Sida 7 av 11 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 311

Diskussion: Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

  1. #181
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hejsan, fick min xk3y idag köpt o installerad via psxcare o funkar finfint me o boota från displayen, men jag lyckas verkligen inte med isomenu booten och undrar om någon har några förslag? som jag har förstått det ska jag bara trycka på mata ut och sen så ska isomenu startas upp från "kontrollen" men ingenting händer för mig.

  2. #182
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av hygea Visa Inlägg
    Hejsan, fick min xk3y idag köpt o installerad via psxcare o funkar finfint me o boota från displayen, men jag lyckas verkligen inte med isomenu booten och undrar om någon har några förslag? som jag har förstått det ska jag bara trycka på mata ut och sen så ska isomenu startas upp från "kontrollen" men ingenting händer för mig.
    Om jag inte minns fel:
    1. Tryck på "open" med "a" knappen, vänta tills det står "mixed media disc"
    2. Navigera dig till Picture Meny
    3. Trycka på "a" knappen för att komma in
    4. Du ska nu se "current Disc" och på den trycker du på "a" knappen
    5. Nu ska du se din hdd, gå till höger och markera din hdd och tryck på "a" knappen
    6. Nu ska du se dina mappar du har under "games", välj den mappen du vill komma åt med "a" knappen
    7. Nu ser du dina spel du har under "games/mapp/", välj det spel du vill ha med "a" knappen
    8. Här väljer du spelet igen, med "a" knappen
    9. Du ser nu en slideshow, tryck på "mitten-knappen" på 360 handkontrollen och sedan på "y" knappen för att komma tillbaka till början
    (alternativt kan du spamma "b" knappen för att komma tillbaka till början...)
    10. Nu är du tillbaka till början, där det står "mixed media disc". Tryck nu på "eject" med "x" knappen
    11. Play the game my friend

  3. #183
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Om jag inte minns fel:
    1. Tryck på "open" med "a" knappen, vänta tills det står "mixed media disc"
    2. Navigera dig till Picture Meny
    3. Trycka på "a" knappen för att komma in
    4. Du ska nu se "current Disc" och på den trycker du på "a" knappen
    5. Nu ska du se din hdd, gå till höger och markera din hdd och tryck på "a" knappen
    6. Nu ska du se dina mappar du har under "games", välj den mappen du vill komma åt med "a" knappen
    7. Nu ser du dina spel du har under "games/mapp/", välj det spel du vill ha med "a" knappen
    8. Här väljer du spelet igen, med "a" knappen
    9. Du ser nu en slideshow, tryck på "mitten-knappen" på 360 handkontrollen och sedan på "y" knappen för att komma tillbaka till början
    (alternativt kan du spamma "b" knappen för att komma tillbaka till början...)
    10. Nu är du tillbaka till början, där det står "mixed media disc". Tryck nu på "eject" med "x" knappen
    11. Play the game my friend
    jo precis det är såhär jag förstått det också, men när jag trycker på open med a knappen och väntar händer det ingenting, det kommer inte fram någon mixed media disc :/ letade mig till picture menyn men finns ingen current disc då att klicka på

  4. #184
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hygea Visa Inlägg
    jo precis det är såhär jag förstått det också, men när jag trycker på open med a knappen och väntar händer det ingenting, det kommer inte fram någon mixed media disc :/ letade mig till picture menyn men finns ingen current disc då att klicka på
    Hur ligger spelen på hårddisken?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #185
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    de ligger enl instruktioner hdd/games/sport/randomiso.iso t.ex. för går ju att starta via lcd kontrollen men är just den här mixed media disc som inte kommer upp :/

  6. #186
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hygea Visa Inlägg
    de ligger enl instruktioner hdd/games/sport/randomiso.iso t.ex. för går ju att starta via lcd kontrollen men är just den här mixed media disc som inte kommer upp :/
    Hmm, ok... om du på dosan kollar vilken version du har, vad står det där? 01.06?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #187
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hmm, ok... om du på dosan kollar vilken version du har, vad står det där? 01.06?
    precis

  8. #188
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    har ju inte pillat något själv än utan bara kört den sås som den kom configad från er

  9. #189
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hygea Visa Inlägg
    precis
    Ja, då har du iaf rätt version hmm... lite udda att den inte hittas, prova att trycka ett par gånger på eject då? så den "åker in" sen "åker ut", kanske funkar då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #190
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, då har du iaf rätt version hmm... lite udda att den inte hittas, prova att trycka ett par gånger på eject då? så den "åker in" sen "åker ut", kanske funkar då?
    '
    mjo tycker det är lite konstigt också, har prövat det ett par gånger, men enl de videos jag sett så bör det gå mer eller mindre direkt, vet inte om det skulle vara värt o formattera min externa eller något som skulle kunna hjälpa.

  11. #191
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hygea Visa Inlägg
    '
    mjo tycker det är lite konstigt också, har prövat det ett par gånger, men enl de videos jag sett så bör det gå mer eller mindre direkt, vet inte om det skulle vara värt o formattera min externa eller något som skulle kunna hjälpa.
    är den NTFS formaterad? det borde funka eftersom det funkar med dosan, vilken version har du förresten? (antar att du har FFC varianten, den med flatkabel och en USB modul på utsidan + USB controller box isåfall; hur har du kopplat hårddisken? genom controller boxen eller utan controller boxen?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #192
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    yes ntfs formaterade. har den med flatkabel och usb på utsidan. hårddisken sitter på samma sätt som när jag laddar spel via lcd displayen, alltså in i den lilla kontrollern.

  13. #193
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hygea Visa Inlägg
    yes ntfs formaterade. har den med flatkabel och usb på utsidan. hårddisken sitter på samma sätt som när jag laddar spel via lcd displayen, alltså in i den lilla kontrollern.
    testa utan den kontroller boxen en gång?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #194
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    nope still nothing, börjar fundera om det kan vara något med hårddisken ändå, för koppla in ett litet usb minne o den hittas ju under portable devices, men ser ingenting när jag kopplar på hårddisken :/ är en Western Digital Elements™ Desktop 2TB jag använder

  15. #195
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det ska funka, underligt att det inte gör det, den cfg du har borde även ha det inställt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #196
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    läste att man kan skriva till en snutt i en ny cfg "MENUISO=Y" skulle det räcka med att bara lägga till den snutten eller skulle man behöva hela cfg filen?

  17. #197
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hygea Visa Inlägg
    läste att man kan skriva till en snutt i en ny cfg "MENUISO=Y" skulle det räcka med att bara lägga till den snutten eller skulle man behöva hela cfg filen?
    du måste ha hela den, och den ligger på SD kortet, lägger du en likadan på USB kommer det inte göra någon skillnad, du måste isåfall kör en full update med den filen bredvid... detta KAN ställa till problem för dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #198
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    hmm ok, ska pröva vidare imorgon med andra hårddiskar o se om jag får någon skillnad

  19. #199
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hygea Visa Inlägg
    hmm ok, ska pröva vidare imorgon med andra hårddiskar o se om jag får någon skillnad
    testa gärna med ett USB minne också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #200
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ääääntligen, suttit o pillat hela morgonen utan framgång. Det jag tillslut gjorde var att jag skapade en ny .cfg och la i rooten av hddn. och i min cfg tog jag:
    '##::::'##::'#######:::'#######::::'#####:::'##::: '##:'########:'##:::'##:
    . ##::'##::'##.... ##:'##.... ##::'##.. ##:: ##::'##:: ##.....::. ##:'##::
    :. ##'##:::..::::: ##: ##::::..::'##:::: ##: ##:'##::: ##::::::::. ####:::
    ::. ###:::::'#######:: ########:: ##:::: ##: #####:::: ######:::::. ##::::
    :: ## ##::::...... ##: ##.... ##: ##:::: ##: ##. ##::: ##...::::::: ##::::
    : ##:. ##::'##:::: ##: ##:::: ##:. ##:: ##:: ##:. ##:: ##:::::::::: ##::::
    :##:::. ##:. #######::. #######:::. #####::: ##::. ##: ########:::: ##::::
    ..:::::..:::.......::::.......:::::.....::::..:::: ..::........:::::..:::::

    +++++++++++++++++++++++++++isoMENU flag Y/N On/Off++++++++++++++++++++++++



    MENUISO=Y



    ###### Language setting:SCN,TCN,KOR,JPN,DEU,ENG,ESP,ITA,NED,POR,SW E ######

    LANGUAGE=SWE

    \\\\\\\\ Alternate Slim FW handling For JungleFlasher Dumps \\\\\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 9504 labeled 0225=7,\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 0401 labeled 0225=8,\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\ lizard dumps Auto detected, All other Slims enter 0 \\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Remove the Entry for Phats\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

    ALTSLIMFW=8

    ++++++++++++++++++++++++++++++++WiFi++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++

    SSID=YOUR_NTWORK_BROADCAST_ID
    PSK=YOUR_PASSKEY

    +++++++++++++++++++++++Unique Wifi Dongle Key+++++++++++++++++++++++++++++

    KEY=YOUR_DONGLES_UNIQUE_KEY




    !!!!!!!!!!!!!!!Do Not Remove Empty lines above This Text!!!!!!!!!!!!!!!!!!




    -#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-# http://xk3y.com #-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#
    så den uppdaterade och la till detta.
    Och nu funkade det direkt, iso menu bootar som den ska och jag e glad

    edit: sen va ja tvungen o ha den kopplad till lcd kontrollen, funkar inte annars
    Last edited by hygea; 2011-11-04 at 08:42.

  21. #201
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av scorpio2020 Visa Inlägg
    gör det , jag kör 1.06 inga problem här
    Hämtade hem 1.06 final och lade filerna rootfs & uImage i rooten på en ny formaterad usb sticka.
    Startade xboxen med usbstickan i xkey och det böra rulla en text UPDATING - PLEASE WAIT på displayen, men sen händer det inget mer.
    Nu har den stått så i en kvart, enligt instuktionerna skulle det ta 35 sekunder...
    Har inte slagit av xboxen ännu... vad skall jag göra?

  22. #202
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Black Visa Inlägg
    Hämtade hem 1.06 final och lade filerna rootfs & uImage i rooten på en ny formaterad usb sticka.
    Startade xboxen med usbstickan i xkey och det böra rulla en text UPDATING - PLEASE WAIT på displayen, men sen händer det inget mer.
    Nu har den stått så i en kvart, enligt instuktionerna skulle det ta 35 sekunder...
    Har inte slagit av xboxen ännu... vad skall jag göra?
    Man måste plocka isär xboxen och skriva om minneskortet från en PC.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #203
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    Ni som har använder eller arbetar med X3KY skulle ni kunna svara på om ni tycker det är mkt problem med produkten kontra vanlig flashning ?
    Jag har aldrig haft ett enda spel som inte fungerat innan enda krånglet har varit allt patchande o likn då ja struntar i live o kört sån där ppf-amtic grej (wave patcher)

    Jag vill verkligen bara kunna spela mina spel problemfritt och i LIVE struntar ja fulkommligt i

  24. #204
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    Ni som har använder eller arbetar med X3KY skulle ni kunna svara på om ni tycker det är mkt problem med produkten kontra vanlig flashning ?
    Jag har aldrig haft ett enda spel som inte fungerat innan enda krånglet har varit allt patchande o likn då ja struntar i live o kört sån där ppf-amtic grej (wave patcher)

    Jag vill verkligen bara kunna spela mina spel problemfritt och i LIVE struntar ja fulkommligt i
    I det stora hela är det inga problem med den när du väl lärt dig hur den ska användas och fått din hårddisk till rätt format etc. spel med flera skivor är lite strul med eftersom du då måste använda dosan för att byta spel (eller på senare tid wifi funktionen om du köper en sådan dongel också)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #205
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    I det stora hela är det inga problem med den när du väl lärt dig hur den ska användas och fått din hårddisk till rätt format etc. spel med flera skivor är lite strul med eftersom du då måste använda dosan för att byta spel (eller på senare tid wifi funktionen om du köper en sådan dongel också)
    hmma låter ju bra på det stora hela men som ett exempel när mass effect 3 kommer lär det ju ligga på flera skivor kan det betyda att ja aldrig ens kan spela klart såna spel eller att d bara blir lite pillande på dosan , finns det
    spel idag där det är en direkt nackdel att köra X3KY som inte ens fungerar när man ska byta skiva ?
    ursäkta om ja har många frågor men tänkte köpa en sån hos er nu i veckan o vill gärna ta bort mina frågetecken innan

  26. #206
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    Ni som har använder eller arbetar med X3KY skulle ni kunna svara på om ni tycker det är mkt problem med produkten kontra vanlig flashning ?
    Jag har aldrig haft ett enda spel som inte fungerat innan enda krånglet har varit allt patchande o likn då ja struntar i live o kört sån där ppf-amtic grej (wave patcher)

    Jag vill verkligen bara kunna spela mina spel problemfritt och i LIVE struntar ja fulkommligt i
    Jag är skit nöjd med min x3key. dom 995kr sparar du in snabbt beroende vilken läsare du har.
    1 Du behöver inte flasha om din läsare vilket kan kosta en slant om man inte kan själv. (Jag får tex skicka iväg min vilket ger en liten extrakostnad till utöver flash)
    2 Senaste x3key FW fungerar fint och inga mer problem att uppdatera till den om man följer en bra guide.
    3 Skönt att inte behöva bränna skivor. Man slösar inga skivor på spel som visar sig vara skit.

    Jag kör med min läsare original och x3key.

  27. #207
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Hej

    jag har en fråga min kompis har en xbox360 FAT DVD samsung spoofat som Liteon

    1. kan jag uppgradera till det sensate Dashboard utan att den sabbar nåt
    2. hur gör man egentilgen när det sitter en annan dvd i xbox360

    dashboarden brukar ju flasha dvdn till stockfirmware

    jag har dvdkey inga problem där , hur gör man

    tack på förhand

    //scorpio

  28. #208
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scorpio2020 Visa Inlägg
    Hej

    jag har en fråga min kompis har en xbox360 FAT DVD samsung spoofat som Liteon

    1. kan jag uppgradera till det sensate Dashboard utan att den sabbar nåt
    2. hur gör man egentilgen när det sitter en annan dvd i xbox360

    dashboarden brukar ju flasha dvdn till stockfirmware

    jag har dvdkey inga problem där , hur gör man

    tack på förhand

    //scorpio
    1. Nej, du kommer fastna i en update loop som du bara kan gå ifrån med en liteon...
    2. Köper en DVD som motsvarar det som ska sitta där egentligen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #209
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Nej, du kommer fastna i en update loop som du bara kan gå ifrån med en liteon...
    2. Köper en DVD som motsvarar det som ska sitta där egentligen?
    Hej swizzy

    tack för det snabba svaret uppskattas verkligen

    då får han köpa en ny Liteon

    //scorpio

  30. #210
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    tänkte dra mig in till er ville höra om jag måste ha med mig alla sladdar och sånt till boxen eller bara basenheten när ja ska ha en X3KY pch låter er installera den

    lyckades inte söka till mig ett svar

Sida 7 av 11 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  2. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41
  3. X360key
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 02:58
  4. Allmänna PSX SPEL
    By LUNARLUFIA1976 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 13:26
  5. Allmänna mjukvarufrågor XboX
    By kristian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •