Sida 6 av 11 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 311

Diskussion: Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

  1. #151
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Phoenician Visa Inlägg
    Blir intressant och se om det funkar för dig sinnesskill jag har provat med 1 spel till och med , men det funkade inte heller. Men din hårdisk lyser upp också? det gör min iallafall. Tror inte det kan bero på att hårdisken är för stor men läste att man kunde göra 2 partitioner 1tb+1tb , det har jag inte gjort än iallafall.
    Den lyser allt upp, drar ut den ur datorn och sätter i den i adaptern som sitter med flatkabel i 360´n bara inget kontigt där. Så det ska inte vara några problem det här tycker jag. Har som sagt innan läst mängder igår, vissa har problem med >25 spel i vissa hdd´s, dom flesta inte. Jävligt konstigt. Och andra har problem med att dom inte får hdd´n att synas alls, oavsett mängd ios´s, typ det problemet har du? Du har provat alla varianter?

    Jag sitter o väntar på att ca 60 iso´s ska flyttas över, 4h kvar, så jag endast har typ 19 kvar, å då ska jag testa med/utan remote så får vi se. Har även ändrat om mappstrukturen sånu ligger dessa 19 ios´s i genre-ordning istället, så det bli 6 mappar istället för tidigare 20... Det är så sällsynt det här, verkar det som, inte jättemånga har haft dessa hdd problem, iaf inte kontra att "det funkar direkt" oavsett upplägg. (sålänge man har normala/rena filnamn, lagom stor .jpg´s, en "riktig" hdd typ WD med NTFS, små bokstäver i "games", dae.bin filen i "games" mappen o.s.v...) . Jag följer dessa lagar, unfair game i say! Dessa några stycken jag läste om som hade hdd problem tipsade varandra oxå om det där med att partionera, ingen tycks märka någon skillnad. Så den biten släpper jag...

    Funkar det inte om 4 härliga långa timmar så vet jag inte vad jag ska hitta på, ingen av dom som haft problem med detta har fått någon lösning, iaf inget dom har berättat. Har inte kollat runt på forumen idag men skall göra det nu medans jag väntar....

  2. #152
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ja exakt för mig syns det ingenting och provat med 8gb usb stick det funkade inte heller, provat alla varianter verkligen alla tips och man vill ju helst inte partionera dådet inte verkat hjälpt någon.

    Du verkar gått igenom det forum , hemsidor som jag suttit o läst sedan igår. Var jävligt sugen på att få igång det då jag väntat sen 6 oktober när jag bokade och mest spelat demos sedan jag köpte xboxet för xk3y, tyvärr har man ju otur. Köpte WD elements förra veckan med så det borde inte vara något fel där.

  3. #153
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Phoenician Visa Inlägg
    Ja exakt för mig syns det ingenting och provat med 8gb usb stick det funkade inte heller, provat alla varianter verkligen alla tips och man vill ju helst inte partionera dådet inte verkat hjälpt någon.

    Du verkar gått igenom det forum , hemsidor som jag suttit o läst sedan igår. Var jävligt sugen på att få igång det då jag väntat sen 6 oktober när jag bokade och mest spelat demos sedan jag köpte xboxet för xk3y, tyvärr har man ju otur. Köpte WD elements förra veckan med så det borde inte vara något fel där.
    Ja vi har nog gått igenom samma = det mesta. + google.... Jag har bara WD diskar hemma, cause they rule. Usb sticka oxå? hade jag oxå tänkt prova fast minna 2 såna är utlånade för tilllfället. Hoppas det funkar sen. Konstigt annars, men inte oväntat då du inte finner någon lösning... Fan konstigt att ingen kan "förklara" eller se felet...

  4. #154
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Hmm.. Jag hittade en grej som fungerar för de flesta. Om man startar 360´n med hdd´n isatt då detectas den inte av xk3y yes? My problem also. Det dom gjorde var att starta 360´n UTAN hdd´n ikopplad, väntar till xk3y´n gått igång ordentligt och sedan plugga in hdd´n, detta har funkat för samtliga jag hittills har läst om. MEN varningen är fortfarande att man SKALL ICKE plugga i och ur hdd´n med xk3y´n igång, då den kan pajja, även 360´n kan paja. Jag fick denna varningen här av Swizzy, samt att dom själva på det forumet jag är på nu, att man inte ska göra på detta viset.

    Dom gör det ändå, jag citerar:
    "So my externaly powered HD wont get recognized. Nor will my usb stick. But if i pull out and reconnect usb stick it detects it.
    Warning says not to do this on hdd´s with external power. They promised all usb hdds would work, but i cannot use the product i bought. Anybody have any ideas?"

    I ren "desperation" använder sig folk av denna metod, med extern ström-hdd för att inget annat funkar.... För övrigt kan jag tillägga att i princip alla som använder icke extern ström-hdd (där jag läser nu) får det inte att funka, tipset är att använda med extern strömkälla till hdd´n... The ironi is...evil

  5. #155
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jo jag läste det med men provade inte det pågrund av samma anledning , då jag läste här på forumet. Tycker det är löjligt att inte vissa hdd funkar ihop med xk3y då borde man blivit varnad för det så man hade köpt en specifik som fungerade tillsammans med xk3yn. Hoppas man kan lösa det på nåt sätt snart.

  6. #156
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Nu har jag läst igenom allt som skrivits om ämnet på detta forum "x360keyforum". Ingen lösning annan än den jag nämnde (sätta i hdd medans xk3y är igång)
    Jag som du tänker verkligen inte chansa på det... En massa hdd fungerar, olika märken, storlekar, usb 2 lr 3 spelat ingen roll. Känns jävligt random.... Dock så hade dom som hade 3 TB hdd gjort partioner på 2 resp. 1 tb och fått d o funka. Men inte alla, som vanligt. Och alla säger att använda extern ström.

    Nu är snart överföringen klar, då blir det till o testa allt jag kan komma på, men nu då med färre iso´s. (vilket ingen nämnde någon gång alls på det forumet btw).

  7. #157
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Btw, många hade gjort olika lösningar men som bara fungerar för an del, ex ta bort alla .jpg´s på hhd funkade för någon, nån annan hade inga stora bokstäver på själva iso namnet. Jag har ju t.ex. Fifa.12.iso, han hade väl då fifa.12.iso... med flera sådana hära "mindre" lösningar.

  8. #158
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Ok, update.

    Jag hade nu min remote ipluggad med hdd´n i röven på denne. 29 spel under 6-7st genre mappstruktur ex /games/RPG/Dark.Souls.iso. ( /games/dae.bin)
    Jag hade även kvar alla .jpg´s (219*300) hämtade från xbox.com. FUNGERAR MED BÅDE ISOMENYN OCH REMOTEN =) FREAKING HAPPY NOW!

    Dock så fungerar det inte (med samma rigg) att köra utan remoten.
    Sammanfattning:
    Remoten är med i leken = hdd´n hittas på under 10 sek. och jag kan välja spel från remoten eller picture library.
    Remoten är INTE med = hdd´n hittas INTE. (inget meddelande om "mixed media disc" och tomt i picture library...)

    Ska nu testa remoten med fler iso´s och se "var gränsen går", om det finns någon sådan...

    Btw, min totala rigg:
    WD 2 Tb My Book Essential USB 3.0
    Micro usb --> usb kabel köpt och används i remoten
    För närvarande 29 iso´s placerade i /games/"genre"/ (6-7 olika genre mappar just nu, med stora och små bokstäver)
    Alla iso´s har den likheten att dom börjar med stor bokstav och retsen små, skiljer med "." (punkt) T.ex:
    hdd/games/Shooter/Dead.Space.2.DVD.1.iso
    hdd/games/FPS/Battlefield.3.DVD1.iso
    hdd/games/Racing/Dirt.3.iso
    hdd/games/RPG/Dark.Souls.iso
    hdd/games/Action.Adventure/Dead.Rising.2.iso

    Alla dessa med tillhörande .jpg
    Jag testa att spela Dark Souls och Dead Rising 2, funjka skitbra!
    Alla 29 spel syntes i ISOMENY och remoten...

    Återkommer efter fler trail & errors...

  9. #159
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Grattis va skönt att det löste sig . Provade efter hur du gjorde men det var samma resultat bara xk3y logan på skärmen. Ska se om jag kan få tag i någon annan hårdisk som jag kan prova för att veta om det är hårdisken som inte funkar ihop med xk3yn eller något annat.

  10. #160
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Har du andra grejer på hdd'n? Typ bilder/filmer lr annat? Testa isf att ha den nyformaterad till NTFS och endast /games/xxx.iso lr /games/Action/xxx.iso

    Det finns på forumet "x360keyforum" ett inlägg som endast berör vilka hårddiskar som folk har fått o funka, exakt modell å så där, kan va värt o kika på om du nu ska prova :-)

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Nej formaterade då jag höll på att prova alla dom där metoderna. Så har endast games-xxx.iso och sen har jag provat utan mapp bara iso med små bokstäver ja allt du kan tänka dig tro mig.

    Ska gå efter den och se om jag kan fixa det på något sätt det enda som känns jobbigt är väl om inte den skulle funka heller och det beror på något annat. Men om xk3y får upp en logo så borde det inte vara något fel på den eftersom allt får ström osv.

  12. #162
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu fick vi in en STOR låda full med xk3y - räcker till alla som bokat + c:a 100st till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #163
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Phoenician Visa Inlägg
    Nej formaterade då jag höll på att prova alla dom där metoderna. Så har endast games-xxx.iso och sen har jag provat utan mapp bara iso med små bokstäver ja allt du kan tänka dig tro mig.

    Ska gå efter den och se om jag kan fixa det på något sätt det enda som känns jobbigt är väl om inte den skulle funka heller och det beror på något annat. Men om xk3y får upp en logo så borde det inte vara något fel på den eftersom allt får ström osv.
    Om du ändå ska köpa en ny hdd så rekomemderar iaf jag WD Essential 2TB USB 3.0 ;-)
    Men undra va ditt problem annars kan vara...? Följer du mina steg och andra rekomendationer så SKA det funka.. Testa med en annan micro usb --> usb kabel ksk? Kan ju vara glitch där. För ström får den ju...
    Last edited by sinnesskill; 2011-11-02 at 12:42. Anledning: Felande länk

  14. #164
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    hej

    kan nån hjälpa mig

    X360key har problem med att starta XGD3 spel Gears 3, Driver SF

    boxen blinkar rött och ingenting på TV

    de andra spelen funkar bra


    VH
    scorpio

  15. #165
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    http://www..com/Western-Digital-My-B...2406_142665035

    Tänkte slå till på den här isåfall har inte lust att betala en tusenlapp för en ny.
    Men den borde vell funka? ska stå trader där mellan a.
    Last edited by Phoenician; 2011-11-02 at 15:03.

  16. #166
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av scorpio2020 Visa Inlägg
    hej

    kan nån hjälpa mig

    X360key har problem med att starta XGD3 spel Gears 3, Driver SF

    boxen blinkar rött och ingenting på TV

    de andra spelen funkar bra


    VH
    scorpio
    Du ska ha dae.bin filen under /games
    Maila hit daelatest@gmail.com så får du den senaste dae.bin filen automatiskt till inkorgen efter en stund. Tänk på att läsa i mailet du får ang. vilken dashboard filen passar till, du måste nämligen ha samma dashboard på din 360... I regel får du dae.bin till senaste dashboard och då kan du behöva uppgradera din dashboard på konsollen ifall den är av äldre karaktär

  17. #167
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Phoenician Visa Inlägg
    http://www..com/Western-Digital-My-B...2406_142665035

    Tänkte slå till på den här isåfall har inte lust att betala en tusenlapp för en ny.
    Men den borde vell funka? ska stå trader där mellan a.
    Exakt den jag har, dock har jag 2TB (ska inte spela någon roll). Men jag hade nog tänkt en xtra gång innan jag köper en begagnad hdd från *******, speciellt från denna person som inte har några direkta omdömen som säljare...

  18. #168
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Exakt den jag har, dock har jag 2TB (ska inte spela någon roll). Men jag hade nog tänkt en xtra gång innan jag köper en begagnad hdd från *******, speciellt från denna person som inte har några direkta omdömen som säljare...
    Han hade 2 som hade gett honom bra betyg sen innan , inte för att det bevisar så mycket. Men får chansa lite men kommer inte betala in direkt många som blir lurade. Om det verkar skumt köper jag en ny istället , ska sälja elements isåfall , lite tur har man att dom gick upp i värde. Säger hur det gick när jag provat osv eller om jag löser på annat sätt. Får hoppas att jag får spela snart man blir ju tokig!

  19. #169
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Phoenician Visa Inlägg
    Han hade 2 som hade gett honom bra betyg sen innan , inte för att det bevisar så mycket. Men får chansa lite men kommer inte betala in direkt många som blir lurade. Om det verkar skumt köper jag en ny istället , ska sälja elements isåfall , lite tur har man att dom gick upp i värde. Säger hur det gick när jag provat osv eller om jag löser på annat sätt. Får hoppas att jag får spela snart man blir ju tokig!
    Ja gör det! Jag ska testa med fler iso´s sen och se hur det går, tar en bra stund att föra över alla hehe
    Jag frustrerande som faen att behöva vänta med att få spela när man förväntar sig att grejerna ska fungera "plug & play". För mig t og det 2 dygn, hoppas det löser sig för dig snart!

  20. #170
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Ja gör det! Jag ska testa med fler iso´s sen och se hur det går, tar en bra stund att föra över alla hehe
    Jag frustrerande som faen att behöva vänta med att få spela när man förväntar sig att grejerna ska fungera "plug & play". För mig t og det 2 dygn, hoppas det löser sig för dig snart!
    Många som har problem och support existerar i princip inte.

    Ni som har det igång.. får ni xkey logan att lysa i LCD'n även om FCC kabeln inte sitter i usb dongeln?

    Jag får i princip inget att hända ut från dongeln men hittar inte vart felet ligger.

  21. #171
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av -richie- Visa Inlägg
    Många som har problem och support existerar i princip inte.

    Ni som har det igång.. får ni xkey logan att lysa i LCD'n även om FCC kabeln inte sitter i usb dongeln?

    Jag får i princip inget att hända ut från dongeln men hittar inte vart felet ligger.
    Det har jag inte provat, att dra ur FCC kabeln, vad skulle jag få ut av d? :S

  22. #172
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Du ska ha dae.bin filen under /games
    Maila hit daelatest@gmail.com så får du den senaste dae.bin filen automatiskt till inkorgen efter en stund. Tänk på att läsa i mailet du får ang. vilken dashboard filen passar till, du måste nämligen ha samma dashboard på din 360... I regel får du dae.bin till senaste dashboard och då kan du behöva uppgradera din dashboard på konsollen ifall den är av äldre karaktär
    tack vännen jätte snällt av , problemet var med firmware.bin stämde ej med min dvd firmware efter jag hade kört dash update

    jag la in dvd key i det nya stock firmware då funkade allt. visste ingenting om "dae.bin" tack för tipset

    //scorpio

  23. #173
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av scorpio2020 Visa Inlägg
    tack vännen jätte snällt av , problemet var med firmware.bin stämde ej med min dvd firmware efter jag hade kört dash update

    jag la in dvd key i det nya stock firmware då funkade allt. visste ingenting om "dae.bin" tack för tipset

    //scorpio
    De e lugnt! =)
    Lite störande att man måste sitta i 2 dygn och leta fram allt man behöver för att få den att funka, när den annoseras ut som "plug & play".
    Jag har min installerad här hos PSX, men jag fick ändå gå och köpa en micro usb -> usb kabel för att få igång remoten... och leta upp "hur fan ska jag få igång xgd3 spelen??" Jo, till slut hitta jag den mailen. hehe det löste sig ju till slut så =)

  24. #174
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    De e lugnt! =)
    Lite störande att man måste sitta i 2 dygn och leta fram allt man behöver för att få den att funka, när den annoseras ut som "plug & play".
    Jag har min installerad här hos PSX, men jag fick ändå gå och köpa en micro usb -> usb kabel för att få igång remoten... och leta upp "hur fan ska jag få igång xgd3 spelen??" Jo, till slut hitta jag den mailen. hehe det löste sig ju till slut så =)
    rev 7-2 med flatkabel saknar microusb kabel stämmer bra , jag tycker också att det är dåligt att inte skickar med kabeln. först testade jag med en mini usb tänkte fan vad e detta för interface tog tid innan jag förstog att det var microusb men men nu funkar allt igen

    tack ha det
    Last edited by scorpio2020; 2011-11-02 at 22:31.

  25. #175
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kommer ha kablar tillgängliga snart, måste bara få igång vårt deltaco-konto igen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #176
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av scorpio2020 Visa Inlägg
    rev 7-2 med flatkabel saknar microusb kabel stämmer bra , jag tycker också att det är dåligt att inte skickar med kabeln. först testade jag med en mini usb tänkte fan vad e detta för interface tog tid innan jag förstog att det var microusb men men nu funkar allt igen

    tack ha det
    Det är väl samma kabel som ingår med vissa sony ericsson telefonladdare?

  27. #177
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Nu har jag testat med fler iso´s.
    Jag har nu 8 mappar i genre och totalr 50 iso´s från alla möjliga waves. Inga problem, allt funkar fortfarande =) !!

    Har inte hunnit testa mer än Dark Souls ett pat timmar och Fifa 12, men ikväll tänkte jag testa fler spel av lite olika karaktär bl.a mulit disc, gta 3 från xbox 1, m.fl.
    FYI!

  28. #178
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    jag får vissa xgd3 spel att fungera..
    beror de spel som inte funkar på att det är dåliga rips?

    driver och warhammer fungerar fint..
    medans BF3 och GOW3 fungerar icke..

  29. #179
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vågar man uppdatera till 1.06 ännu?

  30. #180
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Black Visa Inlägg
    Vågar man uppdatera till 1.06 ännu?
    gör det , jag kör 1.06 inga problem här

Sida 6 av 11 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  2. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41
  3. X360key
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 02:58
  4. Allmänna PSX SPEL
    By LUNARLUFIA1976 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 13:26
  5. Allmänna mjukvarufrågor XboX
    By kristian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •