Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Releasedatum

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Respekt
    24

Post Releasedatum

Hur stor chans är det att Messiah faktiskt släpps i slutet av december (och inte nästa sommar)?
    Allt tyder på att jag kommer köpa mig ett Origa-chip (jag har en japansk ps2, så det är väldigt viktigt för mig att kunna spela importerade originalspel), och det kommer nog duga för mig, men Messiah vore ju självklart trevligare.
    Gör jag rätt i att gissa på att Messiah kommer kosta minst lika mycket som Origa?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag TROR att Messiah kommer att ha ungefär samma pris och typ av installation som Origa.

Både NEO4 och Messiah har ju Japanska PS2 som "lägsta" prioritet, så det är nog ganska stor risk att du får vänta länge på en version till din PS2.

Origa utvecklades ju från början till Japanska PS2 då dom har lite försprång.

Och jag är ganska säker på att programmerarna som gjort Origa kan lära sig hur Messiah fungerar ganska fort och göra ett eget chip med samma funktioner.

Ett problem för chiputvecklarna är att det finns så många versioner av Japansk PS2, och att det är stor skillnad mellan dom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Respekt
    24

Det var väl ungefär det jag väntade mig att höra. Då kan ni räkna med att jag springer förbi och köper mig ett origa-chip + installation så fort jag har råd med det (ibland önskar man att man inte vore fattig student).

Liknande diskussioner

1. Twisted Metal Black releasedatum?
    By ALK^ in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2001-07-23, 14:39

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner