Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Bränna PSX spel och vart hittar jag programvara som bränner i 1x ???

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17

    Bränna PSX spel och vart hittar jag programvara som bränner i 1x ???

    Hej trodde den här sektionen rörde psx eftersom ps2 har en egen men det verkar som alla diskuterar ps2 härinne. Hursomhelst så hittar jag inget svar på min fråga som lyder: Vart kan jag hitta ett brännarprogram(till win7)som bränner i hastigheten 1x ?? Jag har testat Nero, Ashampoo, GEAR, Cdrwin och inget av dessa har alternativet 1x i hastighet vilket resulterar i att jag fortfarande inte lyckats bränna ett enda spel till mitt chippade psx. Ser fram emot svar. Jag är lite bakåtsträvande i min konsollutforskning och var inte med när det begav sig med PSX, därför min okunskap.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du behöver inte bränna spel i 1x
    Du kan gott bränan i 40x om du har stöd för det i din brännare & skivorna klarar det

    Det var på stenåldern när man kunde bränna max 4x det var att rekommendera <3
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Tack för svar. Men varför får jag inget att fungera då?? Är det något speciellt märke på mediet jag bör använda or what?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jack_Nepacha Visa Inlägg
    Tack för svar. Men varför får jag inget att fungera då?? Är det något speciellt märke på mediet jag bör använda or what?
    Har du chippat maskinen till att börja med? och har du gjort det själv? isåfall; se över punkterna så att du lött rätt...

    Kan även vara så att lasern inte är någe vidare bra i din PSx
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Jack_Nepacha Visa Inlägg
    Tack för svar. Men varför får jag inget att fungera då?? Är det något speciellt märke på mediet jag bör använda or what?
    Om du kunnat spela brännda spel o äldre brännda fungerar så prova:
    1. ladda ned IMGBURN . com som är gratis.
    2. Köp vettiga skivor ( Verbatim DVD-R för Ps2, Verbatim CD-R för Ps1 och Verbatim DVD+R DL för 360 )

    En liten tumregel ( Använd inte skivor som gjort kassettband på 80/90 talet *Basf, TDK, Traxdata, Maxell, Fujifilm med mer... )
    Last edited by Pendragon; 2011-10-10 at 07:14.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om du kunnat spela brännda spel o äldre brännda fungerar så prova:
    1. ladda ned IMGBURN . com som är gratis.
    2. Köp vettiga skivor ( Verbatim DVD-R för Ps2, Verbatim CD-R för Ps1 och Verbatim DVD +/- DL för 360 )

    En liten tumregel ( Använd inte skivor som gjort kassettband på 80/90 talet *Basf,TDK,Traxdata,Fujifilm med mer... )
    DVD + R DL är det för 360, du kan inte använda antingen eller... - skivorna kan du inte sätta layerbreak på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Tack för svar!
    Maskinen är chippad, lödningarna måste sitta kvar för tidigare backups har funkat(sådana som jag inte bränt :P )och funkar fortfarande felfritt. Senaste jag testade att bränna var en TDK (som även den tidigare fungerande backupen är bränd på) i Imgburn men icke sa nicke! psxen läser jättekort stund och stannar bara av sen. Jag fick också meddelandet sist att insert a Playstation disc. Lasern borde ju vara ok eftersom den läser tidigare backups och originalskivor utan problem. suck å stön...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Gå över till Verbatim och gärna Printable skivor så kommer det nog med 98% säkerhet fungera om din brännare inte är mer än 2 år gammal och även den uppdaterad med senaste mjukvaran
    Alltså CD-R på Ps1 spel
    DVD-R på Ps2 samt Film.
    DVD+R DL ( Xbox 360 ) *Ja sorry Swizz, jag somnade nästan när jag skrev sist
    Last edited by Pendragon; 2011-10-10 at 06:59.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Vart hittar man bra releaser?
    By TheLithium in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 55
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 22:06
  2. vart hittar man spel??
    By Rokko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 00:38
  3. Vart hittar man BIOS
    By savior_snake in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 20:20
  4. Vart hittar ni era nedladdningar?
    By oheimeryd in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-25, 10:19
  5. Vart hittar man 3.2 ?
    By kby71 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 18:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •