Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xk3y utan DVD-spelare?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Xk3y utan DVD-spelare?

    Hej,

    Jag har sökt både här och på google men lyckas hitta något definitivt svar på dessa frågor..

    1. Är det möjligt att använda Xk3y utan någon DVD-spelare över huvudtaget? T.ex. om man haft sönder spelaren som satt i osv..

    2. Är det möjligt att använda Xk3y med en spoofad spelare? t.ex. att original är lite-on (trasig), därför används en samsung spoofad till lite-on.

    Tacksam för svar! Eller om ni kan länka till där man kan läsa mer om det..

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av guzzard Visa Inlägg
    Hej,

    Jag har sökt både här och på google men lyckas hitta något definitivt svar på dessa frågor..

    1. Är det möjligt att använda Xk3y utan någon DVD-spelare över huvudtaget? T.ex. om man haft sönder spelaren som satt i osv..

    2. Är det möjligt att använda Xk3y med en spoofad spelare? t.ex. att original är lite-on (trasig), därför används en samsung spoofad till lite-on.

    Tacksam för svar! Eller om ni kan länka till där man kan läsa mer om det..
    1. Ja, det är möjligt, du måste ha nyckeln från den trasiga läsaren

    2. Nej, det funkar inte eftersom du inte kan spoofa läsaren som en 02510C (nya versionen efter uppdateringen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Ja, det är möjligt, du måste ha nyckeln från den trasiga läsaren

    2. Nej, det funkar inte eftersom du inte kan spoofa läsaren som en 02510C (nya versionen efter uppdateringen)
    Hej Swizzy,

    Tack för snabbt svar! Med andra ord borde det vara lugnt att använda bara Xk3y utan DVD-spelare, så länge man har originalnyckeln, label info osv kvar från lite-on originalspelaren.

    Hur funkar det om man ska uppdatera dashboard då? Kan man lägga in original FW på Xk3y så spelaren ser ut som en omodifierad, med rätt nyckel. Uppdatera, och sedan ändra tillbaka till LT 2.0?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, det funkar o köra utan DVD spelare... men du rekomenderas ha en DVD spelare i för dash upgrades

    Vad menar du med att göra den till original sedan lägga tillbaka LT+ 2.0?! Xk3y använder sig INTE av iXtreme
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 310
    Senaste inlägg: 2012-09-17, 16:03
  2. xk3y - vad ska ligga på SD-kortet?
    By StaffanM in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 23:49
  3. xk3y / x3key live"säkert"?
    By tqila in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 21:52
  4. CD-spelare
    By centertanksen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 19:53
  5. dvd spelare
    By hype in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 18:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •