Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Frågor kring Ixtreme LT 2.0

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Frågor kring Ixtreme LT 2.0

    Hej allesammans! Skapar en ny tråd om nya flashet LT 2.0 eftersom jag, och säkert många andra har frågor rörande flashet.


    Sitter i valet och kvalet om jag ska uppgradera mitt flash för att kunna spela de nyaste spelen.

    Har en Samsung drive med det uråldriga Ixtreme 1.6. Har använd 360wavespatcher för att patcha till wave 3 och sen har det funkat på alla spel fram tills nu när XGD3 kommit. Mina funderingar är följande:

    1. Kommer LT 2.0 kunna spela upp mina gamla wave 3 spel?

    2. Behöver jag en viss dashboard-version för att 2.0 ska funka? (Har bara första kinect dashet i samband med släppet av assassins creed: Brotherhood)

    3. Eftersom jag har samsung, räcker det med en sata kabel eller måste jag ha en VIA-chipset som till BenQ när jag flashar? (jag har PCI i moderkortet)

    Skulle vara tacksam för snabba svar då jag i stort sett sitter med allt klart för flashning.
    Last edited by BostonGurkan75; 2011-10-07 at 14:23.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Ja, alla dina gamla spel kommer funka utan problem, annars hade flashningen varit rätt värdelös

    2. Nja, du måste ha en kinect dashboard eftersom konsollen annars klagar på att du har fel läsare (LT+ 2.0 är baserad på den dashboard uppdaterade versionen, som har ett nytt versions nummer, utöver det finns det ingen direkt limitering i sig, men meningen med LT+ 2.0 är att du ska kunna spela XGD3 spel som kräver att du har dashboard version 2.0.13146.0 eller senare)

    3. Beror helt på din dator, vad har du för chipset? och planerar du använda konsollen för strömmatning till läsaren? isåfall skulle jag rekomendera att du även kopplar samman dator chassit med konsollens metall chassi, det får INTE vara färg där du kopplar ihop dom båda...

    Jag skulle väl rekomendera att du skaffar dig någon form av connectivity kit du kan använda i datorn hellre än att använda dig av konsollen som strömkälla då det kan hända massa negativa grejer om konsollen stänger av sig själv, någonting blir kortslutet eller liknande och risken är mindre om du kopplar in dig på ström matning från datorn istället (kräver speciell omvandling då det är en special kabel)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. frågor kring 3.55
    By jkjkjk in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 00:22
  2. Fundering kring ixtreme 1.4
    By Palanor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 13:53
  3. Frågor kring ps3
    By ghost85 in forum Playstation 3
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 11:41
  4. Frågor kring matrix?
    By elvisjonas in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 20:58

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •