Sida 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Visar resultat 301 till 311 av 311

Diskussion: Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

  1. #301
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    Nej nu får det vara nog , skaffade x3kyn för att förenkla saker o ting men av de spelen ja hittills har kört och det är bara scene rippar fryser ca 2/3 av spelen , fått förklararat innan att det borde berott på dåliga releaser men nu gick ja o o bockade av lite gammla spel ja hade på skiva sen innan och sen körde exact samma release från HD´n , resultat bilden frös illa kvikt .

    har första boxen som kom men med senare moderkort efter RROD återskickning till M$ , ej HDMI , version 1.20 stable(ni hade instalerat 1.1 gjorde uppgradering av själva dongeln sj) .har senaste dashboard (thnxs swizzy) och det var ni som installerade ,sålde (och missa en grej) . Kör från 1tb WD som enligt andra ska vara bra och har extern ström kabel.

    konstigt sammanträffande att de två spel som aldrig hängt sig hittills är MGS: HD-collection och DMC -Hd collection , återstår att se om silenthill HD remaken även den fungerar felfritt vore hemskt konstigt .
    Last edited by smokie; 2012-05-15 at 03:07.

  2. #302
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    Någon som vet om det är möjligt att installera "downloadable content" på sin externa hd istället för den interna . Tex Batman GOTY edition där man måste installera skiva 2 för att kunna använda dem på skiva 1 , de alternativen ja får fram är interna eller något "cloud storage" vilket ja inte vet vad det är riktigt .

  3. #303
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    Någon som vet om det är möjligt att installera "downloadable content" på sin externa hd istället för den interna . Tex Batman GOTY edition där man måste installera skiva 2 för att kunna använda dem på skiva 1 , de alternativen ja får fram är interna eller något "cloud storage" vilket ja inte vet vad det är riktigt .
    Du kan endast installera DLC till interna hårddisken tyvär, det kan eventuellt gå om du formaterar din externa hårddisk på konsollen, men då kan du använda som högst 16GB, och det funkar alltså inte med den disken du kopplat till Xk3y utan det måste vara en specifikt till Xboxen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #304
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    hur ändrar jag så jag kan använda picture menyn igen , den försvann med senaste dash .
    hittar inte filerna man ändrar i isomeny på min hd , kan jag lägga in en firmware igen med usb sticka och redan då gjort ändringarna på det sättet
    eller är det ett måste att komma åt dem inne i maskinen ? Vill ändra till MENYISO=Y på enklaste sättet


    Har idag detta :
    App: 1.20
    Fpga: 80.35
    FWver 02510c
    Dashboard : 2.0.14719.0

    testade att lägga över 1.20 firmware update ifrån x3key hemsidan på ett usb minne , lade filerna i root (utan katalogen bara filerna i den) men min x3key startar ingen uppdatering står bara hd connected och no games . Enl instruktionerna skulle den ha uppdaterat om ja förståt det rätt.

    vill göra som denna kille men kan ej utan möjlighet att köra picture meny metoden eller vad man gör numera

    : kopierat från annat forum jag frågat om hjälp ang att samtliga Rockstar spel ej fungerar för mig

    fick dessa svar :

    "hi i have the same problem running max pain 3 with x360key ,just keeps freezing ,i have had some other games freeze also but not had time to look into it yet .i am using hdd 500gb ext formated to fat xbox dash is 14719 and xkey fw is 1.21 ,and i use xkey dvd menu .i would be glad if you keep me posted on how you get on with it ,if you get it fixed ,i just put it down to glitches in the fw that maybe get patched as time goes on ."

    "ok guys i have been playing around trying to get max payne 3 to work on x360key i had dash 14719 on xbox, xkey fw 1.21, games on ext hdd 500gb powered, connected to xkey remote and using dvd menu ,every time i tried to play max p3 it froze on title .so i removed remote and connected hdd direct to xkey now game runs flawless .so it may be worth a try if you are getting same issues."
    Last edited by smokie; 2012-07-09 at 14:11.

  5. #305
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ändra i xk3y.cfg (eller om den heter xkey.cfg) och ändra menuiso/isomenu från N till Y sen ska det gå, du går därefter in under Apps och väljer Picture Viewer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #306
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    men hur gör jag det enklast möjligast för den ligger ju inte på min HD , hur ändrar jag till =Y så simpelt som möjligt med så lite risk för att paja något. försöker med att lägga in 1.20 FW på min usb sticka har de tre filerna i root men den updaterar endå inte , ska ja koppla min data direkt till xboxen och läsa av minnet inne i konsolen istället ? låter lite risky med mina dåliga kunskaper

    följde dessa instruktioner : https://docs.google.com/document/d/1...h.tavyn8t4x5zt

    Har nu ändrat till =Y och ska göra ett nytt försök med usbminnet , men är lite ororlig över vad detta betyder , betyder det ja fetmarkerade att ja ska ändra något annat än =Y i isomeny raden


    \\\\\\\\ Alternate Slim FW handling For JungleFlasher Dumps \\\\\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 9504 labeled 0225=7,\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 0401 labeled 0225=8,\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\ lizard dumps Auto detected, All other Slims enter 0 \\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Remove the Entry for Phats\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

    ALTSLIMFW=0


    p.s xkey.cfg stämmer bra .
    Last edited by smokie; 2012-07-09 at 14:30.

  7. #307
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nope, det räcker med att du ändrar den inställingen för isomenu, allt annat kör du som standard
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #308
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    okaj nu fungerade själva uppdateringen och jag kan välja spel i pictures Men jag kan inte koppla hårddisken direkt till xboxen utan dongeln , den mountar den inte och hittar ingen skiva när jag ejectar , vad gör jag nu ? är det något mer i xkey.cfg ja skulle ändrat för att detta ska funka ? Menydvd ???

    EDIT: nope inte menydvd , fattar inte varför den inte mountar min hd när ja kopplar den utan dongeln något ja kan göra åt saken alls ? självfallet sätter ja hd kabeln där dongeln satt innan , längst bak på konsolen mitt fall.

    EDIT: 2 . Problemet löst(bytte kabel) , nu mountar den direkt men fryser spelen endå
    Last edited by smokie; 2012-07-17 at 10:15.

  9. #309
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Om man lämnar in maskinen hur länge får man vänta innan den e klar om man vill ha xk3y?

  10. #310
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
    Om man lämnar in maskinen hur länge får man vänta innan den e klar om man vill ha xk3y?
    Varierar med arbetsbelastningen i butiken men från en timme till att du får vänta till nästa arbetsdag för att hämta ut den. Oftast klart på 1-2 timmar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #311
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Då tar jag och kommer förbi nån dag, tack

Sida 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011

Liknande diskussioner

  1. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  2. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41
  3. X360key
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 02:58
  4. Allmänna PSX SPEL
    By LUNARLUFIA1976 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 13:26
  5. Allmänna mjukvarufrågor XboX
    By kristian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •