Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Lite-On brick - spoof OK ?

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19

    Lite-On brick - spoof OK ?

    Jag har lyckats bricka min Lite-On läsare, och ja - den är verkligen död.

    Har testat att köra Lite-On erase ca 30 gånger på 2 olika datorer (som har flashat flera olika läsare utan problem; BenQ, Samsung Lite-On mfl)

    Tidigare har jag gjort felflasher flera gånger och alltid lyckats "rädda" den - men nu verkar det vara helkört, den kommer aldrig in i 0x72 läge (vendor), den är endast i läget 0x80 eller 0x7f

    Eftersom jag har nyckeln samt flera läsare liggande är det inget större problem att spoofa en av de äldre läsarna - men är det någon som har en uppfattning hur säkert det är ?

    Är det bättre att använda en gammal Lite-On istället för Samsung eller BenQ (med tanke på att min brickade läsare är Lite-On) ?

    Har läst diverse trådar men ingen verkar veta om det egentligen är live-säkert annat än att det borde vara mer riskabelt med spoofade läsare.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det fungerar inte alls med spoofade läsare längre, så får du inte fart på din lite-on så sätter du i en annan lite-on.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Ok, tack för svaret!

    Men du menar att det är OK med en annan Lite-On ? Måste det vara exakt samma modell eller går det bra att ersätta en Lite-On 83850 med en Lite-On 74850 ?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Ok, tack för svaret!

    Men du menar att det är OK med en annan Lite-On ? Måste det vara exakt samma modell eller går det bra att ersätta en Lite-On 83850 med en Lite-On 74850 ?
    Du kan byta en Liteon DG16-D2S med vilken firmware som helst till vilken firmware som helst eftersom du vilket fall som skriver en annan firmware du kan dock INTE använda en DG16-D4S eller DG16-D5S i en tjockis 360, båda dom här modellerna är slim modeller

    Det borde gå att fixa din läsare dock, har du provat MRA? troligen är det så att dina datorer inte vill funka som dom ska, du kör antagligen med VIA chipset? ibland kan det ställa till STORA problem där om något strulat till sig, men prova gärna MRA hacket... det gör att läsaren automatiskt går in i 0x72
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    He, tänkte inte ens riktigt på att DG16-D2S är samma läsare fast med olika firmware, men då ska det ju inte vara några problem :-)

    MRA hacket har jag inte testat - det är mycket möjligt att det skulle fungera, men jag har dålig koll på hur det funkar - fick hjälp med just löd/skär-biten för att få ut nyckeln.

    Men som sagt - det borde ju inte vara några problem att köra min äldre DG16-D2S (74850) istället för min DG16-D2S (83850) - tack för hjälpen.

  6. #6
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Köp en Lizard med Scorpion 2

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Köp en Lizard med Scorpion 2
    Och det skulle lösa problemet hur?

    Lizard med Scorpion 2 gör bara att du kan Phatkey dumpa maskinen, i det här fallet har den blivit brickad pga badflash och vill inte raderas som den ska, då får man testa med att köra MRA hacket som får den att inte ha kontakt med chippet alls och därmed tror det är tomt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. spoof
    By fetjesus in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 18:19
  2. 3.50 spoof
    By SEBBE95 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 22:47
  3. Spoof-hjälp!
    By pnGu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 18:35
  4. semi-brick eller full brick?
    By anders winberg in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 02:47
  5. Spoof
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 11:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •