Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ok att uppdatera spel i flashad slim?

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    0

Ok att uppdatera spel i flashad slim?

Har nyligen inhandlat en 250GB Slim och lämnat in den för flashning hos Psxcare i går och den har därmed fått iExtreme LT+ 1.92.
    Har bränt ett antal backup spel enligt instruktioner, dvs endast Verbatim DVD+RD DL skivor, kört iso filerna genom ABG360 och bränt dem med Imgburn.

Spelen startar upp utan problem, men jag har ett par frågor som jag hoppas få svar på:
    1. Körde igång Skate3 och det första den ville göra var att hämta en speluppdatering. Är detta riskfritt att göra eller bör jag spela backup spel i offline läge för att slippa eventuell banning och endast köra originalspel i online läge?

2. När Microsoft skickar på uppdateringar till boxen, är det ok att installera dessa eller kan boxen då att flashas om eller ännu värre bannas? Hur vet man vilka uppdateringar som är ok att installera på en box med LT 1.92 flashen?

Ni får ursäkta dessa "nybörjarfrågor" men jag är ny inom Xbox fronten och hittar inte svar på dessa frågor i övriga forumet.
    Tack på förhand.
    Last edited by drummerboy; 2011-10-06 at 09:28.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av drummerboy Visa Inlägg
    Har nyligen inhandlat en 250GB Slim och lämnat in den för flashning hos Psxcare i går och den har därmed fått iExtreme LT+ 1.92.
    Har bränt ett antal backup spel enligt instruktioner, dvs endast Verbatim DVD+RD DL skivor, kört iso filerna genom ABG360 och bränt dem med Imgburn.

Spelen startar upp utan problem, men jag har ett par frågor som jag hoppas få svar på:
    1. Körde igång Skate3 och det första den ville göra var att hämta en speluppdatering. Är detta riskfritt att göra eller bör jag spela backup spel i offline läge för att slippa eventuell banning och endast köra originalspel i online läge?

2. När Microsoft skickar på uppdateringar till boxen, är det ok att installera dessa eller kan boxen då att flashas om eller ännu värre bannas? Hur vet man vilka uppdateringar som är ok att installera på en box med LT 1.92 flashen?

Ni får ursäkta dessa "nybörjarfrågor" men jag är ny inom Xbox fronten och hittar inte svar på dessa frågor i övriga forumet.
    Tack på förhand.
    1. Sålänge det är spel updates är det inga problem... men du kan när som helst bli bannad oavsett om du kör backuper online eller offline, risken för ban är högre om du kör backuper också än om du bara kör original online...

2. Den frågan kan bara Microsoft svara på det är ingen som vet hur det kommer vara framöver, men i skrivande stund är det ok att uppdatera till 2.0.13599.0 som högst, över det kan ingen svara på hur det kommer bli förrens den updaten kommit och någon våghalsig/dumdristig person vågat sig på att uppdatera
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    0
    Ok. Tack för snabbt svar.
    Du skriver att det ok att uppdatera till 2.0.13599.0 som högst.
    Hur kan jag se vilken uppdatering jag har just nu?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av drummerboy Visa Inlägg
    Ok. Tack för snabbt svar.
    Du skriver att det ok att uppdatera till 2.0.13599.0 som högst.
    Hur kan jag se vilken uppdatering jag har just nu?
    My Xbox -> System settings -> Console Settings -> System Info -> D: 2.0.xxxxx.0 = din dashboard
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    För enkelhetsskull kan vi ju påpeka att just dashboard ....599 är den senaste idag. Så du lider alltså i skrivande stund ingen risk att uppdatera "för långt".

Liknande diskussioner

1. uppdatera dashboard flashad 360 slim
    By fetmage in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 14:56
  2. Lugnt att uppdatera sin flashad 360?
    By daVani in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 21:35
  3. flashad PSP slim?
    By Flaky in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 09:06
  4. Uppdatera xbox live med flashad hitachi xbox360?
    By kozmoz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 12:03
  5. Uppdatera Hitachifirmware som redan är flashad?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 20:49

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner