Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Disc unsupported, gammal version av ACB. Risk för flaggning?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Disc unsupported, gammal version av ACB. Risk för flaggning?

    Hej,

    Jag flashade min konsol i veckan med nyaste LT+ 2.0. Igår råkade jag dock stoppa in Assassins Creed Brotherhood som brändes ut när den kom, dvs förra hösten. Ovetandes om att nya AP. 2.5 checkar aktiverats på titeln. Spelet startade inte, och felmeddelandet löd "Disc unsupported". Testade även att installera spelet till hårddisken, med samma resultat. Kommer detta att resultera i en eventuell flaggning/ban? eller har LT+ 2.0 fortfarande kvar "skyddet" mot dåligt/icke korrekt brända/patchade spel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det har alltid varit aktivt på det spelet, bara det att du förmodligen hade rätt patchar för den dash version du hade då...

    Det kan komma att banna dig ja... men bränn om spelet med rätt patchar (kolla den med ABGX360 så fixar den åt dig)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för svaret!

    Har nu patchat om spelet och bränt ut det. Allt fungerar som det ska. Dock så antar jag att maskinen är flaggad och får väl undvika att koppla upp mig mot live hädanefter

  4. #4
    dragonslayer Guest
    kolla med XVAL 2.0

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Var med om samma sak, för ett tag sedan på båda Black Ops och AC:Brotherhood. Xval kommer säga Failed AP2.5 / AP2.6 checks så det är en tolkningsfråga vad som kommer ske även orginal 360's har varit med om detta... fel skråma på fel sektor av skivan kommer resultera i att AP2.5/2.6 checken triggas och därav dyker felmeddelandet upp, så jag håller tummarna som du att man inte blir flaggad för ban pga detta

Liknande diskussioner

  1. För stora bilder (Unsupported data)
    By Bajen13 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 22:16
  2. Risk för uppdatering nu lr????
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 17:41
  3. Unsupported kernel!!??
    By CoreyTheMaggot in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 11:19
  4. Installera superdisc på xbox när man har en gammal version
    By juffsarn in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 18:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •