Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem med Jungleflasher!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Problem med Jungleflasher!

    Hej!

    Jag har ett oerhört jobbigt och störande problem. Blir rent av tokig! Problemet uppstår i Jungleflasher när jag ska hitta min läsare (en BenQ). Grejen är den att jag hittar läsaren inne i bios och ibland i Jungleflasher. Hittar ingenting om detta problem. Upplyser er även om att jag är helt grön på det här med flashning men hade tänkt ge det en chans och lära mig detta som jag tycker verkar vara väldigt simpelt förutom detta problem.

    Jag kör via SATA från PC och xboxen som strömförsörjare. Jag gör det här trixet med två fingrar i läsaren för att den ska börja blinka (vet inte vad läget heter). Det känns som jag gör allt rätt men ändå så skiter det sig.

    Att köra BenQ-läsaren som master har jag också testat men då min hårddisk också körs via SATA så blir den jätte seg av någon anledning. Aja nogsnackat, hoppas någon vänlig själv kan hjälpa mig. Kikar in senare ikväll för att kolla om någon har gett något tips!

    Tack på förhand
    LiX

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Troligen har du en inkompatibel SATA chipset, det låter som så iaf

    mitt tips;

    skaffa: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89

    detta borde lösa ditt problem finns även X360USBPRO som löser samma och funkar bra med alla slims också men jag har en känsla av att du vill komma billigt undan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag antog att så var fallet men samtidigt tycker jag det är konstigt när den känner av läsaren. Vad beror detta på? Haha!

    Edit: Kan även tillägga att jungleflasher hittar läsaren ibland och att jag har kommit så långt som till read men där har det tagit stopp.

Liknande diskussioner

  1. Jungleflasher hänger sig...
    By varri in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-26, 13:58
  2. JungleFlasher 0.1.71(98)
    By Svantesson666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 20:53
  3. NY JungleFlasher v0.1.60b
    By mafiaboy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 03:53
  4. Jungleflasher programfel
    By Flumsnack in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 07:09
  5. Ny JungleFlasher 0.1.55
    By mafiaboy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 03:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •