Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Byta logic board?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14

    Byta logic board?

    Hej Hansi o gänget!

    Köpte en PS3 som led av Red screen of death i hopp om att den skulle vara 3.55 eller lägre. Den var 3.65 tyvärr men fick bort Red screen och den frågade om firmware 3.65 eller högre. Satte senaste 3.72 på usb men den vägrar installera mer än 50%.
    Öppnade upp PS3an o förra ägaren har plockat ut logic boarden( vet ej vad det kallas på svenska haha) så det är därför den inte kan slutföra uppdateringen.

    Vet att man kan remarry en ny logicboard och bluraydrive men det går ju inte i mitt fall eftersom den är över 3.55.

    Nu till min fråga: Vet ni om det går att sätta in vilken logic board som helst o slutföra uppdateringen eller känner den av att det inte är den rätta o ger fel iallafall?
    Isåfall skulle jag ju åtminstone kunna använda den som mediaspelare i sovrummet.
    Tacksam för svar.
    MVH J

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan nedgradera med hjälp av progskeet, därefter remarry hela skitet, nu undrar jag lite vad du menar med logic board dock? kan du ta en bild på det eller hitta någon? (jag e nog lite för trött för att tänka, när jag ser bild på det vet jag troligen exakt vad du syftar på)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Kontrollkortet till blurayen som sitter under o även anluter den till moderkortet.
    Verkar vara knöligt med progskeet, massa lödning som jag inte alls är sugen på. Hoppas på en lödfri lösning genom E3 snart. Men jag antar att jag har NAND istället för NOR så jag får vänta ännu längre....
    Men tack för svar!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Visar sig att jag hade helt fel. Kontrollkortet är visst kvar (logic board)Detta är modellen med dual-laser. På dom sitter kontrollkortet under i en plåtask man får öppna, det är alltså inte synligt på samma sätt som på andra bluray drives.
    Skitsamma, nu har jag ju kortet jag inte trodde fanns kvar. Visade sig att kabeln till blurayen var lös oxå, satte i den ordentligt o gick igenom resterande kablar o alla verkar sitta som dom ska. Nu uppdaterar den till 100% men dom sista 50% går supersnabbt o efter det resulterar det i en red screen of death så nu är jag tillbaks på ruta ett. Suck.

    Läste att om ma har tur kan man hittsa kontrollkort som faktiskt funkar till sin version om dom har samma siffror o bokstäver på sig. Ska även gå att flytta över det lilla BGA chipet från sitt gamla kort till ett nytt o få det att på så sätt remarry. Inkludera förstås lödning som jag helst inte ger mig in på men det värsta som ksan hända är att jag sabbar ett till kort men dom är ju inte så fasligt dyra på ebay. Psxcare har inga reservdelskort på lager från gamla maskiner? På jakt efter ett kontrollkort som heter bmd-031 o sitter i en 40gigs cech04

Liknande diskussioner

  1. 0225 Replacement board.
    By radical2005 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 18:40
  2. Talismoon Tilt Board
    By 4everapple1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 01:33
  3. Xbox 360 tilt board
    By weeh in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 22:27
  4. Failed to open connection to X-B.I.T board
    By Mr Crowley in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 17:27
  5. US Ps2 30001R V4 board, hvilken chip ??
    By Zealow in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-23, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •