Sida 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 311

Diskussion: Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Blir allt mer osäker på installationen av xk3y...tänkte börja med att försöka installera den själv efter jag hämtat den hos er, men kan man komma till er och få den monterad (för 350kr?) ifall man känner att det inte kommer gå vägen?
    Köper du XK3y av oss är det 350:- för montering annars 500:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Har problem med min XK3Y..

    För det första så glappar mini-usb uttaget på xkeyn, förstår inte hur ni kunde ha missat det? Det märktes direkt när man kopplade in den

    För det andra verkar den inte klara att läsa images.
    Vet inte om jag gör rätt eller fel, men jag har testat att köra från en hårddisk (NTFS) som innehöll flera mappar, skapade en map som jag kallade Games, där jag la 3 images (iso) en rls från XPG, en från RRoD och en från iCON.
    Slår på xboxen och låter den starta upp, stoppar i Externa hårddisken (som ej har någon extern strömkälla) i XK3Yn, den hittar disken. Därefter, det enda som händer i XBoxen är att den hittar Mixed Media Disc, på XK3Y displayen står det bara ISO menu, det händer inget när jag trycker på varken pilknapparna eller cirkel knappen. Testade även att formatera ett 16GB usbminne i ntfs och skapa en mapp som döptes till Games, i den kopierade jag in EN iso fil, startar xboxen och det händer precis som tidigare, ingen skillnad. Någon som har någon idé?
    Last edited by Black; 2011-10-17 at 23:59.

  3. #63
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Köper du XK3y av oss är det 350:- för montering annars 500:-
    ok perfekt!

    Passar på att ställa lite fler frågor när jag ändå är på gång.

    När jag får en dump från er på min key, är det den jag ska använda för att spoofa med i jungleflasher? Jag såg en video på när en person gjorde detta men uppfattade aldrig vart filen som han valde som target kom ifrån. Har jag uppfattat det rätt om att man ska använda sin key tillsammans med den där filen för att göra en "original firmware"? Vart kan man ladda ner den target filen?

  4. #64
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Black Visa Inlägg
    Har problem med min XK3Y..

    För det första så glappar mini-usb uttaget på xkeyn, förstår inte hur ni kunde ha missat det? Det märktes direkt när man kopplade in den

    För det andra verkar den inte klara att läsa images.
    Vet inte om jag gör rätt eller fel, men jag har testat att köra från en hårddisk (NTFS) som innehöll flera mappar, skapade en map som jag kallade Games, där jag la 3 images (iso) en rls från XPG, en från RRoD och en från iCON.
    Slår på xboxen och låter den starta upp, stoppar i Externa hårddisken (som ej har någon extern strömkälla) i XK3Yn, den hittar disken. Därefter, det enda som händer i XBoxen är att den hittar Mixed Media Disc, på XK3Y displayen står det bara ISO menu, det händer inget när jag trycker på varken pilknapparna eller cirkel knappen. Testade även att formatera ett 16GB usbminne i ntfs och skapa en mapp som döptes till Games, i den kopierade jag in EN iso fil, startar xboxen och det händer precis som tidigare, ingen skillnad. Någon som har någon idé?
    Har du slängt in filen dae.bin i games mappen på din usb hårddisk?

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Black Visa Inlägg
    Har problem med min XK3Y..

    För det första så glappar mini-usb uttaget på xkeyn, förstår inte hur ni kunde ha missat det? Det märktes direkt när man kopplade in den

    För det andra verkar den inte klara att läsa images.
    Vet inte om jag gör rätt eller fel, men jag har testat att köra från en hårddisk (NTFS) som innehöll flera mappar, skapade en map som jag kallade Games, där jag la 3 images (iso) en rls från XPG, en från RRoD och en från iCON.
    Slår på xboxen och låter den starta upp, stoppar i Externa hårddisken (som ej har någon extern strömkälla) i XK3Yn, den hittar disken. Därefter, det enda som händer i XBoxen är att den hittar Mixed Media Disc, på XK3Y displayen står det bara ISO menu, det händer inget när jag trycker på varken pilknapparna eller cirkel knappen. Testade även att formatera ett 16GB usbminne i ntfs och skapa en mapp som döptes till Games, i den kopierade jag in EN iso fil, startar xboxen och det händer precis som tidigare, ingen skillnad. Någon som har någon idé?
    isomenu är funktionen som laddas för att få fram menyn under video library att ladda spelen där... det kan ha hänt vad som helst på vägen från butiken hem till dig, vi testar ALLTID maskinerna efter att vi monterat ihop dom, det är inte jätte bra kvalité på kablarna som skickas med, så det kan ha funkat när vi monterat ihop det men sedan ha blivit glapp på vägen hem till dig t.ex.

    Går du in under My Xbox -> Video Library -> Current disc borde du hitta en "mapp", går du in i den hittar du nog en mapp som heter samma sak som ISO filen du lagt in välj den, tryck på eject knappen och voila spelet laddas istället för ISO menu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    ok perfekt!

    Passar på att ställa lite fler frågor när jag ändå är på gång.

    När jag får en dump från er på min key, är det den jag ska använda för att spoofa med i jungleflasher? Jag såg en video på när en person gjorde detta men uppfattade aldrig vart filen som han valde som target kom ifrån. Har jag uppfattat det rätt om att man ska använda sin key tillsammans med den där filen för att göra en "original firmware"? Vart kan man ladda ner den target filen?
    Exakt, men oftast får du en redan färdig sådan fil, det måste absolut inte vara en "original" men annars laddar du bara hem LT+ 2.0 packet så ska den ingå
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    isomenu är funktionen som laddas för att få fram menyn under video library att ladda spelen där... det kan ha hänt vad som helst på vägen från butiken hem till dig, vi testar ALLTID maskinerna efter att vi monterat ihop dom, det är inte jätte bra kvalité på kablarna som skickas med, så det kan ha funkat när vi monterat ihop det men sedan ha blivit glapp på vägen hem till dig t.ex.

    Går du in under My Xbox -> Video Library -> Current disc borde du hitta en "mapp", går du in i den hittar du nog en mapp som heter samma sak som ISO filen du lagt in välj den, tryck på eject knappen och voila spelet laddas istället för ISO menu
    Den hade legat snällt i kartongen hela vägen hem, sen när jag kopplade in den och startade xboxen och sen skulle jag bara ställa xk3yn i stället för att ha den liggande, så slocknade displayen, då märkte jag att så fort man rör den lite tappar den kontakten till och från. Det är ju lite svårt när att inte röra den när man skall plugga in hårddisken, får väl komma in och byta ut den i värsta fall.

    Skall testa följa dina instruktioner efter jobbet, blev lite sent igår... Måste man ha filen dae.bin i games mappen på usb-hårddisken som någon skrev?

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Black Visa Inlägg
    Den hade legat snällt i kartongen hela vägen hem, sen när jag kopplade in den och startade xboxen och sen skulle jag bara ställa xk3yn i stället för att ha den liggande, så slocknade displayen, då märkte jag att så fort man rör den lite tappar den kontakten till och från. Det är ju lite svårt när att inte röra den när man skall plugga in hårddisken, får väl komma in och byta ut den i värsta fall.

    Skall testa följa dina instruktioner efter jobbet, blev lite sent igår... Måste man ha filen dae.bin i games mappen på usb-hårddisken som någon skrev?
    För att starta AP25/XGD3 spel ja... annars nej

    Vi får byta ut den åt dig annars ja inga problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Vet ni när ungefär ni får in nästa leverans?

  10. #70
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Verkar gå fort med uppdateringarna
    xk3y firmware v1.05 released

    - Added thumbnails to IsoMenu.
    - Removed msu.txt, added alternate Slim FW handling.
    - Lizard 0225u dumps, do nothing, XK will now detect 0225u automagically JF 0225u dumps, add the following to xkey.cfg

    ALTSLIMFW=7

    0225d dumps (0401 label, 0225 firmware), add the following to xkey.cfg

    ALTSLIMFW=8

    NOTE: For some 0225/0401/1071 it may be necessary to use this param if you are seeing "play DVD". Valid values are 0-6

    - Changed partition naming, now shows "Volume Label"
    - Improved HDD detection at boot time
    - Added support for MAC & EFI partitions

    Registered xk3y users head over to the download section.

  11. #71
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    fick hem min xk3ey. Den När jag stoppar in den i usb adaptern så säger den att microsd kortet behöver formateras. Gör man cancel så sysns inget. Vet någon vilket filformat den ska vara formaterad med?

    Tydligen FAT, men det var min SD adapter som fäljde med som var paj.
    Last edited by groover_; 2011-10-18 at 20:25.

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Ryktas om att de i framtida leveranser tagit bort xkey kontrolldosan eftersom den nu stödjer isomenu, något ni har hört om?

  13. #73
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Ryktas om att de i framtida leveranser tagit bort xkey kontrolldosan eftersom den nu stödjer isomenu, något ni har hört om?
    Första gången jag hör talas om det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #74
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Första gången jag hör talas om det...
    Hur mycket sanning det är i deras påstående vet jag inte men det är en motsvarande butik iaf. http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...42707234_n.jpg

    De skriver följande:

    "Viktig nyhet för de som fortfarande väntar på xK3y. Denna version som är på väg till oss kallad (R7-2) och är en ny uppdaterad version där stödet för kontrollboxen har tagits bort.

    Att navigera i xK3y sker med isoMenu direkt i Xbox 360 via handkontrollen. De har också tagit bort USB kontakten helt och hållet och istället är det en FFC (flatkabel). Installationen är enklare med denna."



    Det vore lite knepigt om den försvann...
    Last edited by Bungalow; 2011-10-20 at 12:54.

  15. #75
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Någon annan som har märkt att "videosekvenserna" hackar i spelen? ungefär som det inte är snabb nog throughput.
    Får det i både i batman och castlevania. Problemen försvinner om man gör en normal installation av spelet till 360's hdd.
    I själva spelet så är det inga problem.
    Har provat med två olika usb hdd.


    Sen om dom tar bort kontrolldosan så är iaf jag nöjd att jag fick en med. låter helt galet.

  16. #76
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Tjena!

    Jag la en beställning på en xk3y i lördags (15:e) och har mailat fram o tillbaka lite grann med er. Men en fråga kvarstår, hur ser kö-datumet ut på denna och alltså då när ska jag skicka in min 360 till er? (vill helst inte skicka den idag om jag har typ 30 dagar kö innan jag kan få min installerad)

    En annan fråga jag hade på mailen oxå var angående en "Pc-adapter till 360 handkontroller (svart)", jag ville lägga på en sådan på tillbaka-leveransen, frågan var varför det skiljer så mycket i pris på den svarta och den vita? (195 kontra 350)

    =) Tack för svar!

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Har ni någon information om ungefär när nästa leverans av XK3Y anländer?

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi får några imorgon eller direkt efter helgen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #79
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Tjena!

    Jag la en beställning på en xk3y i lördags (15:e) och har mailat fram o tillbaka lite grann med er. Men en fråga kvarstår, hur ser kö-datumet ut på denna och alltså då när ska jag skicka in min 360 till er? (vill helst inte skicka den idag om jag har typ 30 dagar kö innan jag kan få min installerad)

    En annan fråga jag hade på mailen oxå var angående en "Pc-adapter till 360 handkontroller (svart)", jag ville lägga på en sådan på tillbaka-leveransen, frågan var varför det skiljer så mycket i pris på den svarta och den vita? (195 kontra 350)

    =) Tack för svar!
    Fått svar via mail. Tack för det!

  20. #80
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    Någon annan som har märkt att "videosekvenserna" hackar i spelen? ungefär som det inte är snabb nog throughput.
    Får det i både i batman och castlevania. Problemen försvinner om man gör en normal installation av spelet till 360's hdd.
    I själva spelet så är det inga problem.
    Har provat med två olika usb hdd.


    Sen om dom tar bort kontrolldosan så är iaf jag nöjd att jag fick en med. låter helt galet.
    Jag har spelat Batman, Rage, Har inga problem med video.

    Tar dom bort dosan så måste priset sjunka. det kostar ju lite med en dosa och display.
    Tycker dom ska fixa problemen som folk med att uppdatera FW då man ibland måste öppna boxen och göra det manulet. Jag vågar inte uppdatera´. Klarar mig på 1.04 det funkar super.

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Låter toppen , tack för svar Hansi.

    Jag ser ingen direkt fördel med den "nya" versionen av xk3y förutom att den ska vara enklare att montera. Det är fortfarande snabbare att välja spel från dosan.
    Tydligen så säljer inte den motsvarande butiken "shitter" dom för något nedsatt pris heller utan samma som innan.

    Men det borde väl alltid gå att installera firmware utan att öppna boxen om man inte gjort något fel? Eller är de någon bug?

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Nej, de ska inte ta bort LCD-skärmen. Däremot kan man välja att använda den eller att inte använda den.

    Här har ni forumet där utvecklarna av Xk3y håller till: http://www.x360key********om

    det ska alltså stå www.x360keyf o r u m.com

    vet inte varför jag inte får länka dit.

  23. #83
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Jag har spelat Batman, Rage, Har inga problem med video.

    Tar dom bort dosan så måste priset sjunka. det kostar ju lite med en dosa och display.
    Tycker dom ska fixa problemen som folk med att uppdatera FW då man ibland måste öppna boxen och göra det manulet. Jag vågar inte uppdatera´. Klarar mig på 1.04 det funkar super.
    Intressant. Det enda jag hittade var att om man körde kompress på hårddisken så får man lagg och osync i videorna. Vilket jag inte gör. Vad kör du för usb setup?

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    Intressant. Det enda jag hittade var att om man körde kompress på hårddisken så får man lagg och osync i videorna. Vilket jag inte gör. Vad kör du för usb setup?
    Använder du en ny eller beg HDD? Är den på flera TB? Jag har 1TB och extern ström till den, kanske du har en som e USB-powered?

  25. #85
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av BaDHaBiTt Visa Inlägg
    Använder du en ny eller beg HDD? Är den på flera TB? Jag har 1TB och extern ström till den, kanske du har en som e USB-powered?
    jag har testat med en My Passport Essential WDBAAA3200AWT som är usb powered. I batman märks bara en liten paus i startmenyn, men i castlevania så laggar första fvm videon rejält. rekommenderar att ni testar det spelet om ni får samma fel.

    setup nummer två är en map-gd31cs(extern nätdel) med en 1TB WD1001fals. samma "fel".

    Kommer nu testa en 2TB wd20ears istället.

    Rapport om några minuter.

    * tydligen ville inte min 2TB leka med usbdockan..
    Last edited by groover_; 2011-10-20 at 22:42.

  26. #86
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    jag har testat med en My Passport Essential WDBAAA3200AWT som är usb powered. I batman märks bara en liten paus i startmenyn, men i castlevania så laggar första fvm videon rejält. rekommenderar att ni testar det spelet om ni får samma fel.

    setup nummer två är en map-gd31cs(extern nätdel) med en 1TB WD1001fals. samma "fel".

    Kommer nu testa en 2TB wd20ears istället.

    Rapport om några minuter.

    * tydligen ville inte min 2TB leka med usbdockan..
    Tråkigt, det funkar perfekt hos mej. Annars kan du ju prova att göra en mindre partition på 500gb.

  27. #87
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Ahh ok så castlevania funkar ok för dig.
    Var xk3yn som inte gillade 2TB disken. Funkade fint i pc'n. Kommer testa att göra en mindre partition som du rekommenderade. Vad har du för modell på disken?

    * gick inte med mindre part heller. Verkar bara inte gilla den här disken.
    Last edited by groover_; 2011-10-20 at 23:09.

  28. #88
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    Intressant. Det enda jag hittade var att om man körde kompress på hårddisken så får man lagg och osync i videorna. Vilket jag inte gör. Vad kör du för usb setup?
    Jag köpte en WD 500gb 2,5 tums extern endast USB. kör den rakt in i dosan till xkey. Nån som vet om man kan starta xboxen med hårddsiken redan i xkey? Brukar dra ut den efter jag stängt av och bootar upp xboxen innan jag sätter i HD igen.

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Jag köpte en WD 500gb 2,5 tums extern endast USB. kör den rakt in i dosan till xkey. Nån som vet om man kan starta xboxen med hårddsiken redan i xkey? Brukar dra ut den efter jag stängt av och bootar upp xboxen innan jag sätter i HD igen.
    på 01.05 funkar det direkt, på 01.04 funkar det lite sisådär med att ha disken i vid boot
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    på 01.05 funkar det direkt, på 01.04 funkar det lite sisådär med att ha disken i vid boot
    Öh. Ta ur disken? Man ska absolut inte ta i eller ur HDDn med Xboxen på om man har en med extern ström. Du kan paja både disken och än värre Xk3yn.

    Edit. såg nu att det gällde med USB-ström.

Sida 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  2. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41
  3. X360key
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 02:58
  4. Allmänna PSX SPEL
    By LUNARLUFIA1976 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 13:26
  5. Allmänna mjukvarufrågor XboX
    By kristian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •