Sida 10 av 11 FörstaFörsta ... 891011 SistaSista
Visar resultat 271 till 300 av 311

Diskussion: Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

  1. #271
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    my bad, läste för snabbt

    Anyhow, det beror troligen på din hubb, kanske inte är kompatibel? testat en annan hubb? vad är det för hubb du har?
    Hej hej Sizzy

    inga problem

    jag har en gammal USB hub med 4 st portar noname , vet du vilken USB HUB som funkar bra med xkey tack

    vet du om denna funkar
    http://www.netonnet.se/art/dator/kab...7/159245.4200/


    VH
    scorpio
    Last edited by scorpio2020; 2012-02-04 at 20:12.

  2. #272
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    (Xk3y)

    (Xk3y) Har en Seagate Barracuda - 3.5" - 400GB och till denna köpte ja en USB 3.0 Hårddiskkabinett 3.5 , och den fungerar ej i xboxen ,, testade i dator samma reultat där ,, kopplade ur disken å testar direkt i datorn inga probs .. vad kan problemet vara

  3. #273
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Terror828 Visa Inlägg
    (Xk3y) Har en Seagate Barracuda - 3.5" - 400GB och till denna köpte ja en USB 3.0 Hårddiskkabinett 3.5 , och den fungerar ej i xboxen ,, testade i dator samma reultat där ,, kopplade ur disken å testar direkt i datorn inga probs .. vad kan problemet vara
    Är det inte klite obvious? om det funkar utan kabinettet men inte med är det jue självklart ngt fel på kabinettet...

    Man vinner ingenting på att köra USB3.0 mot Xk3y'n, eller ok, du vinner tid på att kopiera över spelen till disken, men skillnaden är inte så stor att det är värt det... kör hellre med en USB2.0 hårddisk som pretty much garanterat kommer funka med xk3y'n och din dator
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #274
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Hej

    kör med firmware 1.12
    är det någon som har fått xkey wifi dongle och funka ?
    har testat med både fast och dynamiskt IP. kör jag fast IP då står det "connection OK" men kan fortfarande inte komma åt den via web läsare.
    kör jag dynamiskt IP då står det "connection fail"

    kör WPA2 som säkerhet

    vi har köpt 2 st av er det är värdelöst när det inte funkar
    //Scorpio

  5. #275
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scorpio2020 Visa Inlägg
    Hej

    kör med firmware 1.12
    är det någon som har fått xkey wifi dongle och funka ?
    har testat med både fast och dynamiskt IP. kör jag fast IP då står det "connection OK" men kan fortfarande inte komma åt den via web läsare.
    kör jag dynamiskt IP då står det "connection fail"

    kör WPA2 som säkerhet

    vi har köpt 2 st av er det är värdelöst när det inte funkar
    //Scorpio
    Kolla så att du inte skriver ett mellanslag ngnstans i textfilen för ssid/password
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #276
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har just beställt mig en Xk3y, när jag har fått den så ska jag köpa mig en Xbox 360 Slim 250GB, det jag undrar är om Xk3y i nuläget fungerar på alla läsare? Eller måste jag vara orolig när jag köper xboxen?

  7. #277
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Buskdoktor Visa Inlägg
    Jag har just beställt mig en Xk3y, när jag har fått den så ska jag köpa mig en Xbox 360 Slim 250GB, det jag undrar är om Xk3y i nuläget fungerar på alla läsare? Eller måste jag vara orolig när jag köper xboxen?
    Xk3y funkar INTE med 1175 liteon, det vill säga undvik maskiner tillverkade efter 2011-08-13~ dom har större chans att ha 1175:an

    Xk3y funkar INTE heller med Hitachi läsarna, dom är dock väldigt sällsynta här i sverige (vad jag märkt iaf så är det mestadels liteon som dykt upp)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #278
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Buskdoktor Visa Inlägg
    Jag har just beställt mig en Xk3y, när jag har fått den så ska jag köpa mig en Xbox 360 Slim 250GB, det jag undrar är om Xk3y i nuläget fungerar på alla läsare? Eller måste jag vara orolig när jag köper xboxen?
    Beställ den här istället så sparar du dig massor med strul:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1499&xSec=90

    Då lägger du problemet att hitta en passande konsoll till mig. Och tro mig när jag säger att det är en hel del pyssel att sortera ut "rätt" konsoller nuförtiden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #279
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Xk3y funkar INTE med 1175 liteon, det vill säga undvik maskiner tillverkade efter 2011-08-13~ dom har större chans att ha 1175:an

    Xk3y funkar INTE heller med Hitachi läsarna, dom är dock väldigt sällsynta här i sverige (vad jag märkt iaf så är det mestadels liteon som dykt upp)
    Tackar då vet jag vilka man ska försöka akta sig för.


    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Beställ den här istället så sparar du dig massor med strul:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1499&xSec=90

    Då lägger du problemet att hitta en passande konsoll till mig. Och tro mig när jag säger att det är en hel del pyssel att sortera ut "rätt" konsoller nuförtiden...
    Grejen är att jag vill göra det själv så man lär sig lite och så tycker jag att det är roligt att mixtra lite med prylarna, sen är det inte helt fel att man sparar lite pengar på det också. Men du har inga tips på hur man gör för att få "rätt" xbox att dela med dig?

  10. #280
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tja

    Undrar en sak, nya spel som tex Syndcate, funkar inte med xk3y som jag har. Finns det en uppdatering som klarar av att läsa nyare spel?

    /T

  11. #281
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tigger1977 Visa Inlägg
    Tja

    Undrar en sak, nya spel som tex Syndcate, funkar inte med xk3y som jag har. Finns det en uppdatering som klarar av att läsa nyare spel?

    /T
    1.20 BETA ska klara dom senaste spelen, men det är en BETA version så den kan ha buggar lite överallt...

    Vilken version är det du har nu? det kan vara så att du måste göra om minneskortet INNAN du uppdaterar till betan (om du har 1.05 eller tidigare)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #282
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag köpte xk3y i november och har inte gjort några uppdateringar sen dess. Hur kollar jag version? Kan man lämna in den till er för 1.20?

  13. #283
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av tigger1977 Visa Inlägg
    Jag köpte xk3y i november och har inte gjort några uppdateringar sen dess. Hur kollar jag version? Kan man lämna in den till er för 1.20?
    Borde gå att se version via menyerna i displaydosan.
    Vi kan uppdatera, men du behöver bara lämna in för uppdatering om du har en gammal firmware nu som hänger sig vid normal uppdatering. Annars gör du det själv. Vi tar 350:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #284
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av tigger1977 Visa Inlägg
    Jag köpte xk3y i november och har inte gjort några uppdateringar sen dess. Hur kollar jag version? Kan man lämna in den till er för 1.20?
    köpte min inklusive installation för ca 2mån sen , har oxå en del små strul med nya spel får dirty disc på tex The Darkness II och en del spel måste ja köra direkt från dongeln ,+ att den inte stänger av displayen. nu har jag varit lite lat på att kolla iofs men
    det måste väll finnas någonslags manual till den , i själva boxen man fick ligger det ju bara en liten lapp o en kabel

  15. #285
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    köpte min inklusive installation för ca 2mån sen , har oxå en del små strul med nya spel får dirty disc på tex The Darkness II och en del spel måste ja köra direkt från dongeln ,+ att den inte stänger av displayen. nu har jag varit lite lat på att kolla iofs men
    det måste väll finnas någonslags manual till den , i själva boxen man fick ligger det ju bara en liten lapp o en kabel
    The Darkness II funkar inte med 1.12 eller tidigare, du måste ha 1.20 BETA för att det ska funka, den versionen är inte stabil ännu så du installerar den helt på egen risk

    Finns ingen manual tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #286
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    The Darkness II funkar inte med 1.12 eller tidigare, du måste ha 1.20 BETA för att det ska funka, den versionen är inte stabil ännu så du installerar den helt på egen risk

    Finns ingen manual tyvär
    ahaa njae bättre att avvakta tills man vet att den är förbi beta stadiet isåfall
    Är det ett problem som man får anta att alla/ de flesta "framtida" spel kommer ha ??

    finns ju iofs x360key forums vet inte om ja får länka så struntar i det men man kan ju kalla det för en online manual om man nu vill . + er såklart

  17. #287
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    ahaa njae bättre att avvakta tills man vet att den är förbi beta stadiet isåfall
    Är det ett problem som man får anta att alla/ de flesta "framtida" spel kommer ha ??

    finns ju iofs x360key forums vet inte om ja får länka så struntar i det men man kan ju kalla det för en online manual om man nu vill . + er såklart
    Ja, jo, det kan man väl kalla för en typ av manual, men finns ingen officiell manual direkt, eller iofs den på x360key forums är väl typ officiell, men ändå inte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #288
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    hittade den "officiella" manualen i dokument form , konstigt att de inte själva printat den eller skrivit länk på boxen , här är den den :

    https://docs.google.com/document/d/1...AKs/edit?pli=1

    (om ja fattat era regler rätt kan ja länka sålänge det inte är till konkurenter eller andra med eget affärsintresse)

  19. #289
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    hittade den "officiella" manualen i dokument form , konstigt att de inte själva printat den eller skrivit länk på boxen , här är den den :

    https://docs.google.com/document/d/1...AKs/edit?pli=1

    (om ja fattat era regler rätt kan ja länka sålänge det inte är till konkurenter eller andra med eget affärsintresse)
    Japp, det är OK att länka till manualer etc. även värdefull information som INTE finns hos någon av våra konkurenter eller dylikt, laddade hem manualen i PDF format och la upp med våran guide, för den som känner för att läsa den på engelska tack för länken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #290
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Fick min xkey uppgraderad till 1.20 igår, samtidigt lade psxcare teknikern in den senaste dashen, nu har jag strul med att xkey inte hittar min hdd och dessutom kan jag inte längre använda handkontrollen till att välja spel.

    Tar kanske 4-5 minuters försök innan jag får dongeln att hitta min hdd, sen måste jag välja spel via displayen.

    En uppdatering var ju nödvändig för att kunna spela dom senaste spelen men vilken jävla strul.

    Nån som har tankar kring detta och kanske en lösning ?

  21. #291
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kör du med en hårddisk som är drivs helt av USB eller med extern ström? Drivs den helt av USB kan det vara så att den får exakt den mängden ström som krävs för att driva den när du kör med kontrollerboxen och det ställer ofta till problem...

    Vad gäller att du inte kan starta genom dashboarden är det lite udda, men kan vara så att teknikern som uppdaterade åt dig glömde testa att det funkade och då även glömt bort att confa xk3yn så att det funkar att köra så...

    Värt att tänka på är också att 1.20 är i BETA stadie i dagsläget, dvs. den är under test och kan därför orsaka den här typen av problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #292
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Har en WD 2TB med extern strömmatning, har inte upplevt dessa bekymmer innan uppgraderingen utan det har funkat perfekt.

    Hade den gamla dashen, där gick man ju in på video och valde iso, läste i denna tråden att på den nya dashen går man in på bilder istället ? Eller är jag ute och cyklar ?

  23. #293
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av warquz Visa Inlägg
    Har en WD 2TB med extern strömmatning, har inte upplevt dessa bekymmer innan uppgraderingen utan det har funkat perfekt.

    Hade den gamla dashen, där gick man ju in på video och valde iso, läste i denna tråden att på den nya dashen går man in på bilder istället ? Eller är jag ute och cyklar ?
    Precis, det har inget att göra med dashen, det har att göra med xk3y mjukvaran, tidigare kunde du använda video, music eller picture, nu kan du bara använda picture (efter att dom la till stöd för att ha omslagen också)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #294
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Då är antagligen ett problem löst, nu vill jag bara veta varför min hdd inte detekteras som innan uppgraderingen

  25. #295
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av warquz Visa Inlägg
    Då är antagligen ett problem löst, nu vill jag bara veta varför min hdd inte detekteras som innan uppgraderingen
    Som jag skrev tidigare, 1.20 är en BETA dvs. det kan finnas buggar som orsakar sådant här... det kan mycket väl också vara glapp kontakt ngnstans, mindre troligt om det funkat felfritt tidigare...

    Vad är det förresten du menar med "4-5 minuters försök" ?? är det att du låter det vara inkopplat i 4-5 minuter sedan startar om konsollen eller vad??

    Du bör kunna se på hårddisken också om den ser ut att arbeta, dvs. blinkar lampan någonting? om den inte blinkar försöker hårddisken/xk3y'n inte kommunicera med varandra, om det blinkar kommunicerar dom...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #296
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Med 4-5 minuter menar jag att jag kopplar in och ur disken, startar om, bläddrar i menyerna, skickar ut trayen mm mm

    Och plötsligt kickar det igång, men vet faktiskt inte varför. Händer även att den hittar hdd för att sen säga att den är frånkopplad

  27. #297
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Känns som mjukvaru bug i 1.20 BETA, ladda hem 1.12 från xk3y.com och installera den istället, se om det funkar bättre för dig då, isåfall har du en bug att rapportera till xk3y teamet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #298
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Ursäkta noob frågan, men då jag inte har behövt ändra firmware själv tidigare, är det bara att ladda ner 1.12 och downgrada, den kommer inte gnälla när jag går från 1.20 till 1.12

  29. #299
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Funkar prima med min iomega 1 tb drive, så jag får väl köra på den då, skitsamma.

  30. #300
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hur är det med Live + XK3Y i dagens läge? någon som blivit bannad?

Sida 10 av 11 FörstaFörsta ... 891011 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  2. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41
  3. X360key
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 02:58
  4. Allmänna PSX SPEL
    By LUNARLUFIA1976 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 13:26
  5. Allmänna mjukvarufrågor XboX
    By kristian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •