Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Ny dashboard 2.0.13604.0

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17

    Ny dashboard 2.0.13604.0

    Någon som vet om det är lugnt att uppdatera till den?

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    avvakta tills det är undersökt mer, men det är väl bara i US den rullats ut nu?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nix, även här i europa finns den, jag installerade precis den på min omoddade slim
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Jag har Ixtreme som kom innan 2.0 Ixtreme LT+ 1.9 jag har lirat Arkad spel som jag köpt online och XGD2 SPEL tills för 2 dagar sen går det fortfarande att gå online på Xbox Live precis som innan med ixtreme LT + 1.9 om jag håller mig inom dessa gränser alltså jag rör inte XGD3 spel samt AP 2.5 ?

    Med andra ord kan man pula in updaten och vara " så safe som det går som innan aldrig 100% vet " har ni fått något svar på det ännu eller någon som testat ?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Swizzy,

    Du lägger väl in den i ditt fina uppdaterings paket?

  6. #6
    dragonslayer Guest

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Swizzy,

    Du lägger väl in den i ditt fina uppdaterings paket?
    Såklart fixar det alldelles strax, vart lite mycket o göra igår bara ...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Japp, Men jag kör JTAG så jag vill använda Swizzys paket

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Japp, Men jag kör JTAG så jag vill använda Swizzys paket
    Du menar att du vill använda det i min CMD Freebooter? det kommer få vänta tills det kommer en ny version av fbbuild
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Just det! Men ok men kan jag få in den ändå på min JTAG box? Eller bara vänta på CMD ?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Just det! Men ok men kan jag få in den ändå på min JTAG box? Eller bara vänta på CMD ?
    Du måste vänta på att fbbuild släpps med ny version som stödjer 13604, därefter kommer jag göra en ny version av cmd freebooter som stödjer det också och är färdigt att använda...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Hur lång tid brukar det ta innan det avgörs om updaten är safe eller ej? Har precis öppnat upp lådan för att flasha med 2.0.. men känns jobbigt om man ska behöva göra om allt för att uppdatera dashen om bara någon dag igen...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    Hur lång tid brukar det ta innan det avgörs om updaten är safe eller ej? Har precis öppnat upp lådan för att flasha med 2.0.. men känns jobbigt om man ska behöva göra om allt för att uppdatera dashen om bara någon dag igen...
    Vi på PSXCare har testat på en tjockis liteon, inga problem där...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    och det är inget som kan komma i efterhand då? isåfall kan jag uppdatera tjockisen redan nu, men vore dumt att dra på sig en ban när man klarat sig så länge!

  15. #15
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Har dunkat in den, har inte märkt något.....Väntar lite med att uppdatera min slim dock kommer väl en BANwave snart :=)

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    och det är inget som kan komma i efterhand då? isåfall kan jag uppdatera tjockisen redan nu, men vore dumt att dra på sig en ban när man klarat sig så länge!
    Nej, det borde inte komma något i efterhand, annat än eventuell ban...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Är den här dashboarduppdateringen samma sak som den här stora höstuppdateringen av MS som folk pratar om?

    Har en fet Xbox med iXtreme 1.6 (har patchat ner mina spel till wave 3 tills det där AP25 kom, sen har den bara stått och samlat damm) och tänkte skicka in den för att få LT+ v2.0, men vad jag förstått så försvinner flashen om man uppdaterar dashboarden? Så om jag ändå ska få den flashad snart kan jag lika gärna lägga in dashboarduppdateringen via USB nu på en gång? Live bryr jag mig inte om, och har den inte uppkopplad. Eftersom jag spelat fulpatchade spel innebär det väl en instant ban ändå.

    Men vad jag liksom vill komma fram till är, jag vill ju inte skicka in den nu för flashning ifall det kommer ännu en uppdatering (denna stora höstupdate?) snart från MS och bli tvungen att skicka in den för flash en gång till sedan.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Är den här dashboarduppdateringen samma sak som den här stora höstuppdateringen av MS som folk pratar om?

    Har en fet Xbox med iXtreme 1.6 (har patchat ner mina spel till wave 3 tills det där AP25 kom, sen har den bara stått och samlat damm) och tänkte skicka in den för att få LT+ v2.0, men vad jag förstått så försvinner flashen om man uppdaterar dashboarden? Så om jag ändå ska få den flashad snart kan jag lika gärna lägga in dashboarduppdateringen via USB nu på en gång? Live bryr jag mig inte om, och har den inte uppkopplad. Eftersom jag spelat fulpatchade spel innebär det väl en instant ban ändå.

    Men vad jag liksom vill komma fram till är, jag vill ju inte skicka in den nu för flashning ifall det kommer ännu en uppdatering (denna stora höstupdate?) snart från MS och bli tvungen att skicka in den för flash en gång till sedan.
    Stora höst updaten brukar komma i november, ungefär samtidigt som Call of duty spelen släpps den här uppdateringen var bara en liiten uppdatering...

    Om du ska skicka in den till oss spelar det ingen roll om du uppdaterar innan eller efter, vi brukar nästan alltid uppdatera konsollerna nu för tiden, och det finns risk för att den fastnar mitt i uppdateringen och gör det jobbigare för oss om du har en BenQ eller en Liteon spoofad samsung, i båda fallen fastnar den mitt i uppdateringen (under omflashning)

    BenQ problemet brukar du kunna lösa själv (genom att starta konsollen, ejecta trayen, dra ut ström kabeln och sätta i igen för att sedan starta med trayen halvvägs in)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Har en vanlig Liteon såvitt jag vet. Tror jag avvaktar tills den där höstuppdateringen kommer ändå, behöver egentligen inte Xboxen spelklar förrän 11/11/11 :P

    Tack för svaret!

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Uppgraderade nyligen en väns box med 2.0 och dunkade i 13604 dash o den fungerade fint
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Nya dashboard
    By djesko in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 23:07
  2. MS Dashboard???
    By CoreyTheMaggot in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-31, 11:07
  3. Evo-X dashboard?
    By goran in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 18:58
  4. Dashboard?
    By Joxter in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 03:01
  5. ¿Dashboard¿
    By crusher88 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-11-02, 09:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •