Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Exakt vad behöver jag för att flasha min xbox själv hemma?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14

    Exakt vad behöver jag för att flasha min xbox själv hemma?

    Vilka verktyg behöver jag för att kunna flasha mitt xbox 360 själv hemma utan att öppna den och vart kan jag köpa det? Det jag vet idag är att det är en lite-on spelare på xboxen och att den är flashad sen tidigare. Vill kunna flasha mitt xbox 360 med nya versioner i framtiden så man slipper lämna in den hela tiden o betala massa pengar. Tacksam för er hjälp!
    Last edited by Shambori; 2011-10-20 at 05:50.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Vilka verktyg behöver jag för att kunna flasha mitt xbox 360 själv hemma utan att öppna den och vart kan jag köpa det? Det jag vet idag är att det är en lite-on spelare på xboxen och att den är flashad sen tidigare. Vill kunna flasha mitt xbox 360 med nya versioner i framtiden så man slipper lämna in den hela tiden o betala massa pengar. Tacksam för er hjälp!
    Flasha själv utan att öppna? lycka till!

    Det blir ett projekt du får bygga ihop själv, du behöver då göra en SATA omkoppling så du kan skifta mellan moderkort och en extern sata, du behöver även göra så att du kan stänga av/slå på DVD'n i maskinen eller strömföra den från t.ex. CK3 Lite samt göra det möjligt att probe:a dvd'n utan att öppna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Vilka verktyg behöver jag för att kunna flasha mitt xbox 360 själv hemma utan att öppna den och vart kan jag köpa det? Det jag vet idag är att det är en lite-on spelare på xboxen och att den är flashad sen tidigare. Vill kunna flasha mitt xbox 360 med nya versioner i framtiden så man slipper lämna in den hela tiden o betala massa pengar. Tacksam för er hjälp!
    Enklast är nog att lämna in och få en xk3y monterad. Så länge du inte misslyckas med någon uppdatering så slipper du öppna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14
    Okej om vi bort går från att inte öppna xboxen. Däremot löda.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Flasha själv utan att öppna? lycka till!

    Det blir ett projekt du får bygga ihop själv, du behöver då göra en SATA omkoppling så du kan skifta mellan moderkort och en extern sata, du behöver även göra så att du kan stänga av/slå på DVD'n i maskinen eller strömföra den från t.ex. CK3 Lite samt göra det möjligt att probe:a dvd'n utan att öppna
    Den produkten kallades för Blaster senast jag kollade :-) Vi sålde och monterade ett gäng sådana för några år sedan, men kunderna kom ändå till butiken för sina uppgraderingar, och för oss kändes det lättare att slita isär boxen och flasha som vanligt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Den produkten kallades för Blaster senast jag kollade :-) Vi sålde och monterade ett gäng sådana för några år sedan, men kunderna kom ändå till butiken för sina uppgraderingar, och för oss kändes det lättare att slita isär boxen och flasha som vanligt :-)
    Mjo, men den funkar inte att köra med liteons (probe delen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Okej om vi bort går från att inte öppna xboxen. Däremot löda.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1473&xSec=89 eller http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89 eller http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1465&xSec=89 (den första länken är att föredra)

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942&xSec=89

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1474&xSec=89

    och den här för att öppna utan att lämna fula brytmärken och skit : http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468&xSec=89
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Mjo, men den funkar inte att köra med liteons (probe delen)
    Är väl bara å löda dit en probe också :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Om du nu bestämmer dig för att flasha på "vanligt sätt" tror jag också du ska vara uppmärksam på vilket moderkort du har i datorn - det är inte säkert att det funkar med alla om jag förstått det rätt.
    Men det finns säkert också besvarat i någon FAQ här, typ någon lista på kompatibla moderkort.

Liknande diskussioner

  1. Vad är nödvändigt för att flasha en Liteon hemma?
    By Moldernado in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 20:36
  2. Garantifråga, flasha själv?
    By Lynx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 11:08
  3. Flasha 360 själv?
    By Mitchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 18:45
  4. Flasha själv?
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 13:13
  5. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 16:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •