Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: DSi eller 3DS?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    69
    Respekt
    23

    DSi eller 3DS?

    Har ett par frågor gällande Nintendo 3DS & Dsi. Vilken av dessa bör jag satsa på i julklapp till barnen? (2 killar, 8 samt 10 år). Ett måste är att jag kan köra nedladdade spel på den utan några större problem och att risken är minimal att enheten blir obrukbar pga. problem med flashkortet/inkompabilitet och kop.skydd.

    Vet att man i dags datum endast kan köra NDS-spel på 3DS med kort som DSTWO (gör mig inget) men jag antager att det bara är en fråga om när de löser detta?.

    Skulle uppskatta om någon med mer kunskap i området kunde råda mig vilket som skulle vara bäst, & i så fall kanske till och med kunna rekommendera vilket kort som är bäst/säkrast.

    mvh: Grantrytare

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Personligen skulle jag väl köra med DSi då den har bättre batteri tid och 3DS inte har några spel som direkt lockar mig just nu iaf

    DSTwo eller Acekard2i är dom flashkorten jag brukar rekomendera, det beror lite på vad man prioriterar, DSTwo klarar liksom mer än Acekard2i t.ex. har du där en media spelare som kan spela upp filmer utan konvertering, du har en GBA emulator, en SNES emulator och mycket mer, på Acekard2i har du mer eller mindre bara spel... det är en lättare meny på Acekard2i än vad det är på DSTwo, men som sagt du kan då bara spela spel och spela upp film du måste konvertera till ett special format... samt kan du spela upp MP3 musik
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    DSTwo låter helt klart som det bästa alternativet, till 3DS iaf. Är risken stor att man gör konsollen ospelbar då flashkorten trots allt inte är gjorda för 3DS från början eller är risken försumbar jämförelse med DSi:n?.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av grantrytare Visa Inlägg
    DSTwo låter helt klart som det bästa alternativet, till 3DS iaf. Är risken stor att man gör konsollen ospelbar då flashkorten trots allt inte är gjorda för 3DS från början eller är risken försumbar jämförelse med DSi:n?.
    Det är nog rätt omöjligt att göra konsollen ospelbar pga flashkortet.

    Däremot måste man ha lite koll så man inte råkar få sin konsoll uppdaterad innan man uppdaterat kortet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    OK.. låter helt klart som att jag snart får göra en beställning på 2 st DSTWO- kort samt minnen från er. Innan jag köper dessa samt 3DS:erna är det något jag behöver kolla upp eller är det bara att köpa första bästa konsoll?

    Ber så mycket om ursäkt i förhand för noobiefrågorna.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grantrytare Visa Inlägg
    OK.. låter helt klart som att jag snart får göra en beställning på 2 st DSTWO- kort samt minnen från er. Innan jag köper dessa samt 3DS:erna är det något jag behöver kolla upp eller är det bara att köpa första bästa konsoll?

    Ber så mycket om ursäkt i förhand för noobiefrågorna.
    i skrivande stund finns det inga begränsningar jag känner till, DSTwo ska funka med alla 3ds mjukvaror som finns ute just nu (om det inte kommit någon nyligen som jag totalt missat pga alla nyheter kring Xbox 360)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Funderar på att köpa ett 3ds till dottern i julklapp, går de att köra vanliga ds spel på 3dset genom flash kort? Och bara koppla bort 3D funktionen. Kan man även koppla bort så wifi och internet inte är igång så nintendot inte uppdateras om dottern använder det?
    Är de stor skillnad på skärmstorleken på 3ds och Nintendo xl?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Funderar på att köpa ett 3ds till dottern i julklapp, går de att köra vanliga ds spel på 3dset genom flash kort? Och bara koppla bort 3D funktionen. Kan man även koppla bort så wifi och internet inte är igång så nintendot inte uppdateras om dottern använder det?
    Är de stor skillnad på skärmstorleken på 3ds och Nintendo xl?
    Du kan köra vanliga ds spel med flashkortet. Du kan inte köra 3d-spel från flaskkort än.
    Vet inte om det går att koppla bort 3d-funktionen eller wifi.
    XL har rätt mycket större skärm än 3ds och dsi. Kommer inte ihåg siffran, men googlar man lite lär man hitta data på båda utan problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    3D funktionen går att stänga av ja, dock kan din dotter aktivera det igen hur lätt som helst... det är nämligen ett litet skjut reglage på övre skärmen som styr 3D effekterna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. PS3 Nu eller senare USA eller Svensk
    By Robotach in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 15:03
  2. Lys Diod enkelt eller svårt?? Billigt eller dyrt??
    By olssson in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 19:07
  3. Behöver en guide eller tips eller nåt.
    By Kirabira in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 23:21
  4. fel på chipning eller laser eller......?
    By twoheadedboy in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 17:52
  5. X-ecuter eller OpenXbox eller båda?
    By chiper in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-07-20, 14:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •