Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: GoD Format vs Uppackat

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13

    GoD Format vs Uppackat

    Har en fundering. Jag kör en JTAG Jasper där jag kör spelen via senaste FSD från extern usb-disk.

    Jag brukar normalt använda Iso2God för att göra om spelen till GOD-format. Dock har jag sista veckorna använt Exiso då Iso2God ej haft stöd för XGD3-formatet (förrän v1.3.6 som kom häromdagen).

    Min fundering är, vad är egentligen skillnaden mellan om man kör i GOD eller bara uppackat? Spelen kommer upp på samma sätt i FSD oavsett format. Finns det för resp nackdelar med ngn av dom?

    // P

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Fördelen med att köra "uppackat" även känt som XEX format är att du kan ändra filer hur du vill när du vill

    Nackdelen är att det kan ta längre tid att kopiera dessa spel om det är mängder av små filer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Oki, tack för snabbt svar (som vanligt )

    // P

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hur gör man med Xbox 1 spel? Försökte öppna en iso fil med Xbox image browser men de funkade inte.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JohanElite Visa Inlägg
    Hur gör man med Xbox 1 spel? Försökte öppna en iso fil med Xbox image browser men de funkade inte.
    Du använder ISO2GOD eller något äldre program...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Förlåt för lite OT, men har lagt in xbox 1 spelen i god. De finns i fsd men dom går inte att starta. Hur gör jag uppdateringen utan xbox live?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JohanElite Visa Inlägg
    Förlåt för lite OT, men har lagt in xbox 1 spelen i god. De finns i fsd men dom går inte att starta. Hur gör jag uppdateringen utan xbox live?
    den hackade xbox 1 emulatorn finns på xbins, du laddar hem den och slänger över på HDDX
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Hej när jag konverterar spel gör jag det alltid till GoD filer men NTSC spel går då inte att starta, fungerar det med XeX filer i så fall vet ni något program att konvertera med? Länka gärna för jag har haft svårt att hitta det innan.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
    Hej när jag konverterar spel gör jag det alltid till GoD filer men NTSC spel går då inte att starta, fungerar det med XeX filer i så fall vet ni något program att konvertera med? Länka gärna för jag har haft svårt att hitta det innan.
    Det ska bara vara att köra med ISO2GOD, ska bli samma oavsett om det är PAL eller NTSC, spelen är från grunden regions låsta, men det ska tas bort med hjälp av Dashlaunch... så kolla att du har det installerat, om det inte fungerar som det ska får jag säga till cOz att undersöka saken närmare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Swizzy, vad heter emulatorn?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JohanElite Visa Inlägg
    Swizzy, vad heter emulatorn?
    Anslut dig till Xbins FTP server och gå till den här mappen: /XBOX 360/emulators/Xbox1/

    Där hittar du filen "xb1_5805_april 2007-hacked-FIXED.rar"

    Ladda hem den, packa upp och lägg innehållet på HDDX:\
    (Mappen Compatibility)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag lyckas inte hitta filen..

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    version 5805 är inte att rekommendera, den kan inte köra burnout 3 t.ex.

    Kör 5829 istället som är den slutgiltiga versionen. Tanka här:

    http://download.digiex.net/Consoles/...2007Hacked.rar

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tack! En sak bara, om jag är inne i file manager i fsd finns det ingen mapp som heter hddx. Det finns endast USB0, Flash och Games... samma sak gäller xemenu

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JohanElite Visa Inlägg
    Tack! En sak bara, om jag är inne i file manager i fsd finns det ingen mapp som heter hddx. Det finns endast USB0, Flash och Games... samma sak gäller xemenu
    Det är för att du inte har en Hårddisk kopplad till Xboxen (Xbox 360 hårddisk)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    tror tyvärr inte det finns något sätt att köra xbox1 emulatorn utan xbox360-hdd. Kan rekommendera att du skaffar valfri 2.5" sata disk (dock max 9.5mm hög) och skruvar in i ett xbox360-hdd chassi. Eftersom din konsol är hackad (jtag/rgh) så går detta bra att göra, man kan ha t.ex. en 1TB-disk, vilket är snäppet ballare än de största microsoft erbjuder (320GB)

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    tror tyvärr inte det finns något sätt att köra xbox1 emulatorn utan xbox360-hdd. Kan rekommendera att du skaffar valfri 2.5" sata disk (dock max 9.5mm hög) och skruvar in i ett xbox360-hdd chassi. Eftersom din konsol är hackad (jtag/rgh) så går detta bra att göra, man kan ha t.ex. en 1TB-disk, vilket är snäppet ballare än de största microsoft erbjuder (320GB)
    det e 4:e steget över ballaste från MS (efter 320 kommer: 500GB, 640GB, 750GB och till sist 1024GB (1TB))
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Oj, vad dum jag känner mig nu.. Men då ligger alltså FSD etc på något internminne, kan jag bara köpa vilken 2.5 disk som helst och formatera sen köra?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JohanElite Visa Inlägg
    Oj, vad dum jag känner mig nu.. Men då ligger alltså FSD etc på något internminne, kan jag bara köpa vilken 2.5 disk som helst och formatera sen köra?
    Antingen intern minne eller din externa hårddisk...

    Du kan mer eller mindre göra så ja, du måste dock efter formateringen även köra ett program som heter "hdd_compat_partition_fixer_v1" för att fixa HDDX
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Lite OT. Jag uppdaterade min Falcon JTAG till 14699 och sedan FSD till 2.2 men FSD hittar inte xgd3 iso-rippar.
    Men den hittar alla gamla spel som ligger i Games-mappen.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xcon74 Visa Inlägg
    Lite OT. Jag uppdaterade min Falcon JTAG till 14699 och sedan FSD till 2.2 men FSD hittar inte xgd3 iso-rippar.
    Men den hittar alla gamla spel som ligger i Games-mappen.
    ISO-Rippar? vad menar du med det?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Uppackade ISO-filer, jag använder Xbox Image Browser.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    normalt ska den hitta alla, bara du talar om för FSD vart dom ligger... (den letar inte helt själv i olika mappar)

    Skulle nog rekomendera att du använder exiso GUI till att packa upp spelen med: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av xcon74 Visa Inlägg
    Uppackade ISO-filer, jag använder Xbox Image Browser.
    Såg att de dyker upp som "XBLA-spel" om jag flyttar dem till /content/0000000000000000/.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    normalt ska den hitta alla, bara du talar om för FSD vart dom ligger... (den letar inte helt själv i olika mappar)

    Skulle nog rekomendera att du använder exiso GUI till att packa upp spelen med: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/
    Tackar, skall testa det.

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    normalt ska den hitta alla, bara du talar om för FSD vart dom ligger... (den letar inte helt själv i olika mappar)

    Skulle nog rekomendera att du använder exiso GUI till att packa upp spelen med: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/
    Tack Swizzy den funka perfekt och snabb var den också.

    Jag löste mitt problem genom att surfa in på FSD:s WebUI och ändrade "Content Location" till "Xbox360" under "Game Lists".
    Där inne kunde man även ändra spelikon, texten, bakgrundsbild för spelet med mera.

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Lånar tråden lite.

    Är det någon skillnad i storlek på disk med GOD vs Extraherat? Jag har beställt en chippad krysslåda och i väntan håller jag på att köra ISO2GOD på ett 20-tal isos. Detta kommer ta längre än lång tid så jag undrar om det är värt det eller skall man köra ExisoGUI? Har förstått att ISO2GOD scrubbar, men är det bara system-update den scrubbar(precis som ExisoGUI verkar kunna göra)? Går ExisoGUI snabbare?

    Kan även passa på att fråga vilket program som är bäst för att föra över xbla filer? Hittat xbox 360 content manager som verkar ok(förutom att det är lite slött). Är det att rekomendera eller skall man bara FTP:a till Content/000000000000 mappen och släppa? Har ingen krysslåda att testa på i nuläget men är lite nyfiken, skall bli skooooj.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    XBLA är bäst att bara FTP:a över och sedan köra XM360 för att fixa filnamn + låsa upp dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Hur bränner jag ett spel som är uppackat?
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 08:01
  2. 16:9 Format
    By penta72 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-25, 00:15
  3. VOB, BUP, IFO format
    By go4it in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 20:19
  4. Dvd rip i iso-format
    By avskedsfest in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 08:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •