Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Spelinstallation med Xk3y och 4 gb HDD

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18

    Spelinstallation med Xk3y och 4 gb HDD

    Halloj!

    Har just införskaffat mig en xbox360 med xk3y och kinectpaketet från vårt kära psxcare.
    Jag håller på att suga ner lite spel medan jag fixar med middagen här hemma och en fråga poppar upp.

    Jag märker att några spel är på två skivor och jag antar att en är installation- och en är spelskiva.

    Hur kommer det att fungera när jag har 4gb modellen på min xbox?
    Installerar den på min externa HDD där jag har mina iso-filer? (Min externa är 250gb så där finns det plats).

    Om någon kan upplysa mig om hur det fungerar rent praktiskt så vore jag tacksam. Den interna HDDn på 4gb kommer givetvis inte räcka långt.
    Sonen är iaf överlycklig atm då han åter igen kan ta upp fajten med Kaos (Skylanders). Där har jag ju givetvis originalskivan.

    Med förhoppning om svar efter att middagen är överstökad. Idag blir det kokt potatis och fiskpinnar. Remouladsås till de vuxna.

    Bon appetit!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Installations skivor brukar oftast kräva 2gb+ minne, det bästa i det läget är att man skaffar en Xbox 360 hårddisk på 250GB/320GB (Det måste vara en hårddisk specifikt för Xbox 360 Slim i ditt fall, det går inte att ta vilken som helst och bara sätta i ett skal på en "vanlig" maskin, det går med RGH/JTAG men inte med Xk3y, flash etc.)

    Det är för övrigt ingen hårddisk i maskinen, det 4GB minnet du har är som ett special USB minne från microsoft

    Många rollspel brukar kunna vara på flera skivor också, då handlar det inte om att man ska installera någon av dom utan det handlar om att du byter skiva mitt i spelet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Tjo!

    Tack för snabbt svar.

    De jag tänker på är Forza4, max payne 3. Om jag inte missminner så är samtliga på 2 diskar.

    Så med microsofts inbyggda 4 gigs så kan man inte spela de spel som kräver installation. Möjligen ett åt gången då. Hur tänkte de där riktigt?

    Så rekommendationen är att bygga upp med en stor hdd? Installeras den i min box eller är det en sån där "kloss" som jag har på min rrod phat.

    Finns det någon hotfix sålänge? T.ex. En usbsticka eller nåt?

    Det kändes faktiskt lite konstigt att det bara är 4 gigs minne i burkarna när vissa spel behöver minst hälften av detta till installation.

    Några tips o trix i ämnet? Eller kanske förtydliganden för att rädda microsofts ansikte.

    Fiskpinnarna var perfekta. Potatisen överkokt. Men hellre det än halvklara antar jag.

    EDIT:

    http://answers.yahoo.com/question/in...9215640AARl8mZ

    Fick lite svar på Yahoo som gör bilden lite klarare.
    Last edited by Loki; 2012-09-18 at 21:22.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    I Forza 3/4 fallet är skiva 2 optional, dvs det är extra bilar/banor du kan installera om du vill, men du måste inte göra det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Allt jag behöver är en Golf MK II. Tut tut wrom wrom!

Liknande diskussioner

  1. DLC & XK3y
    By adangerred in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 20:20
  2. Kinectupdate + XK3y
    By misantroph in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 23:34
  3. xk3y 1.1 R7-2
    By ivve77 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 00:33
  4. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 09:23
  5. Iextreme 1.5, spelinstallation med NXE
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 23:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •