Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Error 71 vid uppdatering av dashboard

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17

    Error 71 vid uppdatering av dashboard

    Allt har löst sig vill bara kolla om ni på PSXCare som flashar så jäkla många har varit med om det här.

    Fick en kund idag som kom in med sin Xbox som hade låst sig i uppdateringen. Alltså samma fel som alla får som uppdaterar från en bränd skiva. Hur som helst, jag stoppa in ett USB-minne med 13146 på och uppdateringen fortsatte. När uppdateringen sedan var klar fick jag upp ett E71 fel meddelande. Va fan nu då? tänkte jag och starta om boxen. Då boota den upp i dashboard hur fint som helst. Jaja tänkte jag, inga problem då utan jag tar och lägger in 13599. Uppdateringen går bra och när den är klar så kommer samma fel upp igen! Men också denna gång gick det att bara starta om boxen och så bootar den upp hur fint som helst. Om man kollar info så står det också att det är 13599 på den.

    Någon som vet varför felet överhuvudtaget kommer upp? Det har med korrupt dashboard att göra men allt verkar funka perfekt efter att den bara fått starta om en gång.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Allt har löst sig vill bara kolla om ni på PSXCare som flashar så jäkla många har varit med om det här.

    Fick en kund idag som kom in med sin Xbox som hade låst sig i uppdateringen. Alltså samma fel som alla får som uppdaterar från en bränd skiva. Hur som helst, jag stoppa in ett USB-minne med 13146 på och uppdateringen fortsatte. När uppdateringen sedan var klar fick jag upp ett E71 fel meddelande. Va fan nu då? tänkte jag och starta om boxen. Då boota den upp i dashboard hur fint som helst. Jaja tänkte jag, inga problem då utan jag tar och lägger in 13599. Uppdateringen går bra och när den är klar så kommer samma fel upp igen! Men också denna gång gick det att bara starta om boxen och så bootar den upp hur fint som helst. Om man kollar info så står det också att det är 13599 på den.

    Någon som vet varför felet överhuvudtaget kommer upp? Det har med korrupt dashboard att göra men allt verkar funka perfekt efter att den bara fått starta om en gång.
    När du startade upp igen, hade du då tagit ut USB minnet?

    om det ligger en fil som heter "default.xex" i roten på minnet kan det ibland ställa till med sådana här problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Japp det följde med en default.xex till 13146 och sedan glömde jag ta bort den när jag uppdatera till 13599. Så det var alltså den som ställde till det?
    Reagera faktiskt på filen när jag lade in 13146 på stickan i och med att den inte fanns med till 13599 som jag först hade på stickan. Hoppas nu bara uppdateringen till 13599 blev perfekt. Jag provade att starta och stänga av boxen ett par gånger utan några som helst problem iaf.

    Så default.xex som låg till 13146 ska men helst ta bort?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Japp det följde med en default.xex till 13146 och sedan glömde jag ta bort den när jag uppdatera till 13599. Så det var alltså den som ställde till det?
    Reagera faktiskt på filen när jag lade in 13146 på stickan i och med att den inte fanns med till 13599 som jag först hade på stickan. Hoppas nu bara uppdateringen till 13599 blev perfekt. Jag provade att starta och stänga av boxen ett par gånger utan några som helst problem iaf.

    Så default.xex som låg till 13146 ska men helst ta bort?
    Ja, radera den... onödig fil som egentligen inte ska vara där, förmodligen fick du tag på CD versionen och körde från USB? etheir way, den försöker starta den default.xex som det är något problem emd typ... dunno what exactly... men det är iaf den som är problemet, hänt mig förut med JTAG's när 12611 kom ut...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 13:38
  2. Dashboard uppdatering 20090203
    By razor1394 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 13:09
  3. Uppdatering av dashboard gick sådär..
    By devileyed in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 20:10
  4. Hur & vad vid uppdatering av EVOX DashBoard?
    By Nijo in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 09:05
  5. error file size error
    By Lurvenpajsen in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 19:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •