Tjena!
Tänkte klicka hem mig en probe då jag ändå ska lägga en beställning och det kommer väl behövas för alla slim som ska flashas om jag fattat det rätt? Vad är det för skillnad på dessa och vilken bör man ta?
Tjena!
Tänkte klicka hem mig en probe då jag ändå ska lägga en beställning och det kommer väl behövas för alla slim som ska flashas om jag fattat det rätt? Vad är det för skillnad på dessa och vilken bör man ta?
CK3 Probe 3 är PMT probe för gamla tjocka liteons
Sputnik360 Probe är en probe för MXIC på slim, alla har inte den kretsen, faktum är att Winbond är vanligare, och den är svårare att låsa upp (kräver att du borrar hål i kretsen på exakt rätt ställe samtidigt som du strömför borren)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Men är inte CK3 proben bara att man sätter ner 'nålen' på rätt plats, det borde man väl kunna göra med Sputnik också och därmed få 2 flugor i en smäll? Winbond läsare var inget för mig... Det var avancerat som fan ^^ CK3 Probe behövs när man ska läsa ur FW ur tjockis LiteOns om jag minns rätt va?
CK3 Probe III och Sputnik 360 probe har olika komponenter, inte "bara att trycka ner nålen på en punkt" utan det har att göra med vad proben gör, PMT proben är t.ex. GND rakt på medans Sputnik 360 Probe har GND och 10ohm motstånd...
det blir alltså olika effekter
Ja, CK3 Probe III behövs för att köra Phattkey på en tjockis liteon...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Bookmarks