Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Messiah pris

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post Messiah pris

    Såg att messiah+installation bokning kostade 2000? Är detta det priset ni kommer att ta eller är det ett preliminärt pris? 2000 verkar lite för dyrt, alla andra affärer jag sett har tagit runt 1300-1500. Sen trodde jag också att ni sa att messiah skulle bli billigare? Channel-tech tar ju tydligen 55£ för endast chippet... förstår att installationen är svår men 2000?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Jaha? Nu har ni höjt priset ÄNNU mer till 2500?! Vad håller ni på med egentligen?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Alla tidiga "gissningar" om pris som vi och andra leverantörer angivit har varit baserade på uppgifter att "Messiah blir billigare än NEO4". Så blev det ju inte...

    Så länge vi varken sett installationsbilder eller fått chip att testa kan vi bara gissa hur lång tid installationen tar. Vi har t.ex. haft NEO-4 installationer som tagit 2-3 timmar pga strul och tidsödande felsökning.

    Vi kommer antagligen inte hinna med efterfrågan oavsett vilket pris vi tar, så vi går ut med ett högt pris nu och sänker när vi känner att vi kan klara av en högre efterfrågan.

    Tycker du det är för dyrt är det tyvärr bara att avvakta. De kunder som varit snabba att förboka till de priser vi angav får chip/montering till det pris som vi angivit vid beställningstillfället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Jahapp, så jag missade bokningen med 15 minuter då. Och då får jag betala 500 kr extra. Känns ju jävligt bra. Nåväl eftersom jag måste ha råd med julklappar också får jag väl vänta några år tills priset gått ner igen, det dröjer väl en 1-2 år sådär misstänker jag?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Inlägg
    35
    Respekt
    23

    Post

    Måste du vara så negativ? Du kan väl iaf vänta tills chippet har släppts så alla vet hur det är att installera och priset spikas?

    Dessutom så är det ingen som tvingar dig att lämna in din ps2a för moddning hos psxcare.
    Det finns faktisk alternativ. ^_^

Liknande diskussioner

  1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  2. Messiah 1 eller Messiah 2 pro??? Vad är skillnaden
    By Alundra_isa in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:56
  3. Nytt pris på PlayStation 2! (Billigare Messiah maskin?)
    By nagy in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 20:53
  4. Messiah pris
    By bladegash in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-06-24, 12:44
  5. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 18:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •