Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Ixtreme 1.6 och nya spel?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Ixtreme 1.6 och nya spel?

    Jag har en flashad Xbox 360 med Ixtreme 1.6

    Undrar ifall man kommer kunna spela nya spel som Call of Duty Modern Warfare 3 och Skyrim och liknande med denna version?

    Om jag måste flasha om, vilken version är då senaste som kommer klara av dessa spel?

    Tack för all hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard.ostling Visa Inlägg
    Jag har en flashad Xbox 360 med Ixtreme 1.6

    Undrar ifall man kommer kunna spela nya spel som Call of Duty Modern Warfare 3 och Skyrim och liknande med denna version?

    Om jag måste flasha om, vilken version är då senaste som kommer klara av dessa spel?

    Tack för all hjälp.
    Du måste flasha om, i skrivande stund är den senaste LT+ 2.0, det kan hända att microsoft släpper nytt skydd men det borde dom inte göra förrens efter dom spelen kommit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    När blev Ixtreme 1.8 föråldrat?

    Jag förstår att Ixtreme 1.6 är föråldrat, men av intresse undrar jag bara när det blev det? Exempel på stora spel som finns ute som inte 1.6 klarar av?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard.ostling Visa Inlägg
    Jag förstår att Ixtreme 1.6 är föråldrat, men av intresse undrar jag bara när det blev det? Exempel på stora spel som finns ute som inte 1.6 klarar av?
    Fifa 12, NHL 12, Dead Island, Gears of war 3, Driver SF......... listan är lång

    Alla spel som kräver 13146 eller högre dashboard kräver LT+ 1.9 eller senare för att funka, sen har du även AP25 spelen, dom funkar inte heller på 1.6 (om man inte har rätt typ av läsare; samsung eller gammal hitachi)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Flasha själv...

    Tack för svaren.

    Har funderat på att göra uppdateringen själv, men gillar inte grejen med att man måste öppna upp konsollen, trots att jag sett massa guider om det.

    Finns det något sätt att slippa öppnandet vid uppdatering till nyaste versionen?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard.ostling Visa Inlägg
    Tack för svaren.

    Har funderat på att göra uppdateringen själv, men gillar inte grejen med att man måste öppna upp konsollen, trots att jag sett massa guider om det.

    Finns det något sätt att slippa öppnandet vid uppdatering till nyaste versionen?
    Blaster 360 är ett exempel man kan köra, sen kan man bygga egna liknande grejer... men det är ingenting jag rekomenderar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Tjo,

    Har en polare med en Samsung läsare och nån riktigt gammal Xtreme firmware (inte iXtreme utan den som inte är/var live kompatibel för 5 öre) och normalt bootar allt utan att bråka.
    Funkar inte denna Xtreme-firmware heller med nyare spel? Iofs antar jag att om man uppdaterar dashen som spelet kräver via usb-sticka så skriver den väl över dvd-firmwaren?

    Hare gött boys.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rikard.ostling Visa Inlägg
    Jag förstår att Ixtreme 1.6 är föråldrat, men av intresse undrar jag bara när det blev det? Exempel på stora spel som finns ute som inte 1.6 klarar av?
    Jag uppdaterade till LT+ 2.0 häromdan, hade tidigare Ixtreme 1.6 (eventuellt 1.5?) och kunde t.ex. inte spela Tekken 6 och GTA Episodes from Liberty City (som jag senare köpte original på presentkort för typ halva priset, så det var ändå "ok" ), alltså spel som är över 2 år gamla. (Wave 3?)
    Last edited by rixxraxx; 2011-12-21 at 12:37.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tjo,

    Har en polare med en Samsung läsare och nån riktigt gammal Xtreme firmware (inte iXtreme utan den som inte är/var live kompatibel för 5 öre) och normalt bootar allt utan att bråka.
    Funkar inte denna Xtreme-firmware heller med nyare spel? Iofs antar jag att om man uppdaterar dashen som spelet kräver via usb-sticka så skriver den väl över dvd-firmwaren?

    Hare gött boys.
    Dom senaste spelen har ett helt nytt skivformat, därför kommer inte gamla xtreme funka med senaste spelen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom senaste spelen har ett helt nytt skivformat, därför kommer inte gamla xtreme funka med senaste spelen...
    Ja det är väl XGD3 antar jag du menar? Fast framförallt så gäller det sport-spelen som NHL och Fifa i just detta fall. Dessa är väl inte XGD3 om man kollar t.ex. ABGX.net? Men firmwaren kanske är för gammal ändå?
    Vi får väl testa om inte annat. Men om den vill uppdatera så uppdateras väl även dashboarden?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ja det är väl XGD3 antar jag du menar? Fast framförallt så gäller det sport-spelen som NHL och Fifa i just detta fall. Dessa är väl inte XGD3 om man kollar t.ex. ABGX.net? Men firmwaren kanske är för gammal ändå?
    Vi får väl testa om inte annat. Men om den vill uppdatera så uppdateras väl även dashboarden?
    XGD3 är det ja, jag vet inte varför dom inte funkar men det kan vara något annat som gör det... massor av nya skydd som kommit sedan den firmwaren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    XGD3 är det ja, jag vet inte varför dom inte funkar men det kan vara något annat som gör det... massor av nya skydd som kommit sedan den firmwaren
    Men Fifa och NHL har ju inte "XGD3"-taggen. Vilket jag då antar menas att dom inte har det skyddet, eller? =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Men Fifa och NHL har ju inte "XGD3"-taggen. Vilket jag då antar menas att dom inte har det skyddet, eller? =)
    XGD3 är ett helt nytt skivformat... men nej, dom har inte XGD3...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    XGD3 är väl bara ett sätt att skriva sektorerna tätare på en helt vanlig DL skiva? Det är väl inte ett nytt skivformat?

    Men t.ex. Fifa 12, kräver den att dashen uppdateras till den senaste för att ens boota? Har för mig att jag läst att uppdatering av dash till någon nyare version även tar bort flashningen på läsaren. Jag har själv bara ett par JTAG:s så jag har inte följt med riktigt i flashsvängen. Jag tror att hans dash är 9199 eller liknande.

    Hur som helst, tack för dina snabba svar Swizzy.

    Edit: Hittade precis:

    "FIfa 12 need newest dash witch is 13 599. From dash 13 146 update also updates dvd firmware. So If you have dash 13 146, and updating to 13 599 you will NOT LOSE your LT+, but if you are updating from dash before 13 146, new dash will also update your dvd firmware and you will LOSE your LT+."

    Verkar som att en update skulle radera hans dvd-fw. Aja får kika vidare =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag har inte haft koll alls på hur det funkar (uppdaterade som sagt till LT2 från 1.5/1.6 nyligen), det är alltså risk att jag framöver pajar flashningen om jag lirar nåt spel som vill uppdatera min dash? :O
    Jag har iallafall nu en original-360 (går ju köpa billigt, deals överallt särskilt nu inför jul) och en flashad 360 för att slippa allt krångel med onlinespelande... Borde jtagga men har bara inte blivit av...

    Jag förstår att det finns risk för "vad som helst" när man kör nån form av modifiering, men min tidigare enda källa har varit xbox-scene och det är risk för att det blir lite för tekniskt för mig där. Borde kanske bara läsa mer här på forumet...
    Last edited by rixxraxx; 2011-12-21 at 12:41.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rixxraxx Visa Inlägg
    Jag har inte haft koll alls på hur det funkar (uppdaterade som sagt till LT2 från 1.5/1.6 nyligen), det är alltså risk att jag framöver pajar flashningen om jag lirar nåt spel som vill uppdatera min dash? :O

    Jag förstår att det finns risk för "vad som helst" när man kör nån form av modifiering, men min tidigare enda källa har varit xbox-scene och det är risk för att det blir lite för tekniskt för mig där. Borde kanske bara läsa mer här på forumet...
    Det finns risk för att MS sätter käppar i hjulet igen och flashar om konsollerna, men troligen inte än på ett bra tag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Skyrim

    Vet någon om Skyrim fungerar till iXtreme Lt+ v2.0, alltså senaste versionen av flashningen?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard.ostling Visa Inlägg
    Vet någon om Skyrim fungerar till iXtreme Lt+ v2.0, alltså senaste versionen av flashningen?
    Ja, det funkar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Installera spel på HDD men IXTREME 5x
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 11:04
  2. Lista med spel som fungerar med iXTREME 1.2?
    By user491 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 20:17
  3. Hur gör man så att spel fungerar till ixtreme 1.2
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 15:20
  4. xbox 360 Ixtreme 1.0 - hur vet jag om ett spel fungerar?
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 22:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •