Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Vilken av alla moddar bör man välja?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Vilken av alla moddar bör man välja?

    Jag har haft min box som original nu länge i väntan på att främst kunna flasha 0225 (tror att jag har den iaf) och nu när det börjar närma sig iextreme 2.0 och jtag verkar finna sin väg till denna typ av box så blir jag väldigt fundersam på vad man bör satsa på..
    jag har ingen erfarenhet av flashning eller några verktyg för att flasha så planen är iaf till en början att få allt gjort inne hos psxcare, då det alltid funkat innan hos er

    men frågan jag ställs inför är vilken av alla olika flashar/moddar man bör välja?
    planen är att kunna lira LIVE!

    vad jag vet vilka alternativ som verkar finnas (vad jag funnit) så är det:
    * Jtag - lödning och fix? hur bra är denna, läst om en mängd fördelar men hur ställer sig detta till säkert LIVEspelande och hur ofta måste man uppgradera/uppdatera?

    * iextreme 2.0 - flashing som är väldigt LIVE säkert? haft iextreme förut på tjockboxen och det har alltid funkat (fram tills jul för snart 1 år sen då boxen dog), uppdatering ofta? och OM ja, hur svårt är det att göra hemma och vilka verktyg behövs?

    * xk3y - verkar ju väldigt trevligt av de jag läst! lovar stor LIVE säkerhet men vad jag läst i trådar i forumet så verkar detta vara mycket prat för att boosta försäljningen? vet att info inte finns om denna i mängder och läst swizzys lilla testresultat av denna oxå som verkar lovande. även så läste jag nyligen från swizzy, citerar "3. Köp XKey och kör tills den slutar funka med dashboard update och hoppas på att dom löser det (om den nu slås ut av en dashboard update, vilket är väldigt enkelt för MS om dom bara vill )" kommer xk3y skaparna lyckas ligga steget före MS?

    finns det fler, bättre alternativ? och vilken bör man satsa på av dessa för framtiden? då MS verkar ju löjligt bestämda på att bråka med de olika moddarna!

    tack för svar

    //HockeySteffe

    ps. har läst runt på andra forum/tester och även försökt hitta i detta forum, men utan större resultat! det står massa bra om sakerna men kan inte komma underfunn med vilken man bör satsa på? ds.
    Last edited by HockeySteffe; 2011-10-05 at 08:56.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    JTAG är uteslutande det bästa, då får du möjlighet att köra emulatorer och sådant där också, eventuellt kan det komma att bli lika livesäkert som XKey (om man nu kör dual nand, alltså dubbla mjukvaru kretsar som man switchar mellan) det skulle isåfall vara ovärdeligt för dom som vill köra på live samtidigt som dom kör hackat (eftersom du då kan switcha mellan original och hackad!) men det hänger isåfall på att man kan switcha av rubbet så att inte ms kan detektera att något sitter där...

    i ditt läge skulle jag nog rekomendera XKey då du slipper bränna skivor hela tiden, och den är lättare att uppdatera än flashningen, både iXtreme LT+ 2.0 och Xkey kommer kunna slås ut av en uppdatering från microsoft (se bara vad som hänt senaste tiden, ploppat upp x antal trådar kring ämnet) Det kommer nya flashningar och sådär lite då och då (nya iXtreme firmwares) och du kan inte på ett enkelt sätt uppdatera detta själv hemma, däremot kan du lätt uppdatera en XKey så jag skulle väl rekomendera det i första hand...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Är Live viktigt för dig kör på iXtreme LT+ 2.0 det är till motsatsen bevisat det säkraste idag (även om 2.0 ännu inte är släppt). Men C4EVA hävdar själv att 2.0 kommer vara "live-säker". Han håller iaf inte med om det gruppen RRoD skrev att 2.0 skulle vara mer osäker än 1.91/1.92.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    tack swizzy, ska fundera på saken

    svante: att lira live är ganska viktigt, inget måste men kul å köra lite CoD etc, lira mycket live och allt funka perfekt med ixtreme 1.4-1.9 (tror jag) så är 2.0 lika livesäkert så är det absolut ett stort plus!

    men ska avvakta lite mer tills 2.0 och xk3y är släppta och lite mer recensioner och spelar-betyg är inkommet och då göra valet, nu vet jag iaf vad de står mellan och vad jag bör satsa på
    grymt med snabba svar..

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    En fråga bara.

    Med JTAG så kan man körs XBLA o DLC, detta kan man inte göra med Xk3y?

    Med JTAG behöver man inte patcha de nyare spelen men det kan man behöva göra med de nyare spelen för xk3y?

    Med JTAG så gör man "om" iso filerna till mappar medan xk3y kör iso direkt?

    Med JTAG behöver man en hackad dashboard o en loader för att kunna spela backups men det behöver man inte med xk3y som kör backups direkt genom emulering?

    Har jag förstått rätt? :P

    Rörigt allt det här hehe

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Oops det blev visst fler än en fråga

    Men en JTAG blir XBOXEN regionsfri för spel och det blir det inte för xk3y?

    Kan JTAG köra backups från NTFS externa hårdiskar?

    Har svårt att välja vilket av dessa två jag ska välja :S

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darkchild Visa Inlägg
    En fråga bara.

    Med JTAG så kan man körs XBLA o DLC, detta kan man inte göra med Xk3y?

    Med JTAG behöver man inte patcha de nyare spelen men det kan man behöva göra med de nyare spelen för xk3y?

    Med JTAG så gör man "om" iso filerna till mappar medan xk3y kör iso direkt?

    Med JTAG behöver man en hackad dashboard o en loader för att kunna spela backups men det behöver man inte med xk3y som kör backups direkt genom emulering?

    Har jag förstått rätt? :P

    Rörigt allt det här hehe

    Oops det blev visst fler än en fråga

    Men en JTAG blir XBOXEN regionsfri för spel och det blir det inte för xk3y?

    Kan JTAG köra backups från NTFS externa hårdiskar?

    Har svårt att välja vilket av dessa två jag ska välja :S
    Japp, du har fattat rätt med skillnaderna mellan dom båda, du kan självklart köra XBLA/DLC med XKey också, men då är det köpta grejer (sådant du laddat hem från Xbox LIVE med Microsoft LIVE Points, med JTAG kan du ladda hem allt det där på nätet istället

    Nej, JTAG kan inte använda NTFS hårddiskar i dagsläget, för att det ska funka måste man först lägga till det stödet i 360 dashboarden, och det är ett enormt jobb att göra

    Om LIVE inte är något du kommer använda dig av är JTAG det bästa, om LIVE är viktigt för dig är det antingen Xkey, Flash eller original som gäller, det säkraste här är isåfall att ha original, och vill du ha möjlighet att testa spel innan du köper dom är det 1 original box + 1 moddad box (helst JTAG) som är det bästa alternativet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Åh tack så mycket för svaren,

    Då är JTAG för mig o då Då blir det att vänta på RGloader då eller nån annan Hackad dashboard för mig ---> då kommer jag in till er för att fixa Reset Glitch Hack

    Håller fullständigt med dig om att bästa alternativet är att ha en moddad och en original!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Så Xk3y är alltså lika live-säkert som en flash? Hmm.. Kanske ska satsa på en sådan där liten rackare då?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    49
    Respekt
    14
    jag tror att han menar att den är mer live säker än jtag fast tror att flash är mest live säker =) jtag blir du banna inom 4 timar !!! XD

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sebbekingen Visa Inlägg
    jag tror att han menar att den är mer live säker än jtag fast tror att flash är mest live säker =) jtag blir du banna inom 4 timar !!! XD
    inom 24 timmar om jag får be

    Men ja, den är säkrare än JTAG... och den KAN vara säkrare än flash om det är så som jag tror det är (att den är livesäker i passthrough mode) eftersom den då inte svarar olika, men kan bli ngn fördröjning om man har otur
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inom 24 timmar om jag får be

    Men ja, den är säkrare än JTAG... och den KAN vara säkrare än flash om det är så som jag tror det är (att den är livesäker i passthrough mode) eftersom den då inte svarar olika, men kan bli ngn fördröjning om man har otur
    Intressant. men du som har lekt lite med den, vad skulle du föredra? flash eller denna?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja det ska bli intressant att se hur pass Live-säker ODE:s kommer att vara. Eller om MS kommer att stänga av all användning för dem med nästa dashboard så att de bara funkar med JTAG, men då är de ju i princip helt värdelösa. Jag förhåller mig till dem så att de är osäkra till motsatsen är bevisat. Ungefär som en domstol......fast tvärtom.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Har du någon användning av hårddisken i 360 med xk3y? Räcker det med 4GB-versionen?
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Intressant. men du som har lekt lite med den, vad skulle du föredra? flash eller denna?
    Jag föredrar min JTAG, men XKey är väl att föredra om man vill köra på live och sådär... värt att tänka på är att det inte är jätte lätt att byta spel på den och sådär mycket pga den lilla displayen du använder...

    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Har du någon användning av hårddisken i 360 med xk3y? Räcker det med 4GB-versionen?
    Ska du bara spela själv hemma räcker det med en 4GB maskin, ska du spela online/hämta hem extra material och sådant är det bör du skaffa en med en hårddisk på

    Värt att tänka på är även att en 4GB konsoll har minnet inbyggt, det vill säga, pajar den förlorar du sparningarna, om du inte väljer att slita ut minnesmodulen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    17

    Vilken lösning passar min feta låda bäst? =)

    Hej!
    Jag har en liten fråga, om vilken lösning som skulle passa min gamla 360 bäst =)
    Min e köpt 2006 tror jag, året den kom iaf och hade den flashad hos er medsamma...
    Alla spel och uppdateringar från dessa har fungerat klockrent, aldrig något problem, förrän nu. (Fable III funkade mot min förvåning då alla grät över AP25, de va gott)

    Jag hör prat på xk3y/xkey/x360key och allt vad den nu heter..? Att den finns hos här för 995 + montering. Detta låter väl vettigt?
    Jag sitter på dashboard 2.0.12625.0

    Jag vill kunna spela från HDD, en extern 2TB t.ex. (inte från xboxens då den bara e 20GB stor) och jag vill kunna spela alla nya spel som nu hindrar mig, t.ex fifa 12, nhl 12 och alla nya som innehåller xgd3. För alla nya kommer innehålla den yes?

    Vidare vill jag kunna uppdatera den relativt enkelt, inte behöva skicka in den för t.ex. ny flash var 3:e månad, är student så har inte dom pengarna, hur mkt jag än vill stödja denna underbara verksamhet XD

    Detta är mitt enda alternativ? xk3y/xkey/x360key vill säga...

    Slutligen, är det enkelt/skitjobbigt att lägga över spel på min WD 2TB HDD och sen bara plugga in den? Eller finns det nån guide lr nått för hur man faktiskt går till väga? =)
    Är ny på det här, vilket ni ser, har endast kört spel genom abgx360 o sen bränt dom = lycka. Men är inte helt utan skillz och all hjälp är uppskattad!! =)

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja det ska bli intressant att se hur pass Live-säker ODE:s kommer att vara. Eller om MS kommer att stänga av all användning för dem med nästa dashboard så att de bara funkar med JTAG, men då är de ju i princip helt värdelösa. Jag förhåller mig till dem så att de är osäkra till motsatsen är bevisat. Ungefär som en domstol......fast tvärtom.
    Ungefär lika sannolikt att dom kan stänga av ODE:s som att dom kan stänga av flashade dvdläsare. Lyckas microsoft upptäcka modifikationen så får man hoppas att utvecklaren av modifikationen kan uppdatera så att den inte blir upptäckt. Och så kommer det att hålla på tills någon tröttnar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    17

    Min tidigare fundering...

    Hej igen!
    Någon som e sugen på att svara på min fråga? =)
    Jag undrar vilken lösning som e bäst för mig, 360key/xk3y eller nått annat?

    - Vill kunna spela från HDD
    - Vill inte skicka iväg xboxen oftare än nödvändigt (vill alltså ha nånting som är hyfsat enkelt att uppdatera själv)
    - Vill ha stöd för o spela allt (xgdr3 e väl det nya?)

    Denna xk3y är den enda iaf jag vet som kan detta =)
    Jag har ju en fet 360 från 2006, flashad tidigare hos psxcare och kunnat lira allt fram tills nu XD
    Har dashboard 2.0212625.0, om det är väsentligt =)

    Tack på förhand!

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ditt ända alternativ är Xk3y eller motsvarande
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    Tack för svaret! Som jag misstänkte, men jag vet knappast allt om detta så =) Tack!

    Följdfråga: Som jag tidigare frågat:
    "är det enkelt/skitjobbigt att lägga över spel på min WD 2TB HDD och sen bara plugga in den? Eller finns det nån guide lr nått för hur man faktiskt går till väga för att få det o funka? =) Vilka/vad för filer? storleksbegränsat? o.s.v.
    Är ny på det här, vilket ni ser, har endast kört spel genom abgx360 o sen bränt dom = lycka. Men är inte helt utan skillz och all hjälp är uppskattad!! =)"

Liknande diskussioner

  1. vilken cfw ska jag välja
    By spenne in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 16:22
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 18:01
  3. Vilken PSP ska jag välja?
    By sandthy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 18:36
  4. Vilken kabel ska jag välja?
    By PUT440 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 14:30
  5. Vilken HD ska man välja?
    By Kjelleman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 18:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •