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 09:25
  3. Kopiera spel till hårddisken
    By Xerxes in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 11:37
  4. Flytta X-box spel till Hårddisken HUR?
    By wirper in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •