Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Question Hjälp

    Jag vet inte om jag skrivit i rätt tråd, ber om ursäkt ifall det är fel.

    Men har en fråga.

    Jag har alltid använt IMG Burn & ABGX360 tillsammans med iXtreme LT.

    Nu funderar jag på att skaffa Xk3y, samt Glitch Hack (när programvara finns).
    Men jag har aldrig kört från hårddisk förut (utan skiva i läsaren), då jag alltid installerat spelen på 360 HD:n först.

    Om man ska köra från hårddisk "ej-orginal"-spel, lägger man bara i filerna på hårddisken istället för att bränna dom?

    Eller hur kör man från hårddisk?

    Lägger man dom filerna man brukar fixa med IMG Burn på hårddisken eller är det dom man kör med ABGX360? Eller kanske båda 2 filerna, eller är det helt andra filer då?


    Tacksam för detaljerande beskrivande svar.

    MVH
    /Yobo1987
    Last edited by Yobo1987; 2011-10-15 at 13:49.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobo1987 Visa Inlägg
    Jag vet inte om jag skrivit i rätt tråd, ber om ursäkt ifall det är fel.

    Men har en fråga.

    Jag har alltid använt IMG Burn & ABGX360 tillsammans med iXtreme LT.

    Nu funderar jag på att skaffa Xk3y, samt Glitch Hack (när programvara finns).
    Men jag har aldrig kört från hårddisk förut (utan skiva i läsaren), då jag alltid installerat spelen på 360 HD:n först.

    Om man ska köra från hårddisk "ej-orginal"-spel, lägger man bara i filerna på hårddisken istället för att bränna dom?

    Eller hur kör man från hårddisk?

    Lägger man dom filerna man brukar fixa med IMG Burn på hårddisken eller är det dom man kör med ABGX360? Eller kanske båda 2 filerna, eller är det helt andra filer då?

    Tacksam för detaljerande beskrivande svar.

    MVH
    /Yobo1987
    du skriver i Xbox delen av forumet, dina frågor handlar om Xbox 360

    Det är HELT olika system mellan Xk3y och Reset Glitch Hack, det första kör du NTFS och lägger ISO filerna i en games katalog t.ex; x:\games\spel.iso

    Med Reset Glitch kör du en mapp med spelet i och lägger det på FAT32, eller så kör du från inbyggda hårddisken i ett så kallat "GOD" format, läs hur det är för "JTAG" så ser du hur det kommer funka (borde vara typ samma)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Smile

    Ber om ursäkt om jag skrev i Xbox delen, då jag har Xbox 360.

    Dock känns det oartigt att byta tråd, då någon tagit sej tid att svara.

    Men om jag förstått dej rätt så lägger jag bara filerna på hårddisken jag använder oavsätt om jag har Xk3y eller JTAG.

    Tack för ditt svar
    /Yobo1987

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobo1987 Visa Inlägg
    Ber om ursäkt om jag skrev i Xbox delen, då jag har Xbox 360.

    Dock känns det oartigt att byta tråd, då någon tagit sej tid att svara.

    Men om jag förstått dej rätt så lägger jag bara filerna på hårddisken jag använder oavsätt om jag har Xk3y eller JTAG.

    Tack för ditt svar
    /Yobo1987
    Pretty much, men som sagt, JTAG är lite annorlunda format... där extraherar du innehållet från ISO filen istället för att slänga in en hel ISO... det finns även ett format för JTAG's som heter "GOD" det vill säga, "Games On Demand" som då är ett format som Microsoft gjort själva (du kan ladda hem hela spel från Xbox Live, om du betalar för dom... detta kallas "Games On Demand" och är alltså en digital spelskiva kan man säga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Ok, så på JTAG extraherar man alla filer i ISO:n & lägger dom i en mapp på en hårddisk. Medans i Xk3y lägger man bara ISO:n på hårddisken.
    Fungerar alla portabla hårddiskar med Xk3y & JTAG?

    Tack så mycket för dina svar.

    MVH
    /Yobo1987

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobo1987 Visa Inlägg
    Ok, så på JTAG extraherar man alla filer i ISO:n & lägger dom i en mapp på en hårddisk. Medans i Xk3y lägger man bara ISO:n på hårddisken.
    Fungerar alla portabla hårddiskar med Xk3y & JTAG?

    Tack så mycket för dina svar.

    MVH
    /Yobo1987
    Jag känner inte till några begränsningar på det annat än filsystemet... räcker det inte med den här tråden?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Wink

    Ok, tack. Ja, du sa ju att jag postade fel. Dina svar räcker mer än nog.

    MVH
    /Yobo1987
    Last edited by Yobo1987; 2011-10-16 at 20:47.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jo jo, du postade fel, men jag menade inte att du skulle skapa ny tråd, snarare att någon moderator får flytta tråden senare, eller att du postar rätt senare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Unhappy

    Ok, då blev det ett litet missförstånd där.
    En sak jag fortfarande funderar på är varför det är olika filformat som stöds av JTAG (Glitch Hack), respektive Xk3y. Går det inte att använda samma externa hårddisk? Måste man köpa 2?

    MVH
    /Yobo1987
    Last edited by Yobo1987; 2011-10-16 at 20:46.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobo1987 Visa Inlägg
    Ok, då blev det ett litet missförstånd där.
    En sak jag fortfarande funderar på är varför det är olika filformat som stöds av JTAG (Glitch Hack), respektive Xk3y. Går det inte att använda samma externa hårddisk? Måste man köpa 2?

    MVH
    /Yobo1987
    Därför att XK3y emulerar din DVD, alltså den låtsas vara din DVD... medans JTAG är en patchad dashboard som låter dig göra vafan du vill
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Lightbulb

    Jo, det förstår jag.

    Men det är ju fortfarande samma fil (spel) man använder.
    Den ända skilnaden är att i ena fallet är det en ISO & i andra faller är det en extraherad ISO.

    Behöver man 2 olika hårddiskar då med 2 olika filsystem eller kan man använda samma om man har en extern HD?

    Isåfall, kan du rekomendera nån hårddisk (min 2 TB) som fungerar till ändamålet, & ifall den inte passar till båda vet du då några som passar till antingen det ena, eller det andra filsystemet?

    Skulle behöva en HD som fungerar medans jag kör Xk3y, & sen en HD som ska fungera när JTAG kommer ut med ny programvara (Glitch Hack).


    Personligen tittar jag på antingen denna:
    http://www.netonnet.se/art/dator/lag...b/125529.4089/

    ELLER

    Denna:
    http://cdon.se/hemelektronik/extern-...0_2tb-12973522


    MVH
    /Yobo1987
    Last edited by Yobo1987; 2011-10-15 at 13:52.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobo1987 Visa Inlägg
    Jo, det förstår jag.

    Men det är ju fortfarande samma fil (spel) man använder.
    Den ända skilnaden är att i ena fallet är det en ISO & i andra faller är det en extraherad ISO.

    Behöver man 2 olika hårddiskar då med 2 olika filsystem eller kan man använda samma om man har en extern HD?

    Isåfall, kan du rekomendera nån hårddisk (min 2 TB) som fungerar till ändamålet, & ifall den inte passar till båda vet du då några som passar till antingen det ena, eller det andra filsystemet?

    Skulle behöva en HD som fungerar medans jag kör Xk3y, & sen en HD som ska fungera när JTAG kommer ut med ny programvara (Glitch Hack).


    Personligen tittar jag på antingen denna:
    http://www.netonnet.se/art/dator/lag...b/125529.4089/

    ELLER

    Denna:
    http://cdon.se/hemelektronik/extern-...0_2tb-12973522


    MVH
    /Yobo1987
    JTAG kräver FAT32
    Xk3y kräver NTFS

    Du behöver 2 olika hårddiskar personligen kör jag med en WD disk, samma som du länkade till där på CDON den delar jag dock mellan PS3 och JTAG
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Red face

    Ok, tack!!!

    Så WD HD till JTAG.

    Då ska jag bara hitta en HD till Xk3y...

    Nån du rekomenderar?


    Ps... Var kan man föresten se vilket format HD kör?
    Ser inte nånstans om det står FAT32 eller NTFS.
    Behöver som sagt en extern HD med NTFS, då jag har en WD HD med FAT32 (2 TB) redan.

    MVH
    /Yobo1987
    Last edited by Yobo1987; 2011-10-15 at 16:00.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobo1987 Visa Inlägg
    Ok, tack!!!

    Så WD HD till JTAG.

    Då ska jag bara hitta en HD till Xk3y...

    Nån du rekomenderar?


    Ps... Var kan man föresten se vilket format HD kör?
    Ser inte nånstans om det står FAT32 eller NTFS.
    Behöver som sagt en extern HD med NTFS, då jag har en WD HD med FAT32 (2 TB) redan.

    MVH
    /Yobo1987
    Kör med en portabel hdd till xk3y'n, då är det ingen risk att ngt pajar... annars kan det bli massa fel om du sätter i den efter att du har startat upp allting...

    ALLA 2TB hårddiskar är NTFS från början, för att formatera till FAT32 använder du bara programmet guiformat som du finner här: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/guiformat.exe
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post

    Ok, TACK!!!

    Så då är det bara att skaffa valfri 2 TB HD & i sånt fall formatera till FAT32 om man ska använda den med Xk3y.
    Perfekt.

    Är det några specielt man ska tänka på vid formatering? Vid en 2 TB HD vad ska man ha för "Unit Size" (2048?) samt ska man köra "Quick Format" eller låta den ta längre tid?

    Är det nån ide sen när JTAG med Glitch Hack programvaran lanseras att formatera tillbaka till NTSF? För isåfall kan man använda samma HD, om det nu finns nåt sånt program.

    Sen är det bara en sista fråga kvar.
    Angående om att antingen lägga in en ISO i en mapp eller extraherade ISO filer i en mapp.
    Hur gör man om spelet är på flera skivor (DVDs)?

    När det gäller ISO, antar jag att man bara lägger alla ISO filerna i samma map, eller har jag fel?
    Men när det gäller extraherade ISO filer, lägger man alla extraherade filer från alla ISOs i samma mapp då eller gör man nån skillnad på dom & lägger i olika (under)mappar (då i samma huvudmapp)?¨

    Tack för allt, blir nog till att stänga tråden efter ditt svar om det inte dyker upp fler följdfrågor.

    Hoppas poängen kom till användning

    MVH
    /Yobo1987
    Last edited by Yobo1987; 2011-10-15 at 16:56.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobo1987 Visa Inlägg
    Ok, TACK!!!

    Så då är det bara att skaffa valfri 2 TB HD & i sånt fall formatera till FAT32 om man ska använda den med Xk3y.
    Perfekt.

    Är det några specielt man ska tänka på vid formatering? Vid en 2 TB HD vad ska man ha för "Unit Size" (2048?) samt ska man köra "Quick Format" eller låta den ta längre tid?

    Är det nån ide sen när JTAG med Glitch Hack programvaran lanseras att formatera tillbaka till NTSF? För isåfall kan man använda samma HD, om det nu finns nåt sånt program.

    Sen är det bara en sista fråga kvar.
    Angående om att antingen lägga in en ISO i en mapp eller extraherade ISO filer i en mapp.
    Hur gör man om spelet är på flera skivor (DVDs)?

    När det gäller ISO, antar jag att man bara lägger alla ISO filerna i samma map, eller har jag fel?
    Men när det gäller extraherade ISO filer, lägger man alla extraherade filer från alla ISOs i samma mapp då eller gör man nån skillnad på dom & lägger i olika (under)mappar (då i samma huvudmapp)?¨

    Tack för allt, blir nog till att stänga tråden efter ditt svar om det inte dyker upp fler följdfrågor.

    Hoppas poängen kom till användning

    MVH
    /Yobo1987
    Xk3y ska ha NTFS... det är JTAG som ska ha FAT32

    Kör quick format, och låt övriga settings vara som dom är... *förutom vilken enhet som ska formatera såklart*

    I windows kan du formatera till NTFS utan problem men du ska ha NTFS nu, och sedan FAT32 med hjälp av guiformat...

    Hur du gör med fler skivs spel är olika, läs lite i övriga delar av forumet så får du svar kring det xk3y vet jag int hur du gör med flerskivspel då jag inte har någon sådan själv hemma, och det är en väldigt jätte ny färsk produkt

    jao, du lägger spelen:

    x:\games\spel1.iso
    x:\games\spel2.iso
    etc. etc. för XK3y

    Du gör motsvarande med extraherade iso's:
    x:\games\spel1\default.xex
    x:\games\spel2\default.xex
    etc. etc. men detta då för JTAG (reset glitch)

    Låt tråden vara, springer folk och stänger trådar hela tiden dyker det bara upp fler och fler trådar, helt i onödan!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Exclamation

    Ok, men tack ska du ha.

    Självklart är det som du säger NTFS till Xk3y & FAT32 till JTAG (Glitch Hack).
    Blandade ihop dom. Ja, då kan jag köra med samma HD.


    När det gäller ett spel med flera skivor (DVD) tror jag att man bara lägger in ISO filerna (Xk3y) i samma mapp med antingen en 1, 2, 3 eller A, B, C markering efter namnet, då beroende på hur många det är.
    Det är bara när det gäller extraherade ISO filer (JTAG, Glitch Hack) jag är osäker på om man kan lägga alla filer i samma mapp, så länge dom inte skriver över varandra. Men det är förmodligen bara att prova sej fram.

    Är det bara att köra filerna direkt från hårddisken när man lagt in dom, eller måste man göra nåt mer för att det ska funka (oavsätt om det är JTAG eller Xk3y)? Är det samma sak om spelet är på 2 eller fler skivor också?


    Föresten, om man uppdaterat till iXtreme LT + 2.0 & fixar Xk3y till Xbox 360 Slim, & sen installerar JTAG (Glitch Hack) med programvara. Finns det risk att allt nollställs (d.v.s. iXtreme & Xk3y). De då som installerats eller fixats tidigare.

    Behöver man också ha med den externa hårddisken till PSXCare vid JTAG eller Xk3y moddning?

    Sist, men inte minst.
    Jag antar att när man får JTAG (Glitch Hack) med programvara fixad av PSXCare är det klart, så man bara kan köra spel utan skiva från direkten.
    Men om man behöver fler program, är det väl då på samma ställe som man fixar spelen, eller hur?
    Är det på samma sätt man installerar program, att bara kopiera över filer till HD:n? Sen är det bara att köra programmen också, va?

    Å vet inte du, så kan vem som helst svara.
    Bara jag får svar på det som jag behöver veta, av nån som vet...

    Anledningen till att jag frågar, är att jag inte hittar några svar till mina inlägg i forumet.

    Men sen var det inget mer, så... Tack då!!!

    MVH
    /Yobo1987
    Last edited by Yobo1987; 2011-10-16 at 20:45.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jaha, då stänger jag tråden imed att jag inte fått fler svar.

    Tack för den hjälp jag fått, resten får jag försöka hitta svar på nån annanstans...

Liknande diskussioner

  1. Får ej hälp mycke dåligt
    By picko in forum SmartXX Support
    Inlägg: 38
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 21:46
  2. Problem Hälp!
    By Flander in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 20:37
  3. Hälp med Matrix
    By hansol in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 10:25
  4. hälp!?
    By NENEA in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-20, 21:45
  5. Hälp mig!! PS2 backup....
    By Mickey in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-23, 18:06

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •