Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: WiiMC 1.1.8 hangups

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    0

WiiMC 1.1.8 hangups

Införskaffade mig tjänsten att kunna köra film från mitt Wii med homebrew och wiimc. tyvärr går detta ej utan jag får en dumpscreen med kod, som säger sig reloada det hela men detta går sig ej. Alternativt så låser sig hela skärmen och endast går att tvinga av Wiit med powerknapp eller sladdryck.

Har sökt en lösning men finner ej någon. då kommer frågan.

Finns det en lösning?

Softmod med Homebrew och bland annat WiiMC installerat hos er (Psxcare) 2011-09-30

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det ska funka, testa att kopiera innehållet på minneskortet (sitter ett SD kort i fronten av wii'et bakom en lucka) formatera minneskortet och lägga tbx allt, annars kan du se om det finns en uppdatering till Wiimc
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    0

försökte detta innan jag posta... min stackars dator hittar inte SDkortet i kortläsaren.... *buhu* man kan tro man e för gammal för detta.

Får leta ev updates till datan eller om det e något extra som behövs. Tackar för svaret iaf.

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    0
    1. Tog backup på SDkortet.
    2. Formaterade det samma.
    3. kopierade in backupen.
    4. Hänger sig än.
    5. Satte in version 1.2.0 enligt instruktioner från WiiMC (RTFM)
    6. Det hänger sig än.

Tips, anyone?

Update:

Enligt Tantric på WiiMC.org så var det ev en kodrad som låg fel i meta.xlm, "no_ios_reload". Bort med den så verkar det lira snyggt igen.
    Last edited by TheT; 2011-10-09 at 13:20. Anledning: Update

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner