Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: ABGX360 och XGD3

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20

ABGX360 och XGD3

Hej!

Stämmer det att ABGX360 fortfarande inte stöder XGD3 backups? Är det tanken att man helt enkelt ska vänta med dessa backups tills ABGX360 blir uppdaterat?

Jag har kört alla mina andra backups genom ABGX360 både förre och efter bränning men nu har jag en backup som ABGX360 inte känner igen.

MVH

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://abgx360.net/ <--- inga nyheter kring ny version ännu iaf...

Du får helt enkelt ta och vänta... dom gör nog massa checkar mot ISO'n för att förstå hur den funkar, det är inte så att rom byggdes på en dag, och dom vill inte släppa en app som alla anser vara awesome ur live synpunkt osså visar det grönt när det inte är det ta't lungt och vänta 0800 releaserna är att föredra i skrivande stund, och jag skulle väl egentligen rekomendera att du väntar med XGD3 spel i största allmänhet eftersom c4eva arbetar fram en ny brännar firmware (till specifika modeller) som ska göra det möjligt att bränna ut den 8.7GB stora ISO'n på en 8.5GB skiva
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://abgx360.net/ <--- inga nyheter kring ny version ännu iaf...

Du får helt enkelt ta och vänta... dom gör nog massa checkar mot ISO'n för att förstå hur den funkar, det är inte så att rom byggdes på en dag, och dom vill inte släppa en app som alla anser vara awesome ur live synpunkt osså visar det grönt när det inte är det ta't lungt och vänta 0800 releaserna är att föredra i skrivande stund, och jag skulle väl egentligen rekomendera att du väntar med XGD3 spel i största allmänhet eftersom c4eva arbetar fram en ny brännar firmware (till specifika modeller) som ska göra det möjligt att bränna ut den 8.7GB stora ISO'n på en 8.5GB skiva
    Tackar! Jag väntar =)

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Hej!
    status på detta nu?

jag var inne på abgx360.net men de verka inte stödja xgd3 validering ännu.
    Har samsung dvd i xboxen och LT 2.0.1.

Men sen har jag inte förstått vad som behövs för att bränna ut spelen.
    brännaren jag har är en pioneer DVR 112D

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Finns ingen anledning att lägga tid på en agbx360 just nu, eftersom formatet KOMMER att ändras. AP25 replay data kommer ersättas med diskens profile data. Allt man bränner nu kommer att behöva brännas om igen, och man måste uppdatera sin 360 med kommande iXtreme LT+ 3.0.

Alltså: Dagens XGD3/AP25 rippar är INTE korrekta men fungerar med iXtreme LT+ 2.0, och bara så länge man inte får sin 360 uppdaterad med nya DAE.BIN.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    ok. tackar då vet jag läget!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Finns ingen anledning att lägga tid på en agbx360 just nu, eftersom formatet KOMMER att ändras. AP25 replay data kommer ersättas med diskens profile data. Allt man bränner nu kommer att behöva brännas om igen, och man måste uppdatera sin 360 med kommande iXtreme LT+ 3.0.

Alltså: Dagens XGD3/AP25 rippar är INTE korrekta men fungerar med iXtreme LT+ 2.0, och bara så länge man inte får sin 360 uppdaterad med nya DAE.BIN.
    Vad jag har förstått så kommer inte Hitachi 32-59 behöva LT+ 3.0 för att de ändå ignorerar det som sätts in istället för AP25 replay data? Hur vet man då vilken version av Hitachi man har?

Skulle tex LT+ 2.0 räcka för någon Hitachi 32-59 och bränna och spela på som vanligt som det är nu?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Vad jag har förstått så kommer inte Hitachi 32-59 behöva LT+ 3.0 för att de ändå ignorerar det som sätts in istället för AP25 replay data? Hur vet man då vilken version av Hitachi man har?

Skulle tex LT+ 2.0 räcka för någon Hitachi 32-59 och bränna och spela på som vanligt som det är nu?
    Du vet det genom att läsa på läsaren, eller när maskinen är tillverkad, är den från 2007 brukar det vara 78/79 i dom, annars äldre... men det är ingen 100%:ig garanti
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16
    Så om den är tillverkad 2006 så borde den vara äldre än 78/79 och då är det egentligen inget mer man behöver vänta på? utan en LT+ 2.0 flash räcker och så kan man spela?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Så om den är tillverkad 2006 så borde den vara äldre än 78/79 och då är det egentligen inget mer man behöver vänta på? utan en LT+ 2.0 flash räcker och så kan man spela?
    Ja, men det finns ingen garanti för att läsaren är äldre, dock borde det vara det
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16
    Ok, tack!

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg

Jag har kanske missat det, men vet man när den nya DAE.BIN börjar tryckas ut? Har nåt spel denna i auto-updateringen?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av adangerred Visa Inlägg
    Jag har kanske missat det, men vet man när den nya DAE.BIN börjar tryckas ut? Har nåt spel denna i auto-updateringen?
    Vad menar du? den ny a dae.bin är redan ute, och den är unik för varje konsoll... därför går det inte att använda den till något vettigt längre...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    14
    var kan man ladda ner dae bin filen som man lägger in på hårddisken kopplad till xk3y ?

SKICKAT FRÅN MIN SGS2!!!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av wartech Visa Inlägg
    var kan man ladda ner dae bin filen som man lägger in på hårddisken kopplad till xk3y ?

kör med xk3y mjukvara v1.11 istället, dae.bin är värdelös nu för tiden
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2011
    Respekt
    14
    yes. 1.11 är inlagt. Så dae bin behövs ej ?

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 11:06
  2. jtag + nya updateringen (xgd3 stöd) = problem?
    By tqila in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-07-07, 12:04
  3. abgx360?
    By mireh002 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 18:19
  4. Abgx360?
    By Sebbe20 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 21:51
  5. Fel 404 i ABGX360
    By Beer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 13:47

Bookmarks

Behörigheter