Sida 1 av 11 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 311

Diskussion: Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

    Fungerar den på samtliga slim
    såg att man måste ha nyckeln till dvdn men den ska man väl kunna läsa ut i samtliga slim?
    utan att man ska behöva borra i kretsar o liknande?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    Fungerar den på samtliga slim
    såg att man måste ha nyckeln till dvdn men den ska man väl kunna läsa ut i samtliga slim?
    utan att man ska behöva borra i kretsar o liknande?
    Den funkar änsålänge med alla utom hitachi... krävs uppdatering för att det ska funka med hitachi'n också...

    Du behöver inte borra i kretsen för att dumpa, kör slimkey bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ville bara upplysa om att vi fick in några få xk3y idag och får några till senare i veckan. Kommer uppdatera hemsidan någon gång imorgon med status för vilka beställningsdatum vi har levererat till så alla som beställt kan kolla hur dom ligger till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ville bara upplysa om att vi fick in några få xk3y idag och får några till senare i veckan. Kommer uppdatera hemsidan någon gång imorgon med status för vilka beställningsdatum vi har levererat till så alla som beställt kan kolla hur dom ligger till.
    Ni får gärna avboka ordernr 241401 då jag inte har möjlighet att ringa in till er imorgon. Går inte avboka på hemsidan. iaf så hittade inte jag det....

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Ni får gärna avboka ordernr ****** då jag inte har möjlighet att ringa in till er imorgon. Går inte avboka på hemsidan. iaf så hittade inte jag det....
    Det där är ett temporärt ordernummer, och du avbokar genom mail till oss
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Tjena! Finns det en liten chans att komma in med min 360 på lördag o få en sån gosse installerad? =)
    Chansen e väl liten men frågan e väl fri

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Tjena! Finns det en liten chans att komma in med min 360 på lördag o få en sån gosse installerad? =)
    Chansen e väl liten men frågan e väl fri
    Troligen gör vi INTE några XK3y installationer på lördag, det är en ny produkt och vi har inte haft tid att tänka ut exakt hur vi ska göra med montering och sådär, vart vi ska placera allting etc. etc. visst, det finns guider... men dom brukar inte alltid vara det bästa sättet att montera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Är den svår att sätta in? Är det lödning eller sätter man in endast med hjälp av kablar eller med sockerbitar?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Troligen gör vi INTE några XK3y installationer på lördag, det är en ny produkt och vi har inte haft tid att tänka ut exakt hur vi ska göra med montering och sådär, vart vi ska placera allting etc. etc. visst, det finns guider... men dom brukar inte alltid vara det bästa sättet att montera
    Det kommer in kunder som skall få xk3y monterat redan imorgon torsdag, så det är nog läge att du reder ut hur du skall sätta i dom :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det kommer in kunder som skall få xk3y monterat redan imorgon torsdag, så det är nog läge att du reder ut hur du skall sätta i dom :-)
    Haha underbart XD
    Men så det jag borde göra är att "boka" den och kryssa i "inkl montering" och hoppas på att jag kan skicka in den till er snart? =)
    En annan fråga är oxå, som jag nämnt utan svar i ett annat inlägg, hur jag hemma ska få det att fungera?

    Hur/vilka filer in på hdd?
    Går d bra med en 2TB WD?
    Uppdatera?
    Kan jag kopiera mina redan utbrända spel in på hdd o sen köra även dom?

    Är allt detta enkelt eller kommer det bli krångligt/svårt? Många spel som kanske inte kommer funka med xk3y?

    Jag förstår att det är en ny produkt och att mina frågor kanske inte KAN bli besvarade ännu XD =) Hade vart skönt med någon form av "de e lugnt, detta fixar du enkelt hemma sen..." innan köp, eller nått haha!

    Min tanke är iaf att kunna köra från en stor hdd, köra alla spel som kommer och kunna uppdatera enkelt utan att behöva skicka in boxen var tredje månad för att MS har fått lite skills (hur mycket jag än vill stödja denna underbara verksamhet så är jag inte bättre än en fattig högskolestudent) XD

    Tacksam för svar!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Är den svår att sätta in? Är det lödning eller sätter man in endast med hjälp av kablar eller med sockerbitar?
    Det är 0 lödningar, endast att du kopplar in kablarna och lägger in mjukvaran som du ska
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Haha underbart XD
    Men så det jag borde göra är att "boka" den och kryssa i "inkl montering" och hoppas på att jag kan skicka in den till er snart? =)
    En annan fråga är oxå, som jag nämnt utan svar i ett annat inlägg, hur jag hemma ska få det att fungera?

    Hur/vilka filer in på hdd?
    Går d bra med en 2TB WD?
    Uppdatera?
    Kan jag kopiera mina redan utbrända spel in på hdd o sen köra även dom?

    Är allt detta enkelt eller kommer det bli krångligt/svårt? Många spel som kanske inte kommer funka med xk3y?

    Jag förstår att det är en ny produkt och att mina frågor kanske inte KAN bli besvarade ännu XD =) Hade vart skönt med någon form av "de e lugnt, detta fixar du enkelt hemma sen..." innan köp, eller nått haha!

    Min tanke är iaf att kunna köra från en stor hdd, köra alla spel som kommer och kunna uppdatera enkelt utan att behöva skicka in boxen var tredje månad för att MS har fått lite skills (hur mycket jag än vill stödja denna underbara verksamhet så är jag inte bättre än en fattig högskolestudent) XD

    Tacksam för svar!
    Boka en XK3y och skicka in din konsoll så får du tillbaka den när vi fått in en Xk3y till din order

    Hårrdisken formaterar du först i NTFS, sedan skapar du en mapp som heter "games" i den sen lägger du alla dina ISO filer, du kan även lägga in flera mappar där för olika kategorier t.ex. för att AP25/XGD3 spel ska funka måste du även uppdatera mjukvaran på XK3y'n (vi kommer göra detta åt dom kunder som får det monterat redan när vi monterar dom) du behöver även en fil som heter dae.bin, kommer fixa länk till den filen senare...

    Vilka hårddiskar som passar vet jag ärligt talat inte, men det ska nog inte vara några större begränsningar kring det

    Redan utbrända skivor kopierar du med din dator och IMGBurn till en ISO, därefter lägger du in dom på hårddisken (om du inte väljer att kopiera dom från skivan till hårddisken direkt)

    Det är troligen inga av dom spelen som finns idag som inte kommer funka, det vill säga majoriteten spel som finns idag ska funka, kommande spel är det svårt/omöjligt att svara på huruvida dom kommer funka eller ej... såvida man inte reser i tiden vilket jag inte lärt mig göra ännu :O

    Det är som sagt relativt enkelt att komma igång med det sen, du behöver inte vara speciellt tekniskt kunnig för att få det att funka, bara du vet hur du bränner en 360 iso normalt kan du även förstå hur du ska dumpa den sen (det är i samma program bara att du väljer copy to iso eller vad det nu står...) och kan du kopiera filer på datorn är det allt du behöver för att kunna uppdatera enheten och/eller lägga in flera spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det kommer in kunder som skall få xk3y monterat redan imorgon torsdag, så det är nog läge att du reder ut hur du skall sätta i dom :-)
    Mm, jag har lite idéer för hur vi ska dra usb kabeln, och även vart vi ska placera chippet för att det inte ska bli någon risk för kortslutning och sådant skit trodde inte vi skulle montera ännu dock, eftersom vi har många beställningar eller iofs... kanske dom som beställt för att hämta i butik vill ha monterat... men kunder som inte bokat ännu får väl vänta på att vi fått in flera i lager som täcker beställningarna och det blir över till övriga i guess?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    dragonslayer Guest
    Kommer ni att ta in Wasabi oxo? Jag tycker det verkar vara ett bättre system då man slipper resa sig ur soffan för att byta spel...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Kommer ni att ta in Wasabi oxo? Jag tycker det verkar vara ett bättre system då man slipper resa sig ur soffan för att byta spel...
    Det lär vi göra :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Mm, jag har lite idéer för hur vi ska dra usb kabeln, och även vart vi ska placera chippet för att det inte ska bli någon risk för kortslutning och sådant skit trodde inte vi skulle montera ännu dock, eftersom vi har många beställningar eller iofs... kanske dom som beställt för att hämta i butik vill ha monterat... men kunder som inte bokat ännu får väl vänta på att vi fått in flera i lager som täcker beställningarna och det blir över till övriga i guess?
    Tror de flesta som bokat för att hämta i butik vill ha monterat...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej, ville bara dela med mig lite kort av mina erfarenheter av installationen ur användarperspektiv.

    Jag installerade min xk3y igår kväll vilket är det första ingrepp jag gjort i min Xbox 360 själv, jag har alltså aldrig (hör och häpna) öppnat en Xbox 360 på egen hand. Lite pilligt att få plats med kortet men det gick bra.

    Jag kollade på OzModChips videos på Youtube och gjorde helt enkelt likadant.

    Allt fungerade på första försöket men man få ha lite tålamod med vissa usb-diskar då det tar ett tag för de att dyka upp i menyn.

    Lycka till alla glada xk3y ägare där ute. Ikväll blir det spela av

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Har inte riktigt bestämt mig om jag ska köpa denna produkt faktiskt. Egentligen är en glitch hack loader det bästa alternativet men det verkar dra ut på tiden. xk3y ser otroligt användarvänligt och bekvämt ut. Men varför är micro-usb sladden så sjukt kort? Bara jag som vill typ ha en 2m sladd? Man vill ju kunna styra allt direkt från sin soffa och slippa gå fram varje gång man ska byta spel. Läste om att de skulle fixa en webgui men det kom ingen sådan i senaste firmware updaten. Är även lite segt att behöva öppna sin xbox varje gång man ska uppdatera firmware.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi fick in lite fler xk3y idag. Vi kan leverera till alla som bokat till och med 2011-10-05. Har du bokat tidigare än 2011-09-20 så hör gärna av dig och bekräfta din bokning. Vi har SMS:at alla kunder vi haft mobilnummer till. Vi vill undvika att skicka till er som bokat för mer än 3-4 veckor sedan då vi vet av erfarenhet att det blir många returer då.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Hur fan öppnar man luckan till sd kortet är ju inte samma som på instavideon som finns på youtube... vill inte ta sönder min xkey

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Man ska inte öppna den bara trycka in LOL så trött på detta nu ska vi se om skiten fungerar....... Tänk för mycket på xkey så man blir galen. Nu finns FW1.04 så den blir som wassabi

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    har fått E64 några gånger men nu bootar xboxet när jag trycker på power knappen, men det kommer inte upp någon meny på xk3y. det är endast xk3y loggan som syns. Vad har jag gjort för fel?

  23. #23
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Boka en XK3y och skicka in din konsoll så får du tillbaka den när vi fått in en Xk3y till din order

    Hårrdisken formaterar du först i NTFS, sedan skapar du en mapp som heter "games" i den sen lägger du alla dina ISO filer, du kan även lägga in flera mappar där för olika kategorier t.ex. för att AP25/XGD3 spel ska funka måste du även uppdatera mjukvaran på XK3y'n (vi kommer göra detta åt dom kunder som får det monterat redan när vi monterar dom) du behöver även en fil som heter dae.bin, kommer fixa länk till den filen senare...

    Vilka hårddiskar som passar vet jag ärligt talat inte, men det ska nog inte vara några större begränsningar kring det

    Redan utbrända skivor kopierar du med din dator och IMGBurn till en ISO, därefter lägger du in dom på hårddisken (om du inte väljer att kopiera dom från skivan till hårddisken direkt)

    Det är troligen inga av dom spelen som finns idag som inte kommer funka, det vill säga majoriteten spel som finns idag ska funka, kommande spel är det svårt/omöjligt att svara på huruvida dom kommer funka eller ej... såvida man inte reser i tiden vilket jag inte lärt mig göra ännu :O

    Det är som sagt relativt enkelt att komma igång med det sen, du behöver inte vara speciellt tekniskt kunnig för att få det att funka, bara du vet hur du bränner en 360 iso normalt kan du även förstå hur du ska dumpa den sen (det är i samma program bara att du väljer copy to iso eller vad det nu står...) och kan du kopiera filer på datorn är det allt du behöver för att kunna uppdatera enheten och/eller lägga in flera spel

    Tjena!
    Tack så mycket för svaret! =)
    Det där med bae.bin, måste jag öppnad xboxen för att få in den via usb? Hängde inte med där varför jag skulle ha den? XD
    Nä framtiden kan man ju inte svara för, men det känns ju ganska "framtidssäkert" med att kunna uppdatera xk3y´n ? =)

    Jag beställde en idag, ska skicka in boxen på måndag så håller jag tummarna på att det går fort =)

    Så det jag behöver göra/kunna/förbereda är alltså följande:
    - en formaterad 2 Tb hdd
    - bae.bin fil på en usb-sticka/hdd
    - 360 spel på datorn i form av ISO filerna (en per spel) som jag lägger under "games" på HDD:n

    That´s it ?

    Uppdatering/firmware lägger ni in när ni installerar xk3y´n yeees? 1.4 kom väl nu va, som man kan byta spel från soffan, så att säga =) ?

    Tack så mycket för svar!

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Tjena!
    Tack så mycket för svaret! =)
    Det där med bae.bin, måste jag öppnad xboxen för att få in den via usb? Hängde inte med där varför jag skulle ha den? XD
    Nä framtiden kan man ju inte svara för, men det känns ju ganska "framtidssäkert" med att kunna uppdatera xk3y´n ? =)

    Jag beställde en idag, ska skicka in boxen på måndag så håller jag tummarna på att det går fort =)

    Så det jag behöver göra/kunna/förbereda är alltså följande:
    - en formaterad 2 Tb hdd
    - bae.bin fil på en usb-sticka/hdd
    - 360 spel på datorn i form av ISO filerna (en per spel) som jag lägger under "games" på HDD:n

    That´s it ?

    Uppdatering/firmware lägger ni in när ni installerar xk3y´n yeees? 1.4 kom väl nu va, som man kan byta spel från soffan, så att säga =) ?

    Tack så mycket för svar!
    Jag hoppas våra tekniker slänger in det senaste, den verkade trevlig. Dock en liten bugg, man måste dra ur och sätta tillbaka hårddisken efter att man startat om sin 360.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag hoppas våra tekniker slänger in det senaste, den verkade trevlig. Dock en liten bugg, man måste dra ur och sätta tillbaka hårddisken efter att man startat om sin 360.
    Tack för svaret! =)

    Vidare, hade jag med allt i "vad jag behöver göra/förbereda" ?
    Och varför och hur skulle jag bete mig med bae.bin filen?

    Den buggen "att dra ur o sätta i hdd" för att man stänger av 360 är en acceptabel grej, d e väl bara att dra ur o sätta i den innan man startar 360 ? (står dom bredvid varandra så är det ju relativt enkelt att bara göra det i samband med uppstart) Annars får man väl hoppas på en fix i 1.5 då =)

    Tack så mycket!

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Humanwar Visa Inlägg
    har fått E64 några gånger men nu bootar xboxet när jag trycker på power knappen, men det kommer inte upp någon meny på xk3y. det är endast xk3y loggan som syns. Vad har jag gjort för fel?
    Troligen är filerna på minneskortet korrupta, eller så kan det vara så att du fått en defekt Xk3y... testa att radera filerna på minneskortet och lägga in dom senaste som du finner på www.xk3y.com (regga ett konto och registrera din xk3y så kan du ladda hem updates, bara lägga filerna från det på minneskortet med din firmware) funkar det inte trots det skulle jag kolla så att du satt kablarna rätt och har du satt dom rätt får du lov att returnera xk3y'n till vart du nu köpte den och be om att få den utbytt...

    Köpte du den av oss kommer vi testa om det är något fel på den, isåfall byter vi ut den om vi har möjlighet till det, annars försöker vi hitta vad som är fel och fixa om det inte är något allt för stort problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Tack för svaret! =)

    Vidare, hade jag med allt i "vad jag behöver göra/förbereda" ?
    Och varför och hur skulle jag bete mig med bae.bin filen?

    Den buggen "att dra ur o sätta i hdd" för att man stänger av 360 är en acceptabel grej, d e väl bara att dra ur o sätta i den innan man startar 360 ? (står dom bredvid varandra så är det ju relativt enkelt att bara göra det i samband med uppstart) Annars får man väl hoppas på en fix i 1.5 då =)

    Tack så mycket!
    Japp, du hade med allt... dock heter filen dae.bin och ska läggas i x:\games\dae.bin

    Du drar ut USB enheten, startar konsollen, sätter i den igen när xk3yn har startat upp, det är som sagt en liten bugg...

    Vi lägger in det senaste (1.04) och vi lägger även in .cfg fixen som kom tidigare idag, första kunden vi fixade åt idag har tyvär inte fått den fixen då den inte fanns ut när hans maskin var färdig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Tack för svaret! =)

    Vidare, hade jag med allt i "vad jag behöver göra/förbereda" ?
    Och varför och hur skulle jag bete mig med bae.bin filen?

    Den buggen "att dra ur o sätta i hdd" för att man stänger av 360 är en acceptabel grej, d e väl bara att dra ur o sätta i den innan man startar 360 ? (står dom bredvid varandra så är det ju relativt enkelt att bara göra det i samband med uppstart) Annars får man väl hoppas på en fix i 1.5 då =)

    Tack så mycket!
    Du lägger dae.bin i din games folder. Dae.bin finns i din krypterade Nand från början och vad jag förstått användas för ap checkarna. Du behöver även en kopia av din OFW som xk3y använder för kopiera ut läsarens nyckel osv.

  29. #29
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, du hade med allt... dock heter filen dae.bin och ska läggas i x:\games\dae.bin

    Du drar ut USB enheten, startar konsollen, sätter i den igen när xk3yn har startat upp, det är som sagt en liten bugg...

    Vi lägger in det senaste (1.04) och vi lägger även in .cfg fixen som kom tidigare idag, första kunden vi fixade åt idag har tyvär inte fått den fixen då den inte fanns ut när hans maskin var färdig
    Tack för svar!
    Ja men den buggen e ju inte så JÄTTEfarlig ändå, fortfarande värt d o få 1.04 =)

    Yes men gott då vet jag vad jag behöver göra när min box kmr tillbaka =) Men den där dae.bin filen, är det något ni lägger in oxå lr ska jag hämta den själv sen?
    (jag beställde ju en xk3y idag och skickar min box på måndag)

    Tack!

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Tack för svar!
    Ja men den buggen e ju inte så JÄTTEfarlig ändå, fortfarande värt d o få 1.04 =)

    Yes men gott då vet jag vad jag behöver göra när min box kmr tillbaka =) Men den där dae.bin filen, är det något ni lägger in oxå lr ska jag hämta den själv sen?
    (jag beställde ju en xk3y idag och skickar min box på måndag)

    Tack!
    Inte så farlig om man har en hårddisk som tar ström från USB, har man en hårddisk med extern ström kan det i väldigt sällsynta fall skada antingen Xk3y'n eller Xboxen...

    dae.bin är inte laglig att lägga ut egentligen, men vi får se hur vi löser den biten... borde gå att få tag på på något vänster utan att bryta massa lagar och skit... och utan att man JTAG:ar (reset glitchar) din konsoll och då läser ut just den filen samt dekrypterar den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 11 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  2. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41
  3. X360key
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 02:58
  4. Allmänna PSX SPEL
    By LUNARLUFIA1976 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 13:26
  5. Allmänna mjukvarufrågor XboX
    By kristian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •