Jag har haft min box som original nu länge i väntan på att främst kunna flasha 0225 (tror att jag har den iaf) och nu när det börjar närma sig iextreme 2.0 och jtag verkar finna sin väg till denna typ av box så blir jag väldigt fundersam på vad man bör satsa på..
jag har ingen erfarenhet av flashning eller några verktyg för att flasha så planen är iaf till en början att få allt gjort inne hos psxcare, då det alltid funkat innan hos er
men frågan jag ställs inför är vilken av alla olika flashar/moddar man bör välja?
planen är att kunna lira LIVE!
vad jag vet vilka alternativ som verkar finnas (vad jag funnit) så är det:
* Jtag - lödning och fix? hur bra är denna, läst om en mängd fördelar men hur ställer sig detta till säkert LIVEspelande och hur ofta måste man uppgradera/uppdatera?
* iextreme 2.0 - flashing som är väldigt LIVE säkert? haft iextreme förut på tjockboxen och det har alltid funkat (fram tills jul för snart 1 år sen då boxen dog), uppdatering ofta? och OM ja, hur svårt är det att göra hemma och vilka verktyg behövs?
* xk3y - verkar ju väldigt trevligt av de jag läst! lovar stor LIVE säkerhet men vad jag läst i trådar i forumet så verkar detta vara mycket prat för att boosta försäljningen? vet att info inte finns om denna i mängder och läst swizzys lilla testresultat av denna oxå som verkar lovande. även så läste jag nyligen från swizzy, citerar "3. Köp XKey och kör tills den slutar funka med dashboard update och hoppas på att dom löser det (om den nu slås ut av en dashboard update, vilket är väldigt enkelt för MS om dom bara vill )" kommer xk3y skaparna lyckas ligga steget före MS?
finns det fler, bättre alternativ? och vilken bör man satsa på av dessa för framtiden? då MS verkar ju löjligt bestämda på att bråka med de olika moddarna!
tack för svar
//HockeySteffe
ps. har läst runt på andra forum/tester och även försökt hitta i detta forum, men utan större resultat! det står massa bra om sakerna men kan inte komma underfunn med vilken man bör satsa på? ds.
Bookmarks