Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Moddad xbox flaggad pga Ap25. Kan man flytta profilen till en ny xbox utan fel?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Moddad xbox flaggad pga Ap25. Kan man flytta profilen till en ny xbox utan fel?

    jag har två xbox 360 enheter. Den ena är orörd och används mestadels, men den andra är flashad med ixtreme och används ibland när mina två söner vill spela på varsitt håll.

    Den flashade har inte varit kopplad till internet och innan den flashades upp till Lt2.0 så har nog en av mina söner haft i en ap25 kopia i den. När vi kopplade samman de två i nätverket för att köra Left4Dead2 (2 st original skivor) via SystemLink så glömde vi koppla ur internet från routern. Båda boxarna gick ut på nätet och uppgraderade spelet till senaste nivå och allt var frid och fröjd.

    Vi har våra profiler på usb-minnen och nu när vi försöker flytta en profil från den moddade xboxen till den orörda xboxen så får vi meddelandet att det inte finns någon profil på minneskortet. När vi kollar innehållet så står det "profile corrupt". Vi trodde det var usb-minnet som var fel på så vi testade på ett nytt minne men det är samma sak.

    Går det på något sätt att flytta över en profil utan att den blir korrupt från den moddade boxen till en orörd, eller måste vi köpa en ny xbox för detta? Grabbarna är ju så rädda om sina achievement points...

    Tacksam om någon kunde skapa klarhet kring detta problem.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ukiome Visa Inlägg
    jag har två xbox 360 enheter. Den ena är orörd och används mestadels, men den andra är flashad med ixtreme och används ibland när mina två söner vill spela på varsitt håll.

    Den flashade har inte varit kopplad till internet och innan den flashades upp till Lt2.0 så har nog en av mina söner haft i en ap25 kopia i den. När vi kopplade samman de två i nätverket för att köra Left4Dead2 (2 st original skivor) via SystemLink så glömde vi koppla ur internet från routern. Båda boxarna gick ut på nätet och uppgraderade spelet till senaste nivå och allt var frid och fröjd.

    Vi har våra profiler på usb-minnen och nu när vi försöker flytta en profil från den moddade xboxen till den orörda xboxen så får vi meddelandet att det inte finns någon profil på minneskortet. När vi kollar innehållet så står det "profile corrupt". Vi trodde det var usb-minnet som var fel på så vi testade på ett nytt minne men det är samma sak.

    Går det på något sätt att flytta över en profil utan att den blir korrupt från den moddade boxen till en orörd, eller måste vi köpa en ny xbox för detta? Grabbarna är ju så rädda om sina achievement points...

    Tacksam om någon kunde skapa klarhet kring detta problem.
    Den moddade har blivit bannad, det gör att den låser alla profiler hela tiden... du kan låsa upp dina profiler... dock är jag osäker på om du kan ta bort "låsningen" på maskinen, alltså göra så att den inte låser dina profiler hela tiden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok, så om jag får tag i en ny xbox så kan jag flytta över hårddisken? Den är inte flaggad på något sätt utan boxen är den som är flaggad?

Liknande diskussioner

  1. Flytta DUO-X2 chip till annat xbox
    By plaincollar in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 09:59
  2. Error 13 efter byte till 300 Gb disk på moddad XBOX
    By himi in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 22:10
  3. Flytta savegames från Xbox org till xbox360 Org.
    By Oek in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 09:45
  4. Flytta hårdisk från Xbox till PC
    By vinninga in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 17:28
  5. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 08:30

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •