Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Liteon Flash med CK3 Connectivity Kit Lite

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Liteon Flash med CK3 Connectivity Kit Lite

    Fungerar det att använda Connectivity kit lite för att extrahera liteon keys?
    Läste någonstans att det krävs rs232 outputen som finns på pro versionen, stämmer det?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Du behöver ett connectivity kitt och x360 usb pro det funkar bäst.

    Vet nån om man kan läsa ut 0401 FW med usb pro?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Du behöver ett connectivity kitt och x360 usb pro det funkar bäst.

    Vet nån om man kan läsa ut 0401 FW med usb pro?
    Japp det kan du utan problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RzrB Visa Inlägg
    Fungerar det att använda Connectivity kit lite för att extrahera liteon keys?
    Läste någonstans att det krävs rs232 outputen som finns på pro versionen, stämmer det?
    Du kan använda CK3 Lite med en CK3 Probe III för att extrahera key från alla modeller av "tjockis" liteons, för slim liteons krävs bara CK3 Lite

    Sen kanske du behöver X360USBPro också för att kunna koppla in den på datorn...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har redan en fungerande SATA setup, har flashat flera Samsung drives, var bara osäker på lite-on men tack för hjälpen!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RzrB Visa Inlägg
    Jag har redan en fungerande SATA setup, har flashat flera Samsung drives, var bara osäker på lite-on men tack för hjälpen!
    Vilken chipset har du?

    Om du ska flasha slim liteons är det nästan ett måste att ha X360USBPro, funkar väldigt sällan med andra chipsets verkar det som... VIA klarar t.ex. inte 0225 och senare, bara 9504...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Det är ett p45 chipset, har ett asus p5q pro moderkort. Men det är en phat jag ska flasha, och om det inte fungerar så inhandlar jag ett USB Pro

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RzrB Visa Inlägg
    Det är ett p45 chipset, har ett asus p5q pro moderkort. Men det är en phat jag ska flasha, och om det inte fungerar så inhandlar jag ett USB Pro
    du behöver i vilket fall som ha en Probe III
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp det kan du utan problem
    Det är alltså inget speciellt man behöver göra bara koppla in i trycka slimkey? Jag får det inte att fungera får can not read slim key. Är det nått speciellt sätt man ska koppla in grejerna till usb pro typ läsaren först osv? Jag lyckades med min 0272 men 0401 vill inte.
    DVD key står inte som Verified i Jungleflasher.
    Last edited by Postal; 2011-10-16 at 11:30.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Det är alltså inget speciellt man behöver göra bara koppla in i trycka slimkey? Jag får det inte att fungera får can not read slim key. Är det nått speciellt sätt man ska koppla in grejerna till usb pro typ läsaren först osv? Jag lyckades med min 0272 men 0401 vill inte.
    Nope, du ska koppla in den, trycka slimkey, svara nej på frågan om slimunlock... vänta lite... presto! you've got your key

    se till att du har senaste firmwaren för X360USBPro bara, det kan vara så att du har en äldre version som inte funkar så bra med nya slims?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nope, du ska koppla in den, trycka slimkey, svara nej på frågan om slimunlock... vänta lite... presto! you've got your key
    DVD key står inte som Verified i Jungleflasher vid uppstart

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    DVD key står inte som Verified i Jungleflasher vid uppstart
    Troligen för att den inte lyckats dumpa läsaren?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har köpt en Probe 3 och ett connectivity kit lite och har nu försökt flasha min Lite On 93450.
    Efter att jag klickade phatkey och probade mpx01 och power cyclade driven misslyckades phatkey och sen försvann driven.
    Den går inte att hitta i Jungleflasher och den fungerar inte i xboxen. Är den helt förstörd eller finns det ngn chans att rädda den.
    Jag hade inte senaste dash updaten innan försökte flasha eftersom jag ville reverta tillbaks till stock och sen uppdatera, skulle jag uppdaterat innan?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RzrB Visa Inlägg
    Jag har köpt en Probe 3 och ett connectivity kit lite och har nu försökt flasha min Lite On 93450.
    Efter att jag klickade phatkey och probade mpx01 och power cyclade driven misslyckades phatkey och sen försvann driven.
    Den går inte att hitta i Jungleflasher och den fungerar inte i xboxen. Är den helt förstörd eller finns det ngn chans att rädda den.
    Jag hade inte senaste dash updaten innan försökte flasha eftersom jag ville reverta tillbaks till stock och sen uppdatera, skulle jag uppdaterat innan?
    Låter som att du försökt probea på fel punkt... det finns en punkt i närheten (osäker på exakt vilken) men iaf, probear du den med PMT steker du driven
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Okej, jag var väldigt noga men antar att så är fallet. :/ Finns det något sätt att byta ut driven på utan att ha drive-keyn?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RzrB Visa Inlägg
    Okej, jag var väldigt noga men antar att så är fallet. :/ Finns det något sätt att byta ut driven på utan att ha drive-keyn?
    NO DVDKey = NO Games

    Du kan glitcha den och få ut key den vägen, antar att du har en maskin med HDMI?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Maskin utan HDMI, har ett Xenon kort i sig. Men jag har flashat den på psxcare runt juni 2010. Finns det någon möjlighet att DVDkeyn finns sparad där?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RzrB Visa Inlägg
    Maskin utan HDMI, har ett Xenon kort i sig. Men jag har flashat den på psxcare runt juni 2010. Finns det någon möjlighet att DVDkeyn finns sparad där?
    Den ska finnas kvar ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Som jag förstår det av prislistan skulle det kosta 750 kr att få en ny LiteOn drive med fixad firmware som bara är att sätta in och börja använda?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RzrB Visa Inlägg
    Som jag förstår det av prislistan skulle det kosta 750 kr att få en ny LiteOn drive med fixad firmware som bara är att sätta in och börja använda?
    Japp, exakt... då får du skicka din key till oss så vi har något att flasha med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Problemet är ju som sagt att jag inte har någon DVDkey, det var därför jag undrade om den fanns sparad på psxcare.
    Om man nu byter ut sin drive, måste det vara en LiteOn eller skulle det vara möjligt att spoofa en Samsung MS28? Jag struntar helt i Live är redan bannad och spelar bara sp på 360n.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RzrB Visa Inlägg
    Problemet är ju som sagt att jag inte har någon DVDkey, det var därför jag undrade om den fanns sparad på psxcare.
    Om man nu byter ut sin drive, måste det vara en LiteOn eller skulle det vara möjligt att spoofa en Samsung MS28? Jag struntar helt i Live är redan bannad och spelar bara sp på 360n.
    Oh, ok... haha ja, då får du uppge serienummret på den gamla läsaren istället och be oss ta fram nyckeln från det sorry, jag e lite små trött och missade att det var i den här tråden och just du som hade ställt den frågan...

    Det måste vara en liteon ja, du kan tyvär inte spoofa läsare längre, det har inte med livesäkerheten att göra... (längre) det har att göra med huruvida konsollen kommer starta eller inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. X360USB PRO + Xecuter Connectivity Kit 3 Lite Säljes
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-12, 14:25
  2. Misslyckad Lite-on Flash?
    By xxjokerxx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 15:26
  3. lite on flashning connectivity kit måste?
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 16:35
  4. lite on flash i DOS
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 14:43
  5. Jungle flash liteon hjälp.
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 08:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •