Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Lite snabb information om de senaste 10 månaderna, tack :)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0

    Lite snabb information om de senaste 10 månaderna, tack :)

    Hej. Tänkte bara kolla om någon kan ge mig lite information om vad som hänt på scenen de senaste 10 månaderna.

    "Phat"-konsolerna, de flashas som de alltid gjort vad jag förstått, men hur står det till med Slim-konsolerna? För 10 månader sen gick det bara att flasha den första DVD-läsaren (något med en 9:a i numret) och den andra som fanns gick inte flasha (något med en 2:a i numret).

    Hur många Slim-versioner finns det idag, och måste man använda Kamikaze-metoden på alla, eller hur står det till?

    Behöver ingen superdetaljerad information. Bara hur det står till med Kamikaze-metoden och de modellerna som finns ute. Vill såklart helst undvika den.

    Tack i förväg.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Phat e som förr

    Slim funkar att flasha nästan alla liteon modeller, det finns;
    9504, 0225, 0225u, 0272, 0401 1071 samt en till, denna funkar inte (helt ny modell; DG16-D5S)

    Sen har du Hitachi, den går ännu varken att dumpa eller flasha (0500 heter den firmware versionen)

    Kamikaze används på alla som har winbond krets, på dom med MXIC krets använder man sig av Sputnik360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Hmm okej, så det går alltså inte att "enbart flasha" Slimmarna längre, de som har fått XGD03-uppdateringen (eller vad man nu kallar den)? Utan då måste man köra med antingen Sputnik eller Kamikaze?
    Last edited by Drexon; 2011-10-16 at 15:25.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Hmm okej, så det går alltså inte att "enbart flasha" Slimmarna längre, de som har fått XGD03-uppdateringen (eller vad man nu kallar den)? Utan då måste man köra med antingen Sputnik eller Kamikaze?
    Japp, eller så byter du PCB/kretsen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Det lät jobbigt. :P

    Sista frågan. Jag har fått en del samtal av folk som försökt uppdatera med NHL 12 och fastnat, vilket lett till att konsolen dör. Kräver de att man använder Kamikaze/Sputnik/ny PCB också?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Det lät jobbigt. :P

    Sista frågan. Jag har fått en del samtal av folk som försökt uppdatera med NHL 12 och fastnat, vilket lett till att konsolen dör. Kräver de att man använder Kamikaze/Sputnik/ny PCB också?
    Nja, beror på om det är en slim eller äldre maskin, äldre maskiner kan du utan problem köra vidare med uppdateringen från USB (vanligtvis) och sedan flasha om, vissa maskiner får du starta boxen med trayen halvvägs ut för att den ska gå igenom ordentligt, andra måste du byta DVD helt och hållet eller återställa till original för att sedan uppdatera och därefter flasha om den...

    Uppdateringen du behöver för att lösa problem med just NHL12 är 2.0.13146.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. PSP Inte använt på längre, lite information.
    By tevyn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 11:51
  2. Snabb hjälp med firmware tack!
    By Mpower258 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 01:09
  3. Mitt "Multi X" fungerar inte (snabb hjälp tack)
    By Carpenter in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-21, 22:50
  4. Kom igen - Lite mer information i rubrikerna.
    By Silver2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 12:35
  5. Lite hjälp tack :)
    By Snakebite in forum Fritt Forum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-04-23, 22:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •