Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hjälp mig göra världen lite bättre - Xboxen resettar 3ggr

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0

Hjälp mig göra världen lite bättre - Xboxen resettar 3ggr

Hejsan. Jag har under de kommande 2 veckorna tänkt rusta upp min gamla Xbox rejält för ett nobelt syfte - att donera den till ett boende för personer som hamnat utanför samhället. Min mor jobbar där och säger att ekonomin är så dålig att de knappt har råd med någon underhållning. Det finns 3 TV-apparater och bokstavligt talat inget mer, inte ens en kortlek, och detta för personer som måste befinna sig där dygnet runt.

Så jag tänkte piffa upp min Xbox med så mycket underhållning som det bara går, problemet är bara att jag kommer behöva teknisk hjälp med detta då jag inte kommer ihåg något om hur man grejar med Xboxen.

Problem 1: Fixa så att den inte resettar sig när man startar den. Den resettar 3ggr och lampan längst fram blinkar sen grönt/rött.

Det händer inte varje gång, men jag tycks komma ihåg att det har med chippet att göra, att det lossnar lite då och då, vilket gör att man måste, ja, slå den för att den ska fixas, och det är inget jag vill att dessa personer ska behöva hålla på med.

Ställ frågor om det behövs. Jag har för mig att den är chippad med ett fysiskt chip. Är det "d0" som spökar månne?

Ska även fixa så att den blir väldigt enkelt och intuitiv att använda. Har ett rätt modernt XBMC på den redan, men kommer behöva hjälp med att fixa bilder och menyer till allt på den.

dragonslayer Guest
    det du beskriver kallas FRAG - Flashing Red And Green

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, någon anslutning till chippet måste troligen lödas om.

Utöver det så kommer vi inte längre än så här innan du skruvat isär boxen och tittat/tagit bilder e.dyl
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Helt ny i PSP världen behöver lite hjälp
    By MinneGrey in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 07:11
  2. Wiikey (lite bättre)
    By Dark2 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 16:48
  3. När jag fått xboxen, Vad behöver jag göra?
    By HST in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 18:22
  4. Xboxen bootar om 3ggr sen blinkar den bara rött&grönt
    By Trayser in forum Xenium Support
    Senaste inlägg: 2004-09-18, 14:41
  5. boxen hänger sig när jag resettar
    By blaze101 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 12:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner