Firmware 1.05 in beta testing.
Posted on October 15th 2011
Just a quick sneak peek what we have in store this time.
Thumbnails are now added to the IsoMenu feature.
To Use:
Add a JPG to the directory where the game ISO resides, give it the same name as the ISO but with a jpg file extension. That JPG is shown in the XBox's Picture Library browser when the game is selected. A small white square is shown if there is no JPG
More info on 1.05 soon to come!
And yes, more stock is on the way...
Dom är först med produkten och det tjänar dom på
whaaat?
Finns det en risk att jag kan pajja min 360 lr xk3y´n men externt strömförsörjande hdd?? Surt då måste jag köpa ny då =( (jävligt bra att du sa d)
Och finns det en risk att ni måste j-tag:a min 360 bara för den filen? "behövde ju inte j-tag lr flashad enhet.." (Min e flashad dock...)
Jag trodde det skulle räcka med att skicka in den, köpa xk3y:n och köra från extern disk ? (och betala för installation såklart) ...inte råd med j-tag oxå =(
Tack för svaren!
Dåligt att dom inte har nån fungerande länk till manual på hemsidan. + information om dae.bin alltid är samma fil eller ändras efter en ny dashupdate kommer ut....
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Vi får fundera ut en lösning för hur man kan få tag på den filen utan det, det är som sagt inte ett krav att det är just DIN dae.bin, det kan vara vem som helst som tagit sin och lagt upp, bara den är dekrypterad, och för att dekryptera den måste man ha sin CPUKey som man bara får fram o man glitchar
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Dae.bin updateras inte alltid i samband med en ny dashboard. Bara om det tillkommer nya ap checkar. Men det brukar inte vara nåt problem. folk är snabba att meddela detta samt dela med sig av den.
Sen vad jag har läst så kommer troligtvis xk3y implementera dessa kontroller i en ny fw så man "slipper" dae.bin.
Google is your friend!
...och glitcha hade med j-tag o göra? Nu känns det lite surt att jag i ren lycka hastigt tryckte på köp xk3y om jag nu måste vela m den. Jag fick nått svar tidigare om att "det är bara att köra" när jag väl får hem den. Och att uppdatera själv hemma med usb/hdd skulle vara enkelt. Så efter det va de ju solklart köp! Men som sagt, känns sådär om jag måste hosta upp ännu mer för "onödiga" moddar...
Tack för svar!
Google is your friend!
Jag hänger inte riktigt med hur den här filen spelar roll XD
Är det till spelen eller till xk3y:n ?
Tänkte om du menar att man pachar dom e abgx360 ? Eller är det till xk3y:n en fil man lägger in på den ?
Är det troligt att det kommer en t.ex. 1.06 firmware till xk3y:n som gör att denna fil inte behövs?
(vill veta om jag kan lira när jag får tillbaka boxen lr inte...)
Jag har några goa trackers "in my disposal" så d e ju coolt isf, förutom att jag inte vill j-tag:a / glitcha / krångla, lr vad man nu ska kalla det
Tack!
Det är en fil till xk3y'n, nej det är inte troligt att det kommer en firmware som inte behöver den här filen... den här filen är till för att slippa uppdatera konstant
Du måste inte själv glitcha och ha dig för att få fram den, det är snarare att NÅGON måste glitcha för att få CPUKey att decryptera sin "donor" dae.bin så att DU kan njuta av spelen
Du kommer kunna spela alla spel som inte har AP25 och inte är XGD3 spel oavsett om du har dae.bin eller ej, det är troligt att ABGX360 kommer gå att använda istället för DAE.bin också, jag vet t.ex. att AP25 spelen som redan finns idag går att spela utan dae.bin om du patchat dom i ABGX360, detta funkar dock INTE med XGD3 spelen då ABGX360 inte stödjer det ännu, nu vet jag också att det finns releaser av XGD3 spelen som är färdig patchade, dock inte kunnat testa dom ännu... får ta och göra det sen ngn dag
Google is your friend!
Tack för ett enastående svar! =)
Haha det är ju såklart därför jag kunnat köra alla AP25 spel då, för jag har ju alltid kört alla spel genom abgx360 innan bränning...
Jag hittade via x360keyforum en mail dit man kunde maila och få senaste filen som autosvar. Dock stod det att man behöver dashboard 2.0.13599 till just den filen. Hade man lägre dashboard så skulle man uppgradera och har man högre så skulle man invänta till dom fixat den senaste filen... Jag har dashboard 2.0.12625.0 så jag behöver en upgrade om jag ska kunna använda den. Men detta är en lösning va? Uppgradera dashboarden, är det något ni gör i samband med installationen av min xk3y ?
TACK!
har ni helt tomt på lager vad gäller denna eller finns det någon kvar? kan komma förbi idag!
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
om man köper en ny slim är det hitachi dvd i dom flesta eller??
Jag har en slim 4gb med x3key om nån vill ha så PM.
Google is your friend!
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ja, du ser det på trayen http://www.psxcare.com/images/slimdrives.png
Google is your friend!
Ok tack för hjälpen
Läst på diverse forum om att micro-usb kabeln har sjukt låg kvalite och glappar. Man skulle tydligen behöva skala bort lite av dosan för att den ska sitta bättre. Är det något ni har märkt?
Google is your friend!
Last edited by Bungalow; 2011-10-18 at 00:30.
Bookmarks