Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Nätverk och media

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17

    Nätverk och media

    Hej, funderar på att införskaffa ett PS3 för att sedan låta er flasha det. Sen vill jag ersätta min kära TVIX med den. Eftersom man skall undvika att koppla upp sig mot nätet undrar jag om det går att köra den flashade ps3 an i nätverket hemma(lokal nätverksdisk) och om den (med CFW installerat) kan motsvara en TVIX vad gäller uppspelningsmöjligheter. Jag har inte hittat någon info om vilka mediafiler den kan köra med CFW.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inge speciellt extra med CFW'n vad gäller media uppspelning, eller jo... du kan lättare köra filmer och sådär från USB eller interna hårddisken med hjälp av CFW och ShowTime

    Du kan köra den i ditt lokala nätverk utan problem, bara se tilll att skriva fel gateway
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    tack! men har efterforskat lite mer här och förstått att den inte klarar av att köra mkv(fellvette viktigaste containern!!) filer från hdd, iallafall inte med lyckat resultat. Transcoda över nätverket funkar men det vill man ju inte vara med om.. bläh. Hursomhelst så har jag nog beslutat att behålla tvixen . Det är ju ändå spelandet man vill åt på PS3 an!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jack_Nepacha Visa Inlägg
    tack! men har efterforskat lite mer här och förstått att den inte klarar av att köra mkv(fellvette viktigaste containern!!) filer från hdd, iallafall inte med lyckat resultat. Transcoda över nätverket funkar men det vill man ju inte vara med om.. bläh. Hursomhelst så har jag nog beslutat att behålla tvixen . Det är ju ändå spelandet man vill åt på PS3 an!
    Det gör den visst, det har att göra med vilken codec du kör med (du kan t.ex. köra xvid/divx i en mkv men det är inte "standard"), den klarar tyvär bara FAT32 från extern hårddisk dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Så du menar att man kan spela upp mkv med xvid codecen!!? standard för mkv är ju h.264. Ja FAT32 tar ju bort hela meningen med BD iallafall med 1080 men jag hade väl tänkt att köra internt. Fast det här ser ju iofs lovande ut http://www.libav.org/ alldeles fräsch och showtime har ju stöd för hela libav kittet såg jag.
    Last edited by Jack_Nepacha; 2011-10-17 at 22:57.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jack_Nepacha Visa Inlägg
    Så du menar att man kan spela upp mkv med xvid codecen!!? standard för mkv är ju h.264. Ja FAT32 tar ju bort hela meningen med BD iallafall med 1080 men jag hade väl tänkt att köra internt. Fast det här ser ju iofs lovande ut http://www.libav.org/ alldeles fräsch och showtime har ju stöd för hela libav kittet såg jag.
    Det ska gå ja, standarden är inte allt här i världen du kan köra med h.264 i avi också, men man kör det helst i mkv och xvid/divx körs helst i avi
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Ok...tack, varje dag något nytt . Men om du skall köra en bd backup i .mkv med h.264, så måste du ju om konvertera h.264 till en xvid. Det är ju liksom den biten man vill slippa. Då kan man ju lika gärna remuxa den till en .VOB i VirtualDub med bibehållen kvalle. Men som sagt, det är ju konverterandet/remuxandet man vill slippa. Men libavs nya paket kanske har bättre stöd för .mkv i showtime? Vi får väl se... om inte annat så är det något som helt klart kommer ge sig till slut. PS3 scenen är ju rätt ny och med den kapaciteten PS3 an sitter på vore det ett under om det inte kommer ett vattentätt .mkv stöd inom kort. Men inte från Sony kan man nog vara trygg över .
    Last edited by Jack_Nepacha; 2011-10-18 at 16:28.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    ... har kört senaste rlsn av showtime från sept 2011 nu och kan bekräfta att jag hittills inte haft några som helst problem med .mkv. Im very nöjd

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 20:15
  2. XBOX Media Player / Media Center?
    By NORDWIND in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 12:19
  3. ? Nätverk/x-box
    By JohanFolke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-11, 15:56
  4. Nätverk i xbox media player
    By jos79 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 18:00
  5. Nätverk och media player
    By Zibob in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 12:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •