Hejsan. Jag har under de kommande 2 veckorna tänkt rusta upp min gamla Xbox rejält för ett nobelt syfte - att donera den till ett boende för personer som hamnat utanför samhället. Min mor jobbar där och säger att ekonomin är så dålig att de knappt har råd med någon underhållning. Det finns 3 TV-apparater och bokstavligt talat inget mer, inte ens en kortlek, och detta för personer som måste befinna sig där dygnet runt.
Så jag tänkte piffa upp min Xbox med så mycket underhållning som det bara går, problemet är bara att jag kommer behöva teknisk hjälp med detta då jag inte kommer ihåg något om hur man grejar med Xboxen.
Problem 1: Fixa så att den inte resettar sig när man startar den. Den resettar 3ggr och lampan längst fram blinkar sen grönt/rött.
Det händer inte varje gång, men jag tycks komma ihåg att det har med chippet att göra, att det lossnar lite då och då, vilket gör att man måste, ja, slå den för att den ska fixas, och det är inget jag vill att dessa personer ska behöva hålla på med.
Ställ frågor om det behövs. Jag har för mig att den är chippad med ett fysiskt chip. Är det "d0" som spökar månne?
Ska även fixa så att den blir väldigt enkelt och intuitiv att använda. Har ett rätt modernt XBMC på den redan, men kommer behöva hjälp med att fixa bilder och menyer till allt på den.
Bookmarks