Sida 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 311

Diskussion: Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

  1. #241
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tack tack Swizzy! Har bokat nu men när får ni in de? Det har stått 1-2 veckor ett tag nu ?

  2. #242
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Foldrar till iso filerna.

    Varför läggs isofilerna i foldrar inuti games foldern. Blir ju meningslöst med bilder till iso filnerna när dom ligger i en mapp. Vore bättre om mappen som ison ligger i blev en bild.

  3. #243
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av daxe72 Visa Inlägg
    Varför läggs isofilerna i foldrar inuti games foldern. Blir ju meningslöst med bilder till iso filnerna när dom ligger i en mapp. Vore bättre om mappen som ison ligger i blev en bild.
    Fråga xk3y teamet, klaga på dom så kanske dom förbättrar systemet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #244
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av daxe72 Visa Inlägg
    Varför läggs isofilerna i foldrar inuti games foldern. Blir ju meningslöst med bilder till iso filnerna när dom ligger i en mapp. Vore bättre om mappen som ison ligger i blev en bild.
    Det är ren voodoo att man ens kan välja spel via menyerna på tv:n

    Kom ihåg att xk3y endast sitter kopplad mellan dvdläsaren och moderkortet och inte kan köra egen kod överhuvudtaget i xboxen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #245
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Är det säkert att uppdatera Dash via XBL i passtrough mode? och sedan efter det uppdatera x3key till senaste FW.

  6. #246
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Är det säkert att uppdatera Dash via XBL i passtrough mode? och sedan efter det uppdatera x3key till senaste FW.
    Borde vara säkert. Mest säkert är att uppdatera via USB
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #247
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har frågat/klaagat på samma sak på deras forum, tänkte mest här kolla om det fanns någon som kanske löst problemet med egen kod kanske.

  8. #248
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hej! köpte min Xk3y hos er för ett tag sen och allt har fungerat bra men, micro-usbkabeln som sitter i remoten lossnar verkligen för minsta lilla så tänkte kolla om någon hittat en bättre kabel, eventuellt gjort någon smart lösning?

  9. #249
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av hygea Visa Inlägg
    Hej! köpte min Xk3y hos er för ett tag sen och allt har fungerat bra men, micro-usbkabeln som sitter i remoten lossnar verkligen för minsta lilla så tänkte kolla om någon hittat en bättre kabel, eventuellt gjort någon smart lösning?
    Om du har varianten med en usb dongel på baksidan och en usb->micro usb kabel till remoten så fungerar det bättre med vilken microusb kabel som helst förutom det skräpet som vi fick med vissa xk3y från leverantören. Vi köpte hem en låda deltaco kablar som vi ersatte dessa med sedan, dom fungerar mycket bättre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #250
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ni som uppdaterat till nya dashboarden, är ni nöjda? Är det värt att uppdatera?

    Om det fungerar bra hur uppdaterar man på enklast sätt?
    Skall man uppdatera xk3yn först till senaste och sedan plugga in nätverkskabeln och uppdatera xboxen?
    Eller finns det något bättre sätt?
    Last edited by Black; 2012-01-10 at 21:02.

  11. #251
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Black Visa Inlägg
    Ni som uppdaterat till nya dashboarden, är ni nöjda? Är det värt att uppdatera?

    Om det fungerar bra hur uppdaterar man på enklast sätt?
    Skall man uppdatera xk3yn först till senaste och sedan plugga in nätverkskabeln och uppdatera xboxen?
    Eller finns det något bättre sätt?
    Jag uppdaterade xboxen först via xbla. Sen uppdaterade jag xkey från 1.04 till 1.11. Den hängde sig mitt i så jag fick öppna boxen och lägga in uppdateringen själv. Men nu funkar allt som det ska skönt att hämta hem lite spel uppdateringar via live också.

  12. #252
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    jag la in 1.11 först , sen uppdaterade ja genom live. körde inte ens passthrough, orkade inte bry mig så mycket. hade en "extra" slim som står utifall nått skulle skita sig

    Men det fungerade kanon, så nu har jag uppdaterat alla kompisars 360 slim till senaste dash , samt senaste xk3y fw.

  13. #253
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!
    Undar om nån har samma problem som jag efter installation av xk3y!!
    Allt funkar som det ska,men 360 startar om sig själv ofta.
    blir tokig på detta.
    mvh

  14. #254
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scott77 Visa Inlägg
    Hej!
    Undar om nån har samma problem som jag efter installation av xk3y!!
    Allt funkar som det ska,men 360 startar om sig själv ofta.
    blir tokig på detta.
    mvh
    Det betyder att det är glapp/kortis på någon sata eller ström kabel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #255
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    När ett spel vill uppdatera sig, är det då ok att göra det?
    Vi har satt in en Xk3y och det verkar som vi fått ordning på det mesta, förutom att alla spelen (testat två) vill upptatera.
    Hur gör man då? Ska man göra det? Det gör inget om vi blir bannade från liven, men vi vill ju att xboxen ska fungera efteråt.

  16. #256
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lingongrova Visa Inlägg
    När ett spel vill uppdatera sig, är det då ok att göra det?
    Vi har satt in en Xk3y och det verkar som vi fått ordning på det mesta, förutom att alla spelen (testat två) vill upptatera.
    Hur gör man då? Ska man göra det? Det gör inget om vi blir bannade från liven, men vi vill ju att xboxen ska fungera efteråt.
    Man ska absolut INTE uppdatera från ett spel man kör genom Xk3y'n, när boxen startar om tappar den kontakten med skivan, då blir det jobbigt (det vill säga, den tappar bort iso filen!) kör hellre uppdateringen från ett USB minne
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #257
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Man ska absolut INTE uppdatera från ett spel man kör genom Xk3y'n, när boxen startar om tappar den kontakten med skivan, då blir det jobbigt (det vill säga, den tappar bort iso filen!) kör hellre uppdateringen från ett USB minne
    Inga problem att uppdatera med ett spel man kör från Xk3y. Funkar fin-fint.

  18. #258
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av BaDHaBiTt Visa Inlägg
    Inga problem att uppdatera med ett spel man kör från Xk3y. Funkar fin-fint.
    Jasså? och du har uppdaterat dashboarden så UTAN att behöva göra någonting när den startar om?? det tvivlar jag starkt på, när xk3y'n tappar strömmen glömmer den bort vilken ISO du hade i senast, och konsollen vill alltid fortsätta läsa uppdateringen efter att den startar om dashboarden, detta pga den byter ut system kritiska filer först, därefter lägger den till övriga delar.

    Såvida inte Xk3y teamet släppt en uppdatering som gör det möjligt för den att komma ihåg vilket spel som var aktivt senast kommer det ALDRIG funka att dashboard uppdatera utan att det blir problem när du kör spelet från Hårddisk med hjälp av xk3y'n, att uppdatera från skiva är inga problem, men då använder du inte xk3y'n (den är avstängd när du kör i pass-thru mode)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #259
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jasså? och du har uppdaterat dashboarden så UTAN att behöva göra någonting när den startar om?? det tvivlar jag starkt på, när xk3y'n tappar strömmen glömmer den bort vilken ISO du hade i senast, och konsollen vill alltid fortsätta läsa uppdateringen efter att den startar om dashboarden, detta pga den byter ut system kritiska filer först, därefter lägger den till övriga delar.

    Såvida inte Xk3y teamet släppt en uppdatering som gör det möjligt för den att komma ihåg vilket spel som var aktivt senast kommer det ALDRIG funka att dashboard uppdatera utan att det blir problem när du kör spelet från Hårddisk med hjälp av xk3y'n, att uppdatera från skiva är inga problem, men då använder du inte xk3y'n (den är avstängd när du kör i pass-thru mode)
    Jag har uppdaterat dashboarden med Xk3y påslagen, jag har uppdaterat massor av spel som startats via Xk3y och det har aldrig varit minsta problem.

    -edit- jag har däremot INTE uppdaterat dashboarden från en ISO-fil. Om det var det som diskuterades. Vanliga speluppdateringar har däremot funkat bra. Dashboarden uppdaterade jag via LIVE.

  20. #260
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av BaDHaBiTt Visa Inlägg
    Jag har uppdaterat dashboarden med Xk3y påslagen, jag har uppdaterat massor av spel som startats via Xk3y och det har aldrig varit minsta problem.

    -edit- jag har däremot INTE uppdaterat dashboarden från en ISO-fil. Om det var det som diskuterades. Vanliga speluppdateringar har däremot funkat bra. Dashboarden uppdaterade jag via LIVE.
    Japp, spel updates är ok, men Dashboard uppdateringar ska man inte köra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #261
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, spel updates är ok, men Dashboard uppdateringar ska man inte köra
    Jag har faktiskt lyckats uppdatera dashboarden via live ,om jag kommer ihåg rätt , så låste det sig under update , det jag gjorde stängde av boxen och startade om via eject knappen då fortsatte installtionen och allt gick som det skulle

    jag skulle inte göra om det idag

  22. #262
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av scorpio2020 Visa Inlägg
    Jag har faktiskt lyckats uppdatera dashboarden via live ,om jag kommer ihåg rätt , så låste det sig under update , det jag gjorde stängde av boxen och startade om via eject knappen då fortsatte installtionen och allt gick som det skulle

    jag skulle inte göra om det idag
    Det hade nog inget med Xk3y att göra om du gjorde det via live.

  23. #263
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om du har varianten med en usb dongel på baksidan och en usb->micro usb kabel till remoten så fungerar det bättre med vilken microusb kabel som helst förutom det skräpet som vi fick med vissa xk3y från leverantören. Vi köpte hem en låda deltaco kablar som vi ersatte dessa med sedan, dom fungerar mycket bättre.
    ja fick en deltaco kabel o visst den sitter "lite" löst men absolut inget problem den kan hänga fritt i kabeln utan att lådan ramlar av osv .


    EGNA FRÅGOR :

    ja lämnade in min till er eller herr swizzy rättare sagt före julen och vet ni om ni isåfall även gjorde någon dash update åt mig innan ja fick den tillbaka -??

    Ska den vara inkopplad hela tiden alltså ska skärmen på lådan va igång 24/7 eller ska ja som ja gör nu dra ut en kabeln när ja inte spelar ??

    rekomenderar denna produkt starkt till de som e sugna e mkt nöjd förutom lite småsaker
    Är tex
    LA.Noir ett spel som är känt att strula ? ja fick redan innan X3key dirty disk problemet men redan efter 3min nu kommer
    d istället efter ca 15min , själva releasen är bekräftat o ska fungera felfritt

    (ja antar att folk inte får tipsa varandra om stabila releases här)

    i övrigt tackar ja även swizzy för all hjälp över tele o pm ang missförståndet över felsökningen ja aldrig fick när min maskin lämnades ín , proffesionelt bemötande o bra service gör det värt att betala er lön för mödan

  24. #264
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har för mig vi uppdaterade dashboarden på alla ja. Kolla gärna vilken version du har på xk3y mjukvaran, 1.11 krävs för att du ska kunna använda AP25/XGD3 spel med senaste dashboarden (14699)

    Xk3y dosan är konstant igång, men uppdaterar du den till Xk3y Remote 1.1 kommer displayen stängas av efter cirka 30 sekunder (om jag inte minns fel) om den inte används, när du sedan trycker på ngn knapp tänds displayen igen

    Det kan mycket väl vara så att det är en bugg i xk3y mjukvaruversionen du har som orsakar att det blir läsfel sådär.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #265
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag har för mig vi uppdaterade dashboarden på alla ja. Kolla gärna vilken version du har på xk3y mjukvaran, 1.11 krävs för att du ska kunna använda AP25/XGD3 spel med senaste dashboarden (14699)

    Xk3y dosan är konstant igång, men uppdaterar du den till Xk3y Remote 1.1 kommer displayen stängas av efter cirka 30 sekunder (om jag inte minns fel) om den inte används, när du sedan trycker på ngn knapp tänds displayen igen

    Det kan mycket väl vara så att det är en bugg i xk3y mjukvaruversionen du har som orsakar att det blir läsfel sådär.
    hej , nej den stängs aldrig av oavsett om ja rör någon knapp , vad skall ja göra ?? had den på jämt låter som d kommer slita på den i längden , ja ska kolla vilken dash osv ja har och återkomma till dig per pm on d är ok

  26. #266
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    hej , nej den stängs aldrig av oavsett om ja rör någon knapp , vad skall ja göra ?? had den på jämt låter som d kommer slita på den i längden , ja ska kolla vilken dash osv ja har och återkomma till dig per pm on d är ok
    Läs det jag skrev igen är du snäll?

    men uppdaterar du den till Xk3y Remote 1.1 kommer displayen stängas av efter cirka 30 sekunder (om jag inte minns fel) om den inte används, när du sedan trycker på ngn knapp tänds displayen igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #267
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Hej
    jag jag ett problem med xkey wifi dongle när jag kopplar in wifi dongle och min HDD vi USB HUB med egen ström försurning så hittas inte min HDD

    vet ni vad det kan vara ? jag kör med senaste firmware 1.12

    VH
    Scorpio

  28. #268
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scorpio2020 Visa Inlägg
    Hej
    jag jag ett problem med xkey wifi dongle när jag kopplar in wifi dongle och min HDD vi USB HUB med egen ström försurning så hittas inte min HDD

    vet ni vad det kan vara ? jag kör med senaste firmware 1.12

    VH
    Scorpio
    Hårddisken får inte tillräckligt med ström, testa o skaffa en delad kabel så den får extra ström från en extra port
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #269
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hårddisken får inte tillräckligt med ström, testa o skaffa en delad kabel så den får extra ström från en extra port
    Hej swizzy
    HDD har ju egen ström försörjning

    VH
    scorpio
    Last edited by scorpio2020; 2012-02-04 at 19:18.

  30. #270
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scorpio2020 Visa Inlägg
    Hej swizzy
    HDD har ju egen ström försörjning

    VH
    scorpio
    my bad, läste för snabbt

    Anyhow, det beror troligen på din hubb, kanske inte är kompatibel? testat en annan hubb? vad är det för hubb du har?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  2. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41
  3. X360key
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 02:58
  4. Allmänna PSX SPEL
    By LUNARLUFIA1976 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 13:26
  5. Allmänna mjukvarufrågor XboX
    By kristian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •