Hejsan!
Köpte min Flashade Phat LiteOn (tror jag) från ******* igår, och har väldigt många frågor att ställa till er!
Det är alltså en Xbox 360 Elite 120GB, flashad med senaste iXtreme LT+2.0.
Men nu när jag ser runt i forumet ser jag att många skriver att MS kanske uppdaterar dashboard (?), så då måste jag flasha om?
Blir det verkligen så? Vill inte spendera 350kr varannan månad..
Jag ser också att folk skriver om saker som x3Key, JTAG o.s.v... Vad är allt det?
Förlåt om det här ska vara superklart, men jag har aldrig haft en Xbox 360 förut!
Jag läste på PSXCARES hemsida att man skulle spara något från DVD-läsaren innan man flashade?
Det enda jag fick med mig var ett kvittens på flashen.. Var det något jag verkligen behövde? Vad är det för något?
När man laddar ner spel har jag förstått att man ska använda programmet ABX360 för att patcha spelen, och sen spela live.
Men gäller det här om man bara vill spela på sin Xbox 360 (carrier), och inte live då? Det har väl något att göra med APG25? (Vad är det?)
Sen, vad är ABGX.net för något? Kan ni förklara hur man läser av det? Förstår att det har att göra med om spelet är säkert?
Det finns något där som heter nuke, vad betyder det?
Vad är scenereleaser, PAL, NFSC och liknande?
Runt forumet skriver många om typ olika versioner eller något, t.ex: nu 2209, förut 9528... Något sånt skriver dem, hittar tyvärr inte
tråden just nu. Vet ni vad det är för något?
När jag skulle spela upp en video från en DVD stod det att jag behövde uppdatera, ska jag göra det? Går flashen bort?
Vid vilka uppdateringar går flashen bort, så att den inte längre är moddad?
Samt, det här med PC till Xbox (mapp som är direkt kopplad från PC till Xbox), är det säkert? För där behöver man ansluta till internet.
Routern är i min brorsas rum, jag har bara en NETGEAR-adapter. Kommer det ändå fungera?
Jag förstår att det här är väldigt många frågor och mycket av min text förstår man kanske inte,
men är grymt tacksam om någon kan svara på frågorna!
Tack!
- iRayMan
Bookmarks