Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Omflasha med xecuter pcb

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    16

    Omflasha med xecuter pcb

    Snabb fråga. Nu när man ska våga sig på det här med att flasha själv. Har läst att det "säkraste" är att flasha om till original, sedan uppdatera dash, och sedan flasha med nyaste cfw.

    Min fråga är gällande original firmware, nu när man bytt ut hela PCBn måste man använda någon specielare som OFW eller är det bara att köra på med den för 0225?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nej ingen särskild. Utan original för 0225 fungerar fint.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    16
    tack för snabba svaret, och om man inte behöver uppdatera dash.. behöver man flasha till original först eller e det bara att flasha över med senaste på direkten?

    jag ser att JF rekomenderar att gå via stock.. men tänkte att er erfarenhet kanske visat att det e skit samma?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    tack för snabba svaret, och om man inte behöver uppdatera dash.. behöver man flasha till original först eller e det bara att flasha över med senaste på direkten?

    jag ser att JF rekomenderar att gå via stock.. men tänkte att er erfarenhet kanske visat att det e skit samma?
    Exakt, det är skit samma, speciellt på din läsare, den påverkas inte av dash update...

    påverkade läsare är:

    *** Tjock Xbox 360 ***
    BenQ, alla modeller/versioner
    Hitachi, alla modeller/versioner
    Liteon, alla modeller/versioner
    samsung, alla modeller/versioner

    *** Slim Xbox 360 ***
    Liteon DG-16D4S FW: 9504
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    16
    Kanske en dum fråga då.. eftersom jag mest läst på om 9504 och dashupdate.

    På vilket sätt påverkar dashupdaten phat modeller? Där har jag inte läst någonting om WP, man behöver väl inte byta PCB på tjockisarna?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    Kanske en dum fråga då.. eftersom jag mest läst på om 9504 och dashupdate.

    På vilket sätt påverkar dashupdaten phat modeller? Där har jag inte läst någonting om WP, man behöver väl inte byta PCB på tjockisarna?
    Det påverkar dom med att dom får ny version, eller att flashningen helt enkelt slutar funka med brända spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    16
    Ah.. men då är det bara att flasha om på nytt efter dashupdaten. Det krävs ingen ny PCB som med slimmen.
    Var lite rädd att de fixat WP för phat'sen med...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    Ah.. men då är det bara att flasha om på nytt efter dashupdaten. Det krävs ingen ny PCB som med slimmen.
    Var lite rädd att de fixat WP för phat'sen med...
    yesbox, det har dom inte ännu iaf vad jag vet inte på samma sätt iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    16
    Snabb fråga.. jag har googlat och googlat och inte hittat något vettigt svar...

    Jag lämnade in min Slim och fick TX replacement PCBn isatt. Nu ville jag uppdatera till 2.0 men när jag försöker följa instruktionerna för att läsa ut min key (Dvdkey32 -> slim key -> No -> power cycle) så går det inte. I guiden var det metoden för original pcbn.. jag antar något skiljer med TX PCB:n.

    Jag fick inte key:n med mig hem efter den var inlämnad hos er på psxcare. Och den behöver jag för att uppdatera till 2.0
    Så frågan är.. med min tx replacement pcb.. hur skapar jag dummy.bin filen med keyn?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    Snabb fråga.. jag har googlat och googlat och inte hittat något vettigt svar...

    Jag lämnade in min Slim och fick TX replacement PCBn isatt. Nu ville jag uppdatera till 2.0 men när jag försöker följa instruktionerna för att läsa ut min key (Dvdkey32 -> slim key -> No -> power cycle) så går det inte. I guiden var det metoden för original pcbn.. jag antar något skiljer med TX PCB:n.

    Jag fick inte key:n med mig hem efter den var inlämnad hos er på psxcare. Och den behöver jag för att uppdatera till 2.0
    Så frågan är.. med min tx replacement pcb.. hur skapar jag dummy.bin filen med keyn?
    Du öppnar läsaren, trycker switchen åt andra hållet så du låser upp den, sen trycker du intro/device id tryck därefter på 0x8C knappen, detta låser upp skrivskyddet, trycker du nu read får du ut din nyckel etc. annars kan du skicka ett mail till oss med serienummret på din läsare så får du det vi läste ut första gången
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    16
    ahh så lite-ofw fungerar på samma sätt som dummy filen?

    Tack för hjälpen.. har flashat om till stock nu och fått ut keyn. Nu ska jag bara uppdatera dashen och upgrade till 2.0!
    Det var inte alls så farligt svårt som jag inbillat mig.. men hade inte klarat det utan all hjälp man fått här senaste veckorna

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    ahh så lite-ofw fungerar på samma sätt som dummy filen?

    Tack för hjälpen.. har flashat om till stock nu och fått ut keyn. Nu ska jag bara uppdatera dashen och upgrade till 2.0!
    Det var inte alls så farligt svårt som jag inbillat mig.. men hade inte klarat det utan all hjälp man fått här senaste veckorna
    Ja, Dummy.bin är en genererad fil baserad på key.bin, identify.bin och inquiry.bin alltså, det är inte en full mjukvaru dump utan den ihop byggd sådan med delar från mjukvaran
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. xecuter 3 ce
    By kind man in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 19:26
  2. Skillnad på gamla Xecuter 3 chipet mot nya Xecuter 3CE?
    By Joukko in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:43
  3. xecuter 2.3b
    By stefan68 in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-19, 09:02
  4. e-xecuter 2
    By Finkeln in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 00:10
  5. Xecuter 2.1
    By carlitoman in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 16:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •