Original inlägg av
StaffanM
Hej,
Har precis lagt in en beställning på en xk3y här på PSXCARE och har inte lyckats hitta någon utförlig beskrivning gällande vilka filer man behöver lägga in på minneskortet på xk3y.
Jag ska i dagarna uppdatera till senaste dashboard och i samband med detta kommer CFW på min Lite-On att flashas över med OFW.
Efter att detta är gjort ska jag lämna in min Xbox för omflashning till senaste CFW hos en lokal förmåga.
I samband med detta kan han ge mig DVD-key. För att installera xk3y behöver jag extrahera OFW från min läsare, och antar att det är den som kommer läggas in i samband uppdatering av dashboard som avses.
Vilka filer ska jag be om att få på USB-minne i samband med flashning av läsaren? Dummy.bin och vilka fler filer finns det som jag kan tänkas behöva framöver? Finns väl någon fil som innehåller läsarens serienummer osv. I och för sig innehåller väl Dummy.bin all information samlad i en fil, men är väl aldrig fel att få enskilda filer också så att man kan komponera ihop något vid behov.
Saxat från en xk3y FAQ (det är en FAT jag har):
"
Configuring x360Key - Fats
x360Key requires a dump of the original firmware from your drive. This is copied to the x360Key's SD card, when the x360Key boots the firmware file its analysed, the drive type is identified and the drive key etc. are extracted.
"
Bookmarks