Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Gör LT+2.0 någon skillnad på en Jtag-maskin mer än att läsa XGD3-backups?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Gör LT+2.0 någon skillnad på en Jtag-maskin mer än att läsa XGD3-backups?

    Har det någon betydelse på en Jtag-maskin om jag har läsare med LT+2.0 eller inte? Jag har ju möjligheten att skicka över spel direkt till hdd:n över nätverk istället för att läsa dem i läsaren och att gå online är givetvis helt uteslutet.
    Anledningen till undran är att det satt en GDR-3120L som original vilken inte läste ett skit och nu har jag en spoofad gammal samsung-läsare i den, och det gick väl inte att spoofa nu med alla skydd som blivit aktiverat?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Har det någon betydelse på en Jtag-maskin om jag har läsare med LT+2.0 eller inte? Jag har ju möjligheten att skicka över spel direkt till hdd:n över nätverk istället för att läsa dem i läsaren och att gå online är givetvis helt uteslutet.
    Anledningen till undran är att det satt en GDR-3120L som original vilken inte läste ett skit och nu har jag en spoofad gammal samsung-läsare i den, och det gick väl inte att spoofa nu med alla skydd som blivit aktiverat?
    Radera spoofdatan i keyvault så kan du sätta i vilken DVD du vill

    Det gör ingen skillnad med LT 2.0/LT+ 2.0 annat än XGD3 stödet (backup stöd då)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Radera spoofdatan i keyvault så kan du sätta i vilken DVD du vill
    Hmm, överkurs direkt =)
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det gör ingen skillnad med LT 2.0/LT+ 2.0 annat än XGD3 stödet (backup stöd då)
    Men då fungerar det att låta den gamla sitta i och skicka över spel över nätverk?
    Tackar för snabba svar =)
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Läsa Jtag X360 320gb hdd i PC
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 12:40
  2. jtag + nya updateringen (xgd3 stöd) = problem?
    By tqila in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-07, 11:04
  3. jtag-kopiera över backups från skiva till extern hdd
    By sagittariuz in forum Chatta i våra live chatkananaler på IRC (QuakeNet och EFNET, kanal #PSXCARE)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 22:23
  4. Jtag + Kinect + 12611 = Kan inte läsa spelskivor
    By alvess in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 17:21
  5. Title updates försvinner mystiskt på en JTAG maskin.
    By anden1 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 14:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •